temp.klant

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

anonieme prepaid kaarten worden geblokkeerd in Duitsland

Mijn anonieme prepaid kaart wordt geblokkeerd in Duitsland (wettelijk geregeld). Als ik nu mijn naam en adres gegevens invul op My Vodafone heb ik dan voor de duitse telecom operators een geregistreerde prepaid kaart en kan ik dan in Duitsland weer gebruik maken van mijn prepaid kaart?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je simkaart is inderdaad geregistreerd zodra je de gegevens invult op My Vodafone. Je kunt de prepaid kaart ook gewoon gebruiken in Duitsland. Echter kan dit ook al zonder een registratie.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@temp.klant, het is mij niet duidelijk wat er gebeurt. Gaat het om een Prepaid simkaart van Vodafone Nederland? Deze kun je namelijk ook in het buitenland gebruiken, of het nu is geregistreerd op naam of niet.

Mocht het om een Duitse prepaid simkaart gaan dan hebben wij daar geen informatie over. Vodafone Duitsland heeft wel een Forum voor vragen over hun diensten en producten. Kijk hiervoor op https://forum.vodafone.de.
temp.klant
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gaat om een prepaid simkaart van Vodafone NL.
De Duitse overheid heeft het gebruik van anonieme simkaarten bij wet verboden. (terrorisme en illegale activiteiten e.d. )
De ene telecom provider is met het invoeren van de maatregel sneller dan de ander, maar uiteindelijk moet het er toe leiden dat het niet meer mogelijk is om niet geregistreerde sim kaarten te gebruiken.
Koop je in Duitsland een prepaid kaart dan is legitimatie verplicht.
Mijn vraag is, als ik mijn naam en adres gegevens invul op My Vodafone voor mijn Nederlandse Vodafone prepaid kaart heb ik dan een geregistreerde sim kaart? Met andere woorden, als ik Duitsland mijn mobiel aanzet "zegt" het Nederlandse Home Location Register van het Vodafone netwerk dan tegen het Duitse netwerk -Visitor Location Register- dat het om een geregistreerde kaart gaat en dat ik mijn kaart daardoor kan gebruiken?
De registratie op My Vodafone gaat zonder legitimatie.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je simkaart is inderdaad geregistreerd zodra je de gegevens invult op My Vodafone. Je kunt de prepaid kaart ook gewoon gebruiken in Duitsland. Echter kan dit ook al zonder een registratie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic