PeeDee

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Barst in scherm Xperia Z

Zoals vrijwel iedereen ben ik een veelgebruiker van mijn smartphone als ik op het toilet zit. Vandaag nam het routinebezoek aan deze ruimte echter een spannende wending. Ik legde mijn Xperia Z op de vloer (tegels) en toen ik hem weer oppakte zag ik tot mijn verbazing dat er een gigantische barst vanaf de microfoon tot aan de bovenkant van het scherm zat. Inclusief fikse versplintering bij de microfoon. Met die barst en versplintering kan ik wel leven, maar het schele scherm doet nu helemaal niks meer. Dat is voor een touchscreen natuurlijk erg vervelend.

Enfin, niet al te prettig, maar dat kan gebeuren. Nou heb ik mijn telefoon echter al een keer laten repareren, omdat hij in de trein tijdens het wisselen van het spoor tegen de deur aan was "geklapt." Toen stond ik al verbaasd van de ge-wel-di-ge kwaliteit van het zogeheten ultrasterke glas (althans, als we Sony moeten geloven, want ik geloof er niks meer van). Dat heb ik toentertijd laten doen bij een derde, want de lieve medewerkers van de Vodafonewinkel in Nijmegen zeiden dat ik de telefoon misschien wel 6 weken (!!!!!) kwijt zou zijn. In die periode kon ik mijn telefoon wegens werk niet missen.

Nou is mijn vraag, heb ik, omdat ik mijn telefoon heb laten reparen bij een derde, nog recht op garantie voor dit fragiele stukje techniek?
6 Reacties 6
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi PeeDee,

Allereerst welkom op het forum.

Dat is inderdaad een ongelukkig bezoek aan het kleinste kamertje in huis.

In de meeste gevallen vervalt je garantie zodra je je toestel zelf of door een ander dan onze eigen reparateur laat herstellen. Je kunt hiervoor voor de zekerheid even langs de winkel. Daar kunnen onze collega's je aangeven wat de mogelijkheden zijn.
PeeDee
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben ik ondertussen geweest en daar werd mij inderdaad verteld dat ik geen garantie meer heb. Reperatiekosten €200+. Dat gaan we natuurlijk niet doen, want dat is deze telefoon niet meer waard en om eerlijk te zeggen vertrouw ik Dynafix absoluut niet.

Ik vind het bovendien wel een beetje raar dat een organisatie als Vodafone een klant, die 9 jaar abonnementhouder is, zo een beetje afwimpeld. Werd praktisch voor leugenaar uitgemaakt en aan de telefoon werd ik 5 keer doorverbonden, omdat niemand er iets over kon zeggen of het was hun afdeling niet.......

Ik denk u hartelijk voor uw antwoord, maar ondertussen heb ik mijn contract direct stopgezet.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi PeeDee,

Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk baalt. Apparaten hebben een garantietermijn, deze kan dus verlopen. Helaas heb jij hier nu mee te maken. Ik kan hier weinig aan veranderen:(.
Saster24

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde voorval, alleen zat de telefoon in m'n jaszak, toen ik hem er vervolgens uithaalde, zaten er barsten in en een ster bij de microfoon. Ik heb het toestel sinds juli 2013. Wat te doen, wat te doen???
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Saster24 ,

Dit is schade die u zelf heeft veroorzaakt. als u geen verzekering heeft, valt deze schade niet binnen de garantie. En het kost toch een flink bedrag om dit te laten repareren.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Verouderd topic, topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic