thijs-west

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Batterij probleem Galaxy S3

Beste,

De batterij van de Galaxy S3 is naar mijn mening altijd niet geweldig geweest. Maar sinds een maand of 2/3 is het echt vreselijk. Mijn S3 gaat rond de 5 uur per dag mee. Na een ochtend op het werk staat de batterij op 20%, gaat het beeld knipperen en loopt het aantal procenten terug per minuut.

Cache wissen heb ik ook geprobeerd. Het werkt allemaal niet. Is er iemand met een oplossing? Dit is niet te doen meer.

Bij voorbaat dank!

Vriendelijke groeten,

Thijs
41 Reacties 41
aschnijderberg

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Ik heb gisteren een nieuwe android update gehad en sindsdien loopt de batterij in notime leeg en duurt een eeuwigheid eer ie opgeladen is. Zie ik misschien iets over het hoofd en is er op de achtergrond nog iets bezig? Heb de telefoon pas een half jaar en was tot nu toe erg tevreden.
 
Ik hoop dat ieman me kan helpen.
 
Groetjes Annemie
aschnijderberg

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Niemand die het weet of dit probleem ook heeft? Heb de telefoon vanmorgen weer aan  de lader moeten aansluiten..
Ik heb bij instellingen al alles nagekeken en gesloten waarvan ik denk dat het daar wel eens aan kan liggen. Ik zie wel dat bij batterij verbruik het Android systeem 35% verbruikt, maar ik weet niet of dat normaal is.
 
Hoop snel antwoord te krijgen.
Smoky

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb het zelfde probleem na de update, ik heb hem gister erop gezet, nu is de battery is in no time leeg terwijl het toestel bijna niet wordt gebruikt idd zeer vervelend. maar ik ben er ook nog niet achter wat het probleem is. 
 
* Het kan zijn dat je battery een paar dagen moet "wennen" aan de nieuwe software, beetje raar verhaal maar dat is wat ik hier en daar lees op internet 😞
aschnijderberg

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben er vandaag mee terug geweest naar de Vodafone winkel en ze hebben er nieuwe software op gezet, maar of dat veel heeft uitgehaald betwijfel ik. Is dus ook Android 4.1.2. en dat zou helpen zeiden ze. Maar ondertussen kreeg ik ook te horen dat de batterij na de update nog maar zo'n 18 uren zou mee gaan en dan moet ie weer opgeladen worden, of ik hier zo blij mee ben? ;(
Smoky

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
straks 5% accu verbruikt in 10 minuten!! :s  belachelijk, ben er ook niet blij mee maarja (nog) niks aan te doen 
aschnijderberg

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb hem net weer opgeladen, ga er weer mee terug naar Vodafone, wil graag terug naar 4.1.1. hoop dat dat gaat lukken!
aschnijderberg

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteravond om 11 uur was ie volgeladen. De hele nacht standby en vanmorgen was ie weer 50% minder.
De laatste update heeft heel veel apps er bij gedaan en daar zou het aan moeten liggen. Kijk maar eens bij batterijverbruik hoeveel Andnroid verbruikt tijdens stanby, maar liefts 39% tijdens standby..... Allemaal wel mooi maar veel heb je niet meer aan het toestel
Electrosmog

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Installeer een goeie app killer en check of de spaarstand aan staat volgens mij gooit hij deze uit na de update.
 
Ik denk dat iedereen problemen heeft hiermee.
 
Hoop dat het bij de volgende update (4.1.2) is verholpen.
aschnijderberg

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Electrosmog,
De app killer heb ik geprobeerd, maar die blijft ook werken en verbruikt veel vind ik. Trouwens het gaat hier over 4.1.2. 😉
 
Die spaarstand wil ik wel eens proberen nog, wel raar dat ze dat bij de Vodafone winkel niet gezegd hebben. Die man van de service balie zei dat de batterij na de update (naar 4.1.2. dus) nog maar 18 uur mee gaat. Ook klantenservice heeft niks gezegd over spaarstand, ga het meteen instellen, bedankt alvast en ik hoop dat het werkt.
Electrosmog

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
No thanks samen komen we er wel uit.
 
Ik heb die update naar 4.1.2 nog steeds niet gehad vind ik wel een beetje vaag.
Wanneer heb jij die update gehad?
aschnijderberg

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog effe terug komen op die spaarstand. Heb het even bekeken, maar volgens mij heeft dat alleen nut als je de telefoon benut of zie ik dat verkeerd? Ik heb vanaf vanochtend 10 uur de batterij weer helemaal opgeladen en nu is is nog maar 75%, heb hem alleen in de standby stand gehad dus scherm uit....
aschnijderberg

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die update heb ik vorige week gehad, 8 of 9 januari, de volgende ochtend was de telefoon helemaal leeg, heeft de hele ochtend geduurd eer ie opgeladen was en na ongeveer 10 uur standby was ie weer leeg.
 
Heb je al eens via Kies gekeken? Ik hoop iig dat je meer geluk hebt dan ik..
Electrosmog

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hmm appart ik ben benieuwd wanneer ik hem krijg. Zoals ik het hoor is het niet zo een geweldige update.
 
Ik heb al geprobeerd handmatig te updaten maar dat werkt ook niet.
Heb ook al met mensen van vodafone gesproken die weten het ook niet.
 
Volgens mij mis ik niks.
Electrosmog

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
hmm dat is vaag, dan ligt het wel echt aan die update die vreet gewoon veel accu. Probeer een aantal processen die je niet gebruik geforceerd te stoppen via applicatiebeheren.
aschnijderberg

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou ik laat hem gewoon naar de fabrieksinstellingen terug zetten, misschien morgen, anders maandag. Ik heb de telefoon nu bijna alleen aan aan de lader liggen.
 
Ik zou me nog maar eens bedenken om deze te downloaden, in ieder geval nu nog niet, misschien dat ie nog aangepast wordt want ik ben niet de enige die hier problemen mee heeft.
 
Succes er mee
Electrosmog

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
haha oke is goed veel sterkte ermee dan maar.
 
Maak wel een backuppie voordat je het doet.
Ik denk dat ik blij ben dat ik de update nog niet heb :@
 
 
roybekkers

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Raar...ik doe met mijn s3 gemakkelijk een dag of anderhalf.en dan gebruik ik hem best veel. What's app....facebook...internet... ik heb wel een donkere achtergrond ingesteld, de trilfunctie uit, gps uit, synchronisatie uit.... facebook vreet veel van je batterij.... wat ook helpt is je mobiele gegevens (3g) uitzetten als je wifi hebt.... ik heb wel na de update naar 4.1.2 de s3 een harde reset gegeven en daarna de batterij eruit gehaald. Vervolgens 12 uur door laten laden.... nu gaat de accu 1, 5 dag mee.... haal net geen 2 dagen.... en trouwens de tijden van 4 á 5 dagen met een accu doen zijn toch echt voorbij sinds de smartphone. ...... misschien dat jullie hier iets aan hebben.....
Vodafoneklant06

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hai ik heb een vraagje, ik heb een Galaxy S3 Mini sinds februari, Een 3 weekjes geleden begon de storingen. De scherm deed zo af eentoe raar. Daarna werd me tel heel heet, en ging de baterij heel snel leeg. Ik heb me tel naar de reperatie gebracht. ik was me tel een weekje kwijt, nou ze hebben een nieuwe software, en opnieuw geupdate.
2 dagen later geen verandering, het zelfde verhaal. Weer naar de reperatie nu ben ik me tel 2 weken kwijt... ze zeggen dat het niet aan de update en software ligt... maar weten ook nie hoe dat kan.... Enige idee hoe t zou kunnen?
 
Alle info is welkom!
trstnvnk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Sinds een paar dagen wordt mijn telefoon erg heet tijdens gebruik. Dit gebeurt al redelijk snel (binnen enkele minuten) en ook na gebruik blijft telefoon erg warm. Dit ondanks het afsluiten van actieve apps. Pas als ik telefoon helemaal heb uitgezet koelt hij weer af. Hitte is vooral onderin de telefoon (bij de sim en sd-card), batterij voelt niet heet aan. Wel gaat de batterij erg snel leeg.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic