wendy19283

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

battery drain fix update niet te downloaden door vodafone branded

Na het downloaden van de beveiligingsupdate van november 2017 had mijn telefoon samsung s6 edge plus last van een battery drain. Zonder dat de telefoon gebruikt is loopt de accu leeg. Hiervoor is op het samsung forum gezocht naar een oplossing. Nu 9 maanden verder was het zover ze hadden een fix update gemaakt die dit probleem eindelijk verhielp. Maar nu bleek dat niet alle telefoons deze update binnen kregen. Hier hebben ze verder onderzoek naar gedaan.. Vandaag kreeg ik volgend bericht van Samsung;

"Ik ben er even aanvullend voor je achteraan gegaan. Het klopt inderdaad dat de Vodafone branding de oorzaak is voor het uitblijven van de update. Wij hebben de update namelijk uitgerold voor alle unbranded toestellen.
Het proces voor een provider update is een lang proces, waarbij providers ook een aanvullende check en aanpassingen moet uitvoeren. Ik verwacht daarom ook niet dat de update voor S6 voor specifieke providers beschikbaar zal komen.

Aangezien de branded updates speciaal worden afgestemd op je provider, kan ik het eerlijk gezegd ook niet aanraden om een unbranded update handmatig te installeren op je toestel. Het zou namelijk kunnen dat enkele functies niet meer werken of je simkaart niet wordt herkent.

Ik had je veel positiever nieuws willen geven, maar is de combinatie tussen het toestel en de Vodafone branding uiteindelijk doorslaggevend 😞 "


Dit is dus een ontzettend teleurstellend bericht. Daarom wend ik me aan dit forum in de hoop dat Vodafone hier iets aan kan doen. Graag jullie reactie.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Vanuit hier is helaas niks bekend over wanneer de nieuwe beveiligingsupdate komt wendy19283
Dit ligt dan ook op dit moment nog bij Samsung.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi wendy19283
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Zo, nu gaan we hier verder 🙂
Van de week vroeg iemand hier ook wanneer er eindelijk een update komt voor de branded toestellen van Vodafone en daarop kwam als antwoord dat Vodafone de Samsung update al wel binnen heeft maar deze dus moet aanpassen, testen, aanpassen en weer moet testen en pas als ze er helemaal zeker van zijn dan sturen ze de update pas door. Kan me heel goed voorstellen dat je zo'n lange tijd wachten echt heel vervelend vind.

Wat je aan informatie hebt gehad van Samsung is helemaal waar en je zult echt moeten wachten en geduld hebben. Uiteraard heel vervelend maar op dit moment zit er niet anders op eigenlijk. Misschien een volgende keer dan toch maar een unbranded toestel aanschaffen. Al kan ik me voorstellen dat dit soms meer kosten met zich mee brengt.

Je zou eventueel nog een privé berichtje kunnen sturen naar Vodafone via Twitter en/of Facebook. Misschien dat ze je daar op de hoogte kunnen houden en advies kunnen geven of wel informatie kunnen verschaffen wanneer de update eindelijk uit komt?! Proberen kan je altijd!

Succes in ieder geval.


** kleine aanpassing: ik weet niet of het specifiek ook over deze Samsung update gaat en specifiek over de battery drain fix **
wendy19283
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Energieboy Goed te horen dat vodafone dus bezig is met de battery drain fix update. Wel weer vreemd dat diegene die bij samsung bezig zijn geweest met de battery drain fix update daarvan niet op de hoogte zijn. Maar na 9 maanden wachten wil ik best nog een beetje geduld hebben nu ik weet dat vodafone daarmee bezig is.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi wendy19283

Welkom op het forum!
Ik durf even zelf niet te zeggen wat de laatste update hierin is geweest enhoe het er nu voor staat.
Echter ga ik dit voor je navragen. Zodra ik meer weet zal ik dit laten weten.
wendy19283
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hallo Steven
De laatste update is van een week of 3 geleden. En dat was de normale maandelijkse update. Maar hierbij gaat het om die specifieke fix update voor de battery drain. Samsung verwachte niet dat de update voor de providers beschikbaar zou komen. Maar het zou super zijn als vodafone deze update kan oppakken en er mee aan de slag gaan. Ik weet zeker dat er meerdere mensen heel blij mee zouden zijn.
Ik heb het probleem overigens ook op vodafone facebook voorgelegd. En die zouden er ook naar gaan kijken.

Alvast bedankt.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
wendy19283
Ik moet even melden dat ik niet helemaal thuis ben in verschillen van Samsung toestellen en Android. De update waar ik het over had heeft waarschijnlijk niet zoveel met je verhaal te maken. Ik had het weer over een andere update (is mij zojuist in de oren gefluisterd :joy:). Dus of Vodafone ook echt met deze update bezig is, dat weet ik niet zeker!!

Voor het geval ik je zo erg blij heb gemaakt en dat is nu ook niet mijn bedoeling.
Gelukkig is Steven er en die gaat het voor je uitzoeken, die is daar iets meer in thuis 🙂
wendy19283
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Energieboy haha..... zo een vermoeden had ik al. Dus je had me niet echt blij gemaakt. 😉 Samsung telefoon werkt trouwens gewoon op Android.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Ja... ze zeggen ook altijd, schoonmaker blijf bij je leest....
Ik moet me ook helemaal niet bemoeien met Android maar alleen met Apple 😛

Daarom dacht ik het nog maar even te melden en gelukkig had me mij al helemaal door als trouwe Samsung gebruiker. :wink: ?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kan ik me voorstellen! Ikzelf was nog niet op de hoogte betreft dit issue, maar zodra ik meer weet dan laat ik dit weten!
Kleine tip wat je zou kunnen proberen: Het is vaak handig om na een update met een leeg toestel te beginnen (zonder apps). Hierdoor kun je testen of er geen fouten inzitten etc.
Wat ik vaker doe is, is even het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen. Maak wel natuurlijk eerst een backup van je toestel zodat er geen gegevens verloren gaan.
wendy19283
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steven
Dank je voor de tip!

Het gaat om volgende update. G920FXXU6ERF5-G920FPHN6ERF1-G920FXXU6ERG1
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top dankjewel, ik ga het erbij zetten 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Inmiddels heb ik ook een update vanuit hier betreft de battery drain. Dit issue is in Januari 2018 uitgerold naar alle Branded toestellen (S6 en de edge variant).

Kun je hem eens terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan eens testen zonder apps erop?
wendy19283
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steven
Dank je voor je bericht.
Voor dat ik mijn telefoon helemaal terug ga zetten naar de fabrieksinstellingen (vind dat altijd een onwijs gedoe, omdat je alles opnieuw moet instellen) zou ik graag nog willen weten hoe het mogelijk is dat jullie al een fix update voor de battery drain uigerold hebben terwijl samsung deze pas 2 weken geleden voor de unbranded toestellen hebben kunnen uirollen?
En als de update in januari al uitgebracht is. Waarom is het probleem met mijn telefoon toen niet opgelost?
Ik hoor het graag. Voor ik alle moeite ga doen want op het samsung forum kwam wel heel duidelijk naar voren dat de telefoon terug zetten geen oplossing was evenals het plaatsen van een nieuwe batterij. Op dat forum hebben mensen echt alle mogelijkheden getest. En de enige oplossing was de hierboven genoemde update.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah dan heb ik je verkeerd begrepen.
In November 2017 is namelijk een update geweest genaamd battery drain. Deze is toen in januari uitgerold vandaar dat ik deze benoem. Deze update zou er voor moetne zorgen dat het beter ging.
Ik heb meteen even een mail uitgestuurd met de vraag wanneer de volgende update uitgerold gaat worden en of daar al iets over bekend is.


Naar mijn ervaring met updates is het meestal zo, dat zodra Samsung deze naar ons doorspeelt, een maand later de update komt. Dit omdat wij het ook eerst weer moeten ontwikkelen, testen. Daarna wordt het terug gekoppeld en uitgerold in fases.
wendy19283
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steven Samsung kon me nog niet vertellen of de update voor de specifieke providers beschikbaar zou komen. Diegene met wie ik contact had verwachte van niet. Maar misschien kunnen jullie contact opnemen met samsung en naar de bovengenoemde fix update informeren?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik heb de vraag uit gezet voor je naar een collega van mij die hier meer van weet 🙂
Maar als Samsung niet de update door stuurt naar ons toe, dan zal dit via hun zelf gaan en zijn zij daar verantwoordelijk voor.

Echter zodra ik antwoord heb, dan laat ik dit weten wendy19283
wendy19283
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Top! Ik wacht het af
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Vanuit hier is helaas niks bekend over wanneer de nieuwe beveiligingsupdate komt wendy19283
Dit ligt dan ook op dit moment nog bij Samsung.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic