Bartholomeüs

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bellen iPhone XR werkt niet

Hoi,

Even een vraagje... Ik heb de nieuwe iPhone XR gekocht, huidige simkaart met Vodafone-abonnement overgezet en alles werkt behalve bellen. Ik heb alles geprobeerd om te controleren of het aan de iPhone zelf ligt, maar de microfoon doet het, het geluid doet het en whatsappbellen werkt ook gewoon. Alleen als ik iemand probeer te bellen of gebeld word, krijg ik geen geluid van de beller en de beller niet van mij. Wel kan ik zien dat de persoon die ik bel opneemt, want de gesprekstijd begint met lopen, alleen wordt er geen geluid overgebracht, zowel bij de zender als de ontvanger. Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik dit misschien op kan lossen?

Bij voorbaat dank,
Bartholomeüs
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bartholomeüs
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ben niet eens meer naar de winkel geweest. Ik heb de simkaart nog in een andere telefoon geprobeerd, daarna weer in mijn iPhone gestopt en toen werkte bellen ineens wel! Weet niet hoe dit ineens zo kan, maar ik vind het prima zo. :grinning:

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Bartholomeüs
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het beste wat je kan doen is om even een andere simkaart in het toestel te doen. Het liefst een andere provider, maar een ander Vodafone kaartje kan ook, als het maar niet die van jou is. Werkt het dan wel, dan ligt het aan je simkaart. Werkt het dan nog niet, dan ligt het aan je toestel.

Als je denkt dat het aan het toestel ligt dan zou je nog kunnen proberen om je toestel helemaal leeg te halen, terug naar fabrieksinstellingen en dan kijken wat die doet. Zonder dat je je account en al je apps er terug op zet (wel eerst even een copy maken in de cloud).

Al met al, kan je na je test het beste langs een Vodafone winkel gaan om dit oo te lossen. Die dit zo snel mogelijk omdat het toestel nog nieuw is.
Bartholomeüs
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Zeer bedankt Energieboy !

Heb even de simkaart van een vriend in mijn telefoon geprobeerd en mijn simkaart in de zijne... allebei de simkaarten werken prima! Zal bij de Vodafonewinkel langsgaan om dit op te laten lossen.

Met vriendelijke groet
Bartholomeüs
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Laat je ons nog even weten hoe het is afgelopen.
Ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Alvast bedankt en succes in de winkel 🙂
Bartholomeüs
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ben niet eens meer naar de winkel geweest. Ik heb de simkaart nog in een andere telefoon geprobeerd, daarna weer in mijn iPhone gestopt en toen werkte bellen ineens wel! Weet niet hoe dit ineens zo kan, maar ik vind het prima zo. :grinning:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah wat fijn 🙂 Dankjewel voor de terugkoppeling!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Bartholomeüs wrote:
Ben niet eens meer naar de winkel geweest. Ik heb de simkaart nog in een andere telefoon geprobeerd, daarna weer in mijn iPhone gestopt en toen werkte bellen ineens wel! Weet niet hoe dit ineens zo kan, maar ik vind het prima zo. :grinning:

Super!
Veel plezier 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic