Voyager

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bereiken iemand

Het is al de derde keer dat ik als we in het buitenland zijn, mijn vrouw niet kan bellen. In NLWerkt het prima. In het buitenland zij kan mij gewoon bellen. Ik krijg steeds bericht “deze telefoonnummer is niet bereikbaar” Als ik dan meteen een bericht stuur, deze komt gewoon aan.
Voor alle duidelijkheid, het betreft twee Vodafone nummers met abbo.
9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Voyager
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je ook geprobeerd om de Sim-kaarten te switsen? Daarnaast zou je ook kunnen proberen om handmatig van provider te veranderen en dan weer terug te gaan naar de juiste provider (instellingen - mobiel netwerk).

Eventueel kan je kijken bij instellingen of roaming wel aan staat en kijk ook even op je My Vodafone of daar roaming wel aan staat (dat je in buitenland mag gebruiken).

Laat nog even weten of dit lukt. Anders zou je morgen contact op kunnen nemen met de klantenservice van Vodafone.
Voyager
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Roaming stond UIT! En dat hoort zo, wegens gebruik buiten Europese unie(Vodafone).sim kaarten heb ik niet uitgewisseld.
Volgende keer dat ik daar ben en hetzelfde ervaar, probeer ik het.
Wel had ik vliegmodus aan en dan weer uitgezet. Geen verbetering, evenals herstarten van het toestel.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Roaming moet aan staan. Hiermee geef je het toestel aan dat het gebruik van netwerk mag maken buiten Nederland.

De wet en regelgeving betreft de EU en roaming kosten staan hier los van. Het klopt inderdaad dat je het abonnement in de EU mag gebruiken zoals je het in Nederland mag gebruiken.

Zit je in een grensgebied dan dien je het netwerk handmatig te selecteren zodat hij niet kan switchen.
Voyager
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor duidelijkheid.
Dataroaming zet ik uit als ik Europese unie verlaat. Om de hoge kosten van internetgebruik te voorkomen. Bellen werkt gewoon.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Voyager
Maar het is nu nog steeds niet duidelijk waar je bent geweest of waar je bent.
Uit je bericht valt dit niet te halen en daarom zeggen we ook dat je Roaming altijd aan moet laten als je naar het buitenland gaat anders kan je niet in het buitenland internetten. En dan ligt het aan je abonnement hoeveel GB je kan gebruiken in het buitenland (want je kan je data meenemen binnen de EU en gebruiken). Pas als je buiten de EU gaat, dan moet je roaming uitzetten omdat het dan te veel geld gaat kosten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Wat eventueel gedaan kan worden omdat je aangeeft dat er niet gebeld kan worden, is switchen van netwerk.
In het buitenland is het per land verschillend wat er op het netwerk gedaan kan worden. Zo heeft bijvoorbeeld Duitsland een netwerk waar je alleen op kunt bellen.

Je mag altijd van netwerk veranderen onder de instellingen zodat ze alsnog kan bellen.
Voyager
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
DAt weet ik allemaal. Waarvoor mijn dank.
Echter het gebeurde in Bosnie, Kroatie, Slovenie.
Dus mijn vrouw kan mij bellen, (ik leg beide telefoons naast elkaar.)ik haar niet! Berichten komen gewoon door.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kon je andere wel bellen? Of speelt het zich alleen af bij je vrouw?
en ben je er nu nog of inmiddels niet meer? Ben je er niet meer, dan is de kans heel klein dat het nog te achterhalen valt waaraan het ligt.

Je zou eventueel kunnen controleren of er geen blokkade staat op uitgaande oproepen in het buitenland. Dit kan via mijn collega's van de chat.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic