KimD

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Betaal sms aanzetten

Hoi!

Per ongeluk heb ik de dienst voor betaalsms uitgezet via mijn telefoon. Ik heb mijn hele telefoon (Galaxy Note 3) al hele uitgepluisd, maar kan het nergens vinden.

Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KimD
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Wauw!! Echt super bedankt, HET WERKT!

Bekijk in context

18 Reacties 18
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé KimD,

Naar mijn idee is het niet mogelijk om dit via je telefoon te doen. Betaal sms'en kun je uit/aanzetten via de website www.payinfo.nl. Bedoel je dit misschien?
KimD
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi!

Nee ik heb dit echt via mijn telefoon gedaan. Kreeg een pop up erover en zonder er bij na te denken vink ik (iets in de geest van) "betaalsms uitschakelen" aan en "niet meer tonen". Nu kan ik het nergens meer terug vinden.
KimD
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
En zo te zien op de site die je me gaf is mijn nummer er ook niet voor geblokkeerd, dus ligt puur aan mijn telefoon...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @KimD,

Ik heb voor je gezocht en hopelijk dé oplossing gevonden op deze site. De site is in het Engels, ik zal het proberen te vertalen. Let wel op, het kan zijn dat er in jouw telefoon gekozen is voor een andere vertaling en dat het bepaalde dingen anders genoemd zijn. Op de betreffende site spreken ze over een Galaxy S4, maar over het algemeen zijn veel instellingen gelijk met andere Galaxy telefoons.

Volg de onderstaande instructie:

Ga naar: Instellingen-> Meer-> Applicatie Manager-> tabblad Alles -> Messaging

Ga naar beneden en kijk onder Permissions, rechten of toestemmingen -> Stuur Premium sms (betaalde sms). Kijk of je daar "nooit toestaan" ziet als geselecteerde optie. Druk op het veld.

Wanneer er "Nooit Toestaan" staat ingeschakeld kun je geen Premium sms'jes (betaalde sms) versturen. Om premium sms'jes te verzenden, selecteert je alleen "vragen" of "altijd toestaan".

Let wel op dat de betaalde sms'jes en of abonnementen hierop uiteraard voor eigen rekening zijn. Laat even weten als dit inderdaad de oplossing is geweest, anders horen we het uiteraard ook graag. Wellicht dat er dan bij ons of een andere gebruiker op het Forum nog een ander lampje gaat branden.
KimD
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Wauw!! Echt super bedankt, HET WERKT!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @KimD,

Fijn dat het is opgelost! Bedankt voor je terugkoppeling.
LucydeB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,
Hoe kan ik dit aanzetten? Het lukt niet via bovenstaande sites ( volgens de site moet je weer contact opnemen met je provider ) en ook niet via mijn tel. Deze heeft de correcte instellingen.

met vriendelijke groet.

Lucy
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Wat gaat er dan precies mis, @LucydeB ? Kun je dat omschrijven?
joran2000

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net geprobeerd 1 gb aan naar 4000 maar het lukt niet.

De eerste keer kwam er een melding met onverwachtse kosten want ik weggeklikt had en nu verzend hij mijn berichten niet meer naar 4000.

Hoe kan ik dit weer veranderen ?!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @joran2000,

Ik heb je bericht verplaatst naar een eerder topic over hetzelfde onderwerp. Wil je eens kijken of het lukt met de eerder gegeven antwoorden/instructies?
Herap

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg bij Payinfo.nl steeds codes toegestuurd maar ik krijg steeds het bericht dat ik dit bij mijn provider moet regelen. Bij vodafone dus, daar verwijzen ze me weer door naar payinfo en zo gaat het kringetje rond.
Het is in het verleden wel meer gebeurd en toen uiteindelijk werd het toch door vodafone geregeld na veel bellen. Hoeveel keer moet ik nu weer bellen om het voor elkaar te krijgen?
Anonymous
Niet van toepassing
De klantenservice kan in de systemen zien of daar geen blokkade opstaat. Is dit niet het geval en payinfo geeft nog steeds aan dat de blokkade via de provider eraf gehaald moet worden, dan kan de klantenservice dit regelen via een leidinggevende om bij payinfo de blokkade te verwijderen.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes


Ik zie dat we niets meer van je vernomen hebben. Ik ben wel benieuwd of het inmiddels opgelost is. Laat je ons wat weten?
Herap

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De betaalde sms dienst was ongevraagd ineens geblokkeerd bij mij. Bij pay.info.nl geven ze een wachtwoord die het nooit doet en ze verwijzen je weer naar Vodafone. Daar zou het weer gedeblokkeerd moeten worden maar dat gebeurde niet. Ik geef het maar op want het ging om puzzels uit de krant en ik win toch nooit wat.
Ik vind het wel raar dat vodafone zonder mijn toestemming mijn betaalde sms dienst blokkeert.
Het is dus niet opgelost maar ik ga er ook geen moeite meer voor doen voorlopig.
m.v.g.
H.P.
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is jammer om te lezen. Normaliter kan deze blokkade verwijderd worden in het systeem en daarna dient het gedaan te worden bij payinfo. Dit kunnen mijn collega's ook. (Meestal via een leidinggevende).

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Herap , is het nog gelukt? We blokkeren normaal zelf nooit iemand voor dergelijke diensten. Je kunt de blokkade beheren via http://www.payinfo.nl. Alleen als je een deblokkadeslot hebt geplaatst via de payinfo website is dit niet meer mogelijk. Dan kan onze klantenservice de deblokkadeslot verwijderen zodat je weer gebruik kunt maken van de instellingen op de payinfo website.
Herap

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er zit inderdaad een deblokkadeslot op volgens payinfo.
Dus als u die wilt verwijderen graag.
Maar wat is het voordeel eigenlijk van het blokkeren? Ik heb zelf nooit problemen gehad.
M.v.g.
H.P

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Herap , via het Forum kunnen we de blokkade niet verwijderen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Het voordeel van een blokkade is dat je geen abonnement meer kunt nemen op een sms-dienst. Je kunt bij een blokkade dus niet meer per ongeluk een betaalde abonnement op een sms-dienst aanzetten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic