PeterCornllo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Betaling aan health academy

Heb gisteren bericht gekregen dat ik 5 euro moet betalen voor "health academy" waar ik geen toestemming voor geven! Heb het gelijk diezelfde dag geblokkeerd. Zou volgens medewerker waarschijnijk via een cookie toestemming voor gegeven hebben. Bewijs hiervoor is er natuurlijk niet. Ieder bedrijf kan dat dus waarschijnlijk zomaar aangeven. Wordt door vodafone dus ook niet bij klant geverifieerd. Dit is pure oplichterij! Ben ook niet van plan om die rekening te betalen. Ben benieuwd hoe vodafone zal reageren als een bank zomaar 500.000 euro van hun rekening zal afschrijven met de mededeling "je zal vast via een cookie er toestemming voor gegegen hebben......."
1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi PeterCornllo
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Zoals je hier op de community kunt lezen via een zoek opdracht op de naam Health Academy, is er al veel over besproken. Het lijkt me dan ook heel slim om al die andere topics door te lezen. Op het moment begrijp ik je tekst en ook op de manier hoe je dit hebt geschreven, maar er zijn nu eenmaal verschillende manieren waardoor je een zo'n abonnement vast zit.

Dit kan per ongelijk zijn gegaan omdat mensen een app downloaden, niet goed alle regels lezen van wat de app allemaal kan en mag en opeens een abonnement hebben. Het kan ook zijn omdat er in een spelletje van je telefoon opeens een pop-up komt met een filmpje, een banner of iets anders, zomaar uit het niets of omdat je dan weer levens kunt krijgen. En in die pop-up zit dan een verborgen abonnement en die mensen zijn zo slim dat ze je hele telefoon uitlezen omdat je toestemming hebt gegeven tijdens het downloaden wat de app allemaal mag inzien en/of mag aanpassen in je telefoon.

Ik zeg niet dat jij dit hebt gedaan maar dit is de oorzaak waardoor veel mensen hier last van hebben. Vooral tegenwoordig in Android telefoons vragen apps zoveel toestemming aan iemand zodat ze je hele telefoon mogen inzien en waarom? Eigenlijk zou Google daar wat meer naar moeten kijken of juist die bedrijven die pop-ups met reclame aanbieden voor die apps, omdat ze gratis zijn en daarom op komen. Dat laatste kan overigens ook bij een iPhone gebeuren, wat betreft de pop-ups in spelletjes. Daarnaast hoef jij het niet te zijn geweest maar kan het iemand zijn die je kent en jij staat bij die persoon in zijn/haar telefoon en die heeft toestemming gegeven om de volledige telefoonlijst over te laten nemen door dat spelletje en hop, ook jou nummer ligt open en straat en kan daardoor gebruik worden door spam en dit soort vervelende diensten.


Dit is even in het kort zoals het nu op dit moment gaat en de verantwoordelijkheid ligt bij zowel Vodafone, misschien betere controle en/of zorgen dat je eerst toestemming moet geven en niet achteraf pas weet dat je via payinfo.nl dit soort dingen kunt uitzetten (al hoewel het ook in de tarievenlijst van Vodafone staat, dus iedereen is op de hoogte als die het leest - dat doet niemand, ik deed het ook niet). Daarnaast is eigenlijk Google en/of Apple aan zet om dit soort dingen nog beter te controleren en te zorgen dat wij telefoongebruikers er geen last van hebben.

Pure oplichterij, klopt helemaal maar je kan de schuld niet volledig bij Vodafone neerleggen en als het je is overkomen en je bent er zeker van dat jij niets fout hebt gedaan dan kan je dit melden bij Vodafone en gaan ze kijken of ze het geld terug kunnen storten. Overkomt het je, ga dan snel naar de pagina van payinfo.nl en probeer daar je abonnement direct te stoppen (soms is het leed al geleden en ben je 5,- euro kwijt), maar kijk altijd even op die pagina.

Op deze pagina van Vodafone helpen ze je met informatie over dit soort sms’jes en je kan ook een klacht indienen, doe dat ook! Hoe meer mensen hun klacht indienen, hoe beter. Vodafone zal dan toch moeten luisteren. Heb je nu helemaal het idee dat Vodafone niet naar je wil luisteren dan kan je ook een officiële klacht indienen en aangeven dat je problemen hebt en ik verwacht dat ze deze dan wel serieus zullen behandelen (wat ze altijd wel doen, dat is mijn ervaring althans).

Meer info kan je ook vinden op deze topic: https://forum.vodafone.nl/archief-2018-48/videofun-health-academy-en-betaal-smsj-es-abonnementen-296110

Het is en blijft zeer spijtig en ik hoop dat Vodafone een coulance regeling met je wilt treffen en dat het allemaal weer goed komt. Maar blijf ook altijd zelf goed op je hoede, zorg dat je op een Android een goede beveiliging hebt en bekijk altijd wat je download en wat deze mensen allemaal met je telefoon kunnen doen.

Fijn weekend nog gewenst in ieder geval.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic