Beantwoord

Bijna geen bereik

  • 24 augustus 2018
  • 1 reactie
  • 498 Bekeken

Sinds 17 juli heb ik Vodafone. Ik woon op IJburg en weet dat het bereik in een nieuwbouwhuis niet altijd goed is. Maar ik heb bijna tot geen bereik. M.a.w. Ik kan niet binnen bellen. Zelfs in de tuin is het bereik belabberd.
Afgelopen jaar had ik KPN en kende dit probleem niet. De jaren daarvoor har ik ook Vodafone en was het bereik veel beter dan nu. Het enige verschil is dat ik nu een IPhone 7 heb.
ik maak ook gebruik van bellen via WiFi maar dit helpt ook niet echt.
Hoe is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Energieboy 24 augustus 2018, 14:37

Hoi @Ewoutp
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het eerste wat ik zou voorstellen is 4G over Wifi maar dat wil ook niet echt werken zeg je. Heb je dan ook Wifi problemen of is het dan gewoon nog erg slecht? Heb je al eens op de storingen en werkzaamheden pagina van Vodafone gekeken en daar eventueel een melding gemaakt over je bereik. Want het is wel vreemd dat je hiervoor al eens Vodafone had en er toen geen last van had maar nu wel. Het lijkt me stug dat er nu opeens heel veel mensen zijn komen wonen en allemaal Vodafone hebben op 1 mast :)

Of het aan je iPhone 7 ligt, dat denk ik niet hoor. Heb je misschien al eens geprobeerd om er een ander kaartje in te steken? Eventueel van een andere provider en/of ook van iemand die Vodafone heeft. Kijk anders eens of iemand anders z'n kaartje het bij jou wel goed doet. Dat is altijd nog iets om uit te proberen.

Blijft het nu echt vervelend doen dan zou ik toch even proberen contact op te nemen met Vodafone. De dingen zoals uitzetten en weer aanzetten, handmatig bij instellingen je mobiele netwerk een keer proberen aan te passen, wil ook nog wel eens helpen. Een backup maken van je toestel en helemaal leeg maken naar fabrieksinstellingen en kijken wat die dan doet, als je telefoon helemaal leeg is?!

Op de storingen en werkzaamheden pagina kan je ook een melding maken!
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Ewoutp
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het eerste wat ik zou voorstellen is 4G over Wifi maar dat wil ook niet echt werken zeg je. Heb je dan ook Wifi problemen of is het dan gewoon nog erg slecht? Heb je al eens op de storingen en werkzaamheden pagina van Vodafone gekeken en daar eventueel een melding gemaakt over je bereik. Want het is wel vreemd dat je hiervoor al eens Vodafone had en er toen geen last van had maar nu wel. Het lijkt me stug dat er nu opeens heel veel mensen zijn komen wonen en allemaal Vodafone hebben op 1 mast :)

Of het aan je iPhone 7 ligt, dat denk ik niet hoor. Heb je misschien al eens geprobeerd om er een ander kaartje in te steken? Eventueel van een andere provider en/of ook van iemand die Vodafone heeft. Kijk anders eens of iemand anders z'n kaartje het bij jou wel goed doet. Dat is altijd nog iets om uit te proberen.

Blijft het nu echt vervelend doen dan zou ik toch even proberen contact op te nemen met Vodafone. De dingen zoals uitzetten en weer aanzetten, handmatig bij instellingen je mobiele netwerk een keer proberen aan te passen, wil ook nog wel eens helpen. Een backup maken van je toestel en helemaal leeg maken naar fabrieksinstellingen en kijken wat die dan doet, als je telefoon helemaal leeg is?!

Op de storingen en werkzaamheden pagina kan je ook een melding maken!