Melanie1997

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bkr registratie bij nieuw abbo

Goedemorgen,

Ik ben de afgelopen twee weken meerdere malen bij de voafone shop geweest om een nieuw abonnement af te sluiten, hier lukte het niet omdat ik niet door de BKR toetsing kwam.
Na meerdere pogingen werd ik door de medewerker verwezen naar een e-mailadres waar ik contact mee kon opnemen.
Ik heb hiernaar toe gemaild met het hele verhaal uitgelegd en afbeeldingen erbij en het enige wat ik terugkrijg is een standaardmail met de uitleg wanneer er een BKR toetsing plaatsvindt.

Terwijl mijn vraag was of zij konden zien waarom het afgekeurd is, het rare is ook dat als ik bij andere providers een indicatietoets laat doen, met exact dezelfde bedragen, hij wel gewoon goedgekeurd wordt.

Mijn vraag is nu, is er nog een andere manier om die afdeling te bereiken waardoor ik daadwerkelijk antwoord krijg en mijn mail daadwerkelijk gelezen wordt i.p.v. dat ik een standaard mail terugkrijg die totaal geen antwoord geeft op mijn vraag? Is er een telefoonnummer? Kunnen jullie zorgen dat er daadwerkelijk iemand naar mijn mail gaat kijken als ik de gegevens doorgeef?

Klantenservice heb ik ook al gebeld, maar telkens als in het menu aangeef waar ik voor bel, word ik verwezen naar de website, schiet dus ook niks op.

Ik hoor het graag van jullie.


Melanie
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Melanie1997
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Uiteindelijk is er bij vodafone een klacht uitgekomen naar aanleiding van mijn laatste mail en kreeg ik het bericht dat als ik hem nog eens opnieuw zou aanvragen, hij goedgekeurd zou worden.

Na nog een laatste afgekeurde aanvraagd, een maand verder te zijn, heel wat uren te hebben gespendeerd in de vodafone shop, ruzie met de manager, onnodige kosten en heel wat pogingen, is nu uiteindelijk toch de aanvraag gedaan en goedgekeurd. Op hoop van zegen dat ik mn telefoon nu ook nog snel heb.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Melanie,

Jouw vraag is niet te beantwoorden.
Gespecialiseerde Vodafone medewerkers maken een afweging aan de hand van de gegevens die jij hebt verstrekt aan hen. Dat gaat over jouw maandelijkse inkomsten, jouw vaste maandelijkse uitgaven. En de leentoets bij het Bureau Krediet Registratie in Tiel. Met al deze gegevens bepalen zij of jij de aangevraagde abonnementskosten kunt dragen. Of niet.

In jouw geval valt die toets helaas negatief uit. Die afweging is gemaakt op basis van alle informatie die jij hebt verstekt plus jouw overzicht bij het Bureau Krediet Registratie.

Bij het Bureau Krediet Registratie kun je een aanvraag doen over hoe jij bij hen geregistreerd staat. Op hun website (www.bkr.nl) vind je het aanvraagformulier voor inzage in je persoonlijke registratie. Daar zijn wel kosten aan verbonden.

Succes!

Netwerker
Melanie1997
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Netwerker,
Bedankt voor je reactie, echter heb ik er niet veel aan.
Ik weet wat de toetsing inhoudt en waar het vanaf hangt.
Toch is het raar dat iemand die thuis woont bij haar ouders, met een bijna fulltime inkomen voor haar leeftijd en dus geen maandelijkse lasten, geen kredieten, geen achterstanden of iets dergelijks, geen €27 euro per maand zou kunnen 'lenen'. Terwijl dit volgens indictietoetsen wel zou kunnen.

Ik wil graag klant worden bij vodafone, alleen de hulp die jullie bieden en de moeite die jullie doen voor nieuwe klanten vind ik een beetje tegenvallen.

Zowel ik als de medewerker van de vodafoneshop werden van het kastje naar de muur gestuurd zonder ook maar iets verder te komen.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Melanie,

Door het opvragen van je eigen registratiegegevens bij het Bureau Krediet Registratie krijg je het overzicht dat antwoorden op jouw vragen geeft.

Misschien heb je veel leningen geregisteerd staan bij het Bureau Krediet Registratie. Wellicht sta je negatief geregistreerd met een zogeheten 'A-codering'. Of andere coderingen. Allemaal oorzaken van het feit dat je aanvraag bij Vodafone is afgewezen. Alleen door het opvragen van je eigen persoonlijke registratie bij het B.K.R. kun je achter de oorzaak van die afwijzing komen.

Anders niet. Echt niet. De Wet op de Persoonsgegevens is heel streng voor Vodafone. Vodafone medewerkers mogen en kunnen geen uitlatingen doen over de reden van de afwijzing.

Privacy-regels zijn dus heel streng. Vandaar dat ik al eerder schreef dat je vanuit Vodafone geen antwoord op je vragen zult krijgen. Echt niet !

Succes!

Netwerker
Melanie1997
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,
Na uw antwoord heb ik uiteindelijk mijn gegevens bij het BKR opgevraagd en die heb ik zojuist mogen ontvangen, verder heb ik zojuist ook nog telefonisch contact gehad met het BKR.

Zoals verwacht staat er niks op mijn naam bij het BKR en zou het abonnement dus goedgekeurd moeten worden. Nu kreeg ik echter iets raars te horen van het BKR, namelijk dat jullie de toetsing zelf doen en niet bij het BKR terwijl jullie aangeven dit wel te doen.

Nu heb ik dus sowieso onnodig kosten gemaakt op mijn gegevens op te vragen bij het BKR, en ligt het probleem dus alsnog bij vodafone. Wat nu ? Want drie weken later heb ik nog steeds geen abonnement, heb ik onnodige kosten gemaakt en is er nog steeds geen oplossing.

Ik hoor het graag.

Melanie
carinboshuisen

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij vragen telefoonmaatschappijen ook gegevens op bij andere kredietfirma's. Men is verplicht dit nu ook bij BKR te doen maar men checkt ook bij preventel.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Melanie1997, voordat we een abonnement afsluiten toetsen wij de kredietwaardigheid. Dit houdt in dat we proberen in te schatten of de aanvrager in staat is om rekeningen aan ons te betalen. Wij voeren deze controle uit om te voorkomen dat men verplichtingen met ons aangaat die financieel niet gedragen kunnen worden en men daardoor schulden opbouwt. Daarnaast willen we voorkomen dat de rekening van Vodafone onbetaalde rekeningen blijven. Voor deze kredietwaardigheidstoets controleren we of je al bij ons in de systemen voorkomt. Daarnaast vragen we informatie op in een aantal externe databanken, zo kijken we bijvoorbeeld of er een registratie is bij Stichting Preventel of en hoe Experian de kredietwaardigheid inschat. Ook wordt vanwege nieuwe regelgeving een inkomenslastentoets gedaan met controle bij het BKR. Tot slot vragen we je soms om een kopie van het rekeningafschrift, op die manier kunnen we het rekeningnummer en adres controleren. Er wordt altijd een kredieitswaardigheidstoets gedaan. De BKR-controle is daar slechts één onderdeel van. Het hoeft dus niet per se alleen aan het BKR te liggen. Je kunt het beste een e-mail sturen naar crs.nl@vodafone.com met de volgende gegevens: naam, adres, bestelnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van haar bankrekeningnummer. Dan kan worden nagekeken waar het precies spaak loopt.
Melanie1997
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Bedankt voor je antwoord/uitleg, echter vind ik het wel raar dat er door verschillende medewerkers in de vodafoneshop niks wordt gezegd over de overige databanken waar gegevens opgevraagd worden en dat alleen de controle bij het BKR benoemd wordt.
Daarnaast vind ik het ook raar dat door de medewerker wordt aangegeven dat de aanvraag deels goedgekeurd was, namelijk door vodafone en dat het bij de toetsing van het BKR spaak liep.

Nadat de aanvraag niet lukte heeft de medewerker mij verwezen naar het e-mailadres: creditassessment.nl@vodafone.com, zoals eerder gezegd heb ik inderdaad hierheen gemaild en kreeg ik als antwoord een standaard uitleg van de BKR toetsing, wat deze inhoudt, waar het vanaf hangt en wanneer deze plaatsvindt.
Ik betwijfel dus of het überhaupt zin heeft om nog een mail te sturen naar het e-mailadres wat jij benoemt hebt, dit zal waarschijnlijk bij exact dezelfde afdeling aankomen. Maar ik ga het alsnog proberen, nogmaals alles uitleggen en de link van dit onderwerp bijvoegen, ik hoop dat je gelijk hebt en ik daadwerkelijk antwoord krijg over waar het spaak loopt.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Melanie
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Melanie1997, graag gedaan, hopelijk gaat het nu lukken.
Melanie1997
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Uiteindelijk is er bij vodafone een klacht uitgekomen naar aanleiding van mijn laatste mail en kreeg ik het bericht dat als ik hem nog eens opnieuw zou aanvragen, hij goedgekeurd zou worden.

Na nog een laatste afgekeurde aanvraagd, een maand verder te zijn, heel wat uren te hebben gespendeerd in de vodafone shop, ruzie met de manager, onnodige kosten en heel wat pogingen, is nu uiteindelijk toch de aanvraag gedaan en goedgekeurd. Op hoop van zegen dat ik mn telefoon nu ook nog snel heb.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Fijn om te lezen dat het inmiddels is gelukt. Jammer dat het langer dan verwacht heeft geduurd! Ik ga ervan uit dat je je toestel op korte termijn in handen zult hebben.
AKIN180

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb precies de of bijna vergelijkbare probleem
ik bestel een telefoon met abo
alles gaat goed er wordt een afspraak gemaakt met mij maar zie dat ik in plaats van de blauwe de zwarte kleur hebt besteld. bel ik met de klantenservice om de bestelling te wijzigen maar dat kon niet moest geanuleerd worden en ik opnieuw een bestelling moet plaatsen ook goed geen probleem creditcheck allemaal in orde.
na ee week wordt er geen afspraak gemaakt met mij bel ik met de klantenservice om te vragen waar mijn bestelling blijft krijg ik te horen dat die kleur dus helemaal niet komt onderstussen ook geen enig bericht over de gang van zaken ok geen probleem. dus denk ik van ok het duurt allemaal te lang met besteeln dan maar weer annuleren,ik denk ik loop wel naar media markt en haale direkt alles daar ,ga ik naar media markt wordt ik afgewezen. dan maar weer terug bij vodafone bellen wordt er een bestelling geplaats weer na een paar dagen krijg ik al weeer geen enig email of iets dergelijke bel ik weer op waar de bestelling blijft krijg ik te horen dat ik niet door de creditcheck ben gekomen , moest ik mailen met assessmen nog wat krijg ik een droge mail met dat ze helaas mij niet als klant kunen aanemen.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi AKIN180,

Heb je hetzelfde toestel besteld met hetzelfde leenbedrag als je eerste bestelling?
En was de eerste bestelling al wel volledig geannuleerd? Dit kan namelijk zo'n 10 werkdagen duren. Wellicht ben je daardoor niet door de tweede creditcheck gekomen. Heeft de afdeling Assessment hier niets over gezegd?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic