Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes

[Blackberry BloX] Aanzetten en uitzetten

Hoi Blackberry gebruikers,

Het is me opgevallen dat mensen heel veel vragen hebben over de Blackberry BloX, van welke aard dan ook.
Om iets meer overzicht te krijgen op het Forum ( jullie spammen namelijk goed) heb ik de informatie over hoe je de BloX aan en uit kunt zetten in een centraal Topic gezet.

Misschien ten overvloede, dat weet ik niet. Het is meer zodat nieuwe gebruikers deze informatie makkelijk terug kunnen vinden.

Meer een FYI dus 😉

Bij deze:

Blackberry BloX aanzetten. Hoe?


  • Via sms: SMS blackberry aan naar 4000
  • Via My Vodafone
  • Via 1200/1201
  • Via de winkel
  • Via de My Vodafone app
Blackberry BloX verlengen. Hoe?


  • Bij voldoende beltegoed wordt de BloX elke maand verlengd. Je hoeft je dus niet elke maand opnieuw aan te melden.
We houden je via sms op de hoogte van je verbruik en laten het je weten als je BloX verlopen is.

Blackberry BloX Status opvragen. Hoe?


  • Via My Vodafone
  • Via de verkorte kiescode *104# (Dus *104# beltoets)
  • Via 1200/1201
Blackberry BloX uitzetten. Hoe?


  • Via sms: SMS blackberry uit naar 4000
  • Via My Vodafone
  • Via 1200/1201
  • Via de wi nkel
  • Via de My Vodafone app
10 Reacties 10
haantje95

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb hem weer aangezet maar hij werkt weer niet...
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Haantje,

Bel even met klantenservice (1201), er gaat dan iets mis in het netwerk waardoor de koppeling niet gemaakt word.
Emre

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo , ik heb 20 euro opgewaardeerd en ik heb naar 4000 blackberry aan gestuurd.
Er is 12.50 van afgegaan maar ik kan niet pingen of op internet zonder wifi
Hulp nodig
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Emre,

Welkom op het Vodafone Forum!

Heb je je batterij ook al eens uit het toestel gehaald terwijl deze nog aanstaat?
Chelseas__

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hey
 
ik wil me blackberry blox meteen uitzetten omdat ik der een nieuwe blox op wil doen. Ik heb nu blackberry uit gesmst maar daar staat dat die pas uitgaat op 22e.. kan ik nu gewoon een andere blox erop zetten ??
 
gr 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Chelseas_, het is niet mogelijk een internet BloX tussentijds uit te schakelen. Dit kan pas nadat de BloX is verlopen. In jouw geval is dit per 22-07.
hhiillaa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Mijn beltegoed was te laag voor blackberry blox bundel. Dus kreeg ik vandaag een smsje dat het nu gedeactiveerd is. Als ik vandaag weer 20 euro beltegoed erop zet. Gaat de bundel dan vanaf volgend maand vanzelf weer aan? Of moet ik opnieuw een smsje sturen naar 4000?
Mijn andere vraag is of de BLACKBERRY AAN nog werkt. Op vodafone website staat dat er niet meer bij. Is het mogelijk dat het nu veranderd is?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi hhiillaa,

Dat is lastig te bepalen. Hiervoor moet ik je gegevens kunnen inzien, dit gaat niet via Facebook. Neem even contact op via Facebook of Twitter. Dan kijken we wat we voor je kunnen doen.
JVHR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik probeer al 2dagen me blackberry blox aan te zetten maar ik krijg geen bevestiging
Ton_vanN

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb gisteren mijn Blackberry ingesteld op Hybrid stap1, kon vandaag niet anders dan de andere stappen ook nemen, maar heb nu al spijt, want niets functioneert meer behalve bellen.
Hoe krijg ik alles weer terug naar prepaid met bijbehorende Blox incl. Blackberry Services?
Al diverse hints geprobeerd:
batterij losmaken en terugzetten => levert niets op
SMS sturen naar 4000 => lukt niet eens met Blackberry
Instellen op MyVodafone kan niet want geen instelling voor Blackberry Services

Bij MyVodafone ook geen ingang om terug te gaan naar prepaid of voor aanzetten van BlackberryBlox.
Help!
Oplossing? Óf Blackberry aan in Hybrid, óf terug naar prepaid met Blackberry Services

PM:
2 dagen later en 6* telefonisch contact met Helpdesk (tel. 1200, optie 9, optie 9)
Telefoontje 3:

Hybrid & Blackberry gaat niet werken => Blackberry met hulp van de Helpdesk teruggezet naar Prepaid (want online via MyVodafone is er geen mogelijkheid), maar ze krijgen het niet voor elkaar om de Blackberry Services aan de gang te krijgen. BBBlox aanzetten lukt wel, maar Email e.d. gaat niet lopen.

Telefoontje 6:

Eindelijk iemand van de technische Dienst aan de lijn die weet hoe je de instellingen in de Blackberry Server kunt bekijken en verzetten. Toen in paar minuten alles functionerend.

Conclusie:
Er zijn bij Vodafone mensen die weten hoe een Blackberry werkt, maar ze zijn heeel schaars.
De informatie over Blackberry is bij Vodafone gebrekkig, niet alleen voor klanten/gebruikers, maar ook voor de Helpdesk-mensen.
Blackberry i.c.m. Hybrid zou m.i. technisch best kunnen werken als ze bij Vodafone voor Hybrid ook voorzien in een BBBlox.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic