spookie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

BlackBerry Z10 informatie en vragen

ik heb al even een blackbery z10 van een op andere dag kan geen bbm meer versturen wel ontvangen maar niks gaat weg voor bericht wat verstuur komt een vinkje te staan maar voor de rest gebeurt er niks . insternet whatsapp ,internet, mail ,sms en dat soort dingen werkt wel goed heb al toestel naat fabrieks instellingen gedaan . en toen ook opnieuwe aangemeld bij blackberry . maar bbm berichten blijven het zelfde gaan niet weg

michael
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@spookie Gelukkig maar! 😉

Bekijk in context

30 Reacties 30
kimoi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Verschillende mobiele aanbieders adverteren met het feit dat er geen speciaal Blackberry data abonnement meer nodig is voor de Blackberry Z10. Ik ben nu benieuwd of de blackberry diensten zoals push mail, BBM, etc. dan wel gewoon werken. Met andere woorden: zijn er beperkingen aan het nemen van dit nieuwe toestel in combinatie met een normaal data abonnement of heb ik dan beschikking tot alle diensten?

In Canada bestaat namelijk geen BIS meer en hebben alle gebruikers een alledaags abonnement en toch toegang tot alle diensten van Blackberry. Is dit in Nederland ook zo?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Kimoi,

Dat is een terechte vraag!

Je hebt vanaf BlackBerry 10 OS niet persé een BIS (BlackBerry internetabonnement) abonnement nodig. Je kunt dan alsnog volledig alle diensten gebruiken zoals e-mail, pingen, surfen op het internet etc.
Het verschil zit hem onder andere in de manier van versleuteling van de dataverbinding en dat de verbinding werd gecomprimeerd. Door dit laatste verbruik je (iets) minder data.

Op dit moment zijn er twee toestellen met BlackBerry 10 OS: Z10 & Q10.

Mika8300

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey hey
 
Mijn back camera werkt niet meer, krijg alleen maar de melding camera kan niet worden gestart, en als ie het wel doet zie ik alleen maar gekleurde strepen, ik heb probleem oplossing stappen van de camera al geprobeerd die in toestel staan.. waar kan het nog meer aan liggen, ik kan wel de front camera gebruiken...
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Je kunt nog 1 ding proberen en dat is je telefoon een volledige reset geven. Probeer het dan nog een keer.

Als het dan nog niet werkt, dan ben je zeker dat het een hardware probleem is. In dat geval kun je garantie gaan claimen bij degene die je het toestel verkocht hebt.

Mocht deze tip je geholpen hebben, klik dan even op het duimpje onder dit bericht.
ThorJ

Liefhebber
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Nou ben ik in de Blackberry Z10 troubleshoot aan het zoeken;


http://handleidingen.vodafone.nl/web/blackberry-z10/troubleshooting/e-mail/het-is-niet-mogelijk-e-ma...

omdat ik alleen e-mail kan verzenden vanaf wifi thuis en niet via het mobiele netwerk (ontvangen gaat wel, verzenden niet) en daar krijg ik de volgende mogelijke oplossing;

......................................................
Mogelijke oorzaak 2 van 4:
BlackBerry-dienstverlening is niet geactiveerd in je abonnementAls BlackBerry-dienstverlening niet is geactiveerd in je abonnement, kun je geen e-mail versturen of ontvangen.

Wat je moet doen: Activeer de BlackBerry-dienstverlening in je abonnement via My Vodafone.
.....................................................................................

Hoe moet ik dat zien? Heb ik voor het kunnen verzenden van e-mail buiten mijn thuis wifi netwerk toch een BIS bundeltje nodig?

Heb de instellingen van zowel vodafone als mijn e-mail provider (kpnmail/planet) helemaal doorgelopen en alles staat zoals het zou moeten staan. Toch gaan e-mails er niet uit via het mobiele netwerk...
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi ThorJ,

Nee het zou echt niet nodig moeten zijn om die dienst te activeren. Zou je misschien kunnen doorgeven hoe je instellingen er momenteel uitzien? Misschien klopt er toch nog iets niet helemaal. Dan kunnen we eens met je meekijken.
pvhees

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals het onderwerp al zegt.
Ik heb wel gevonden om de tonen van het toetsenbord uit te zetten bij berichten tikken maar ik wil graag ook het geluid van het numerieke toetsenbord uitzetten.
Als ik dus een telefoonnummer intik om te gaan bellen.
 
Groet,
Pieter
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi pvhees,

Als ik het goed samenvat, heb je dus de toetsenbord geluiden uit staan maar krijg je wel geluid als je een telefoonnummer(alleen cijfers) intoetst? Hoe heb je het toetsenbord geluid uitgezet? Als je het toestel op stil zet, hoor je dit dan ook nog?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
ThorJ

Liefhebber
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
MaartjeP,

sorry voor de late reactie, maar het probleem is opgelost. Ik had de instellingen voor uitgaande mail verkeerd staan. Ik had daarvoor de mail server en het wachtwoord van mijn e-mail provider ingesteld (KPN/Planet).
Dit moet echter de mail server van Vodafone zijn:
SMTP-Gebruikersnaam = mail0612345678 (0612345678 is dan natuurlijk je eigen 06 nummer)
SMTP-wachtwoord = het wachtwoord waarmee je inlogt op My Vodafone
SMTP-serveradres = authsmtp.vodafone.nl
SMTP-poort = 465
SMTP-codering = SSL

Werkt weer vloeiend. Wifi en mobiel netwerk. Zelfs tijdens vakantie in het buitenland.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Goed om te horen en fijn dat je het even hier meldt. Wie weet heeft de volgende er weer iets aan. Thx!
pvhees

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Annabelle,
 
Als ik het toestel helemaal op stil zet hoor ik het inderdaad niet meer maar dan hoor ik hem ook niet meer overgaan.
Het toetsenbordgeluid bij het smsen en whatsappen en zo heb ik uitgekregen bij "instellingen-taal en invoer-feedback" daar zet ik het toetsenbord geluid uit, alleen bij het intoetsen van een telefoonnummer hoor ik nog geluid en het is ook niet zachtjes en ook niet zachter te zetten.
pvhees

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Poita,

Klopt! daar zet ik de toetstonen uit voor het smsen en whatsappen en zo, wat ik al in mijn bericht heb geschreven, maar bij het intikken van een telefoonnummer als ik ga bellen hoor ik nog steeds een toon.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Dat is inderdaad erg raar, maak je gebruik van het 3G netwerk of WiFi?
spookie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bijde thuis wifi onderweg 3g
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Kun je BlackBerry Messenger eens verwijderen en opnieuw installeren? Of probeer eens een andere simkaart in je toestel om erachter te komen waar het aan ligt.
spookie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoe verwijder je bbm op z 10

spookie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
sim kaart is maand of 2 oud
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Spookie,

Hoe probeer je deze te verwijderen dan? Dit zou gewoon moeten lukken. Wat gaat er mis?




E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic