Beantwoord

Brief SEPA mandaat (scam?)

  • 14 juni 2017
  • 4 reacties
  • 1893 Bekeken

Een brief ontvangen waarin ik bij naam inclusief adresgegevens en bankrekening wordt genoemd. Het gaat om een verzoek om een SEPA mandaatformulier voor opwaarderen via automatische incasso aan te leveren.

Ik heb mij niet geregistreerd voor opwaarderen via automatische incasso en verder komt deze brief nogal verdacht over.

De naam van de incassant is Vesta Payment Solutions.
icon

Beste antwoord door pgt380 21 juni 2017, 16:27

Ik heb zonet even contact opgenomen met de klantenservice. Die wisten mij te vertellen dat deze brief werd verzonden door Vesta Payments sinds ik een aantal keer online heb opgewaardeerd. Waarom dat zo is was niet helemaal duidelijk maar de brief was wel terecht verstuurd.
Ik heb vermeld dat het vreemd was dat mijn klantnummer en telefoon nummer er niet op waren vermeld, maar daar heb niet echt reactie op gekregen.


Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Bedankt voor de update @pgt380!
Ik heb zonet even contact opgenomen met de klantenservice. Die wisten mij te vertellen dat deze brief werd verzonden door Vesta Payments sinds ik een aantal keer online heb opgewaardeerd. Waarom dat zo is was niet helemaal duidelijk maar de brief was wel terecht verstuurd.
Ik heb vermeld dat het vreemd was dat mijn klantnummer en telefoon nummer er niet op waren vermeld, maar daar heb niet echt reactie op gekregen.


Reputatie 4
Hi pgt380,

Heb je inmiddels al contact gehad met de klantenservice?
We zijn erg benieuwd of het inderdaad nog een phishing brief gaat.
Reputatie 7
Badge +16
Hoi pgt380,

Ik zie dat je tot nu toe nog geen reactie hebt ontvangen.

Als je iets niet vertrouwt dan moet je 't ook nooit doen 😉. Ik snap dat dit erg lastig voor je is, heb je wellicht inmiddels in de tussentijd contact opgenomen met de klantenservice?

Als je je nooit hebt aangemeld voor een automatische incasso is dit erg vreemd. Mocht je nog geen contact hebben gehad met de klantenservice is dit toch handig om te doen (daar kan eventueel worden gevraagd om een foto van deze brief te maken en door te sturen per e-mail naar de klantenservice).

Groet,