Beantwoord

connectivity check

  • 16 juli 2018
  • 6 reacties
  • 356 Bekeken

Badge
bij het verbinden met een wifi netwerk, krijg ik de laatste tijd een melding (die na enige seconden weer verdwijnt) met connectivitycheck en iets van gstatic erin. Vervolgens wordt er geen verbinding gemaakt. Enig idee wat dit is en belangrijker, hoe dit opgelost kan worden?
icon

Beste antwoord door Steven 17 juli 2018, 10:30

Als op de thuislocatie een goede verbinding is met het toestel via de Wi-Fi en op een andere locatie niet, ligt het probleem bij de provider van de WI-Fi waar het mis gaat. Anders zou je dit ook thuis ervaren.
Wat kun je doen als er een slechte verbinding is met de WI-FI
* Wi-Fi netwerk vergeten en opnieuw koppelen
* Slimme netwerkwissel/ Wi-FI assistentie uitzetten, zodat er niet zomaar naar het 3G of 4G netwerk van ons geschakeld wordt.
* modem resetten indien het van bekende is.
* in plaats van de 2,4GHz de 5GHz instellen indien de router en je telefoon dit ondersteunt.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @begintlekkerzo
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik denk dat dit meer een vraag is voor je internet provider.
Vodafone heeft natuurlijk alleen een 4G verbinding en geen Wifi Netwerk.
Mocht je Ziggo als provider hebben met Wifi, kijk dan even bij hun op de community.
Badge
beste Energieboy, dank voor je reactie! Ik denk echter toch dat het een vraag voor Vodafone is.... Thuis (ja, inderdaad Ziggo) werkt het prima, echter op andere plaatsen totaal niet, dus het moet toch echt aan het toestel liggen en dat komt bij Vodafone vandaan.....
Als op de thuislocatie een goede verbinding is met het toestel via de Wi-Fi en op een andere locatie niet, ligt het probleem bij de provider van de WI-Fi waar het mis gaat. Anders zou je dit ook thuis ervaren.
Wat kun je doen als er een slechte verbinding is met de WI-FI
* Wi-Fi netwerk vergeten en opnieuw koppelen
* Slimme netwerkwissel/ Wi-FI assistentie uitzetten, zodat er niet zomaar naar het 3G of 4G netwerk van ons geschakeld wordt.
* modem resetten indien het van bekende is.
* in plaats van de 2,4GHz de 5GHz instellen indien de router en je telefoon dit ondersteunt.
Reputatie 7
Badge +17
beste Energieboy, dank voor je reactie! Ik denk echter toch dat het een vraag voor Vodafone is.... Thuis (ja, inderdaad Ziggo) werkt het prima, echter op andere plaatsen totaal niet, dus het moet toch echt aan het toestel liggen en dat komt bij Vodafone vandaan.....
Oke, dat het alleen thuis goed was en elders niet, dat kon ik niet uit je bericht halen.
Misschien heb je nog iets aan de tips van Steven?
Heb je hier nog iets aan gehad @begintlekkerzo
Geen reactie meer op topic, topic gesloten en gearchiveerd