flitser

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data bundel Europa 2 euro per dag veel te kort voor kaart/route gebruik.

De hoeveelheid data bij gebruik van een route vinden met de kaart in Iphone vliegt er in een razend korte tijd doorheen, kan hier iets aan gedaan worden?  Voor je een restaurant bereikt hebt is je geld op...
6 Reacties 6
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
flitser schreef:
De hoeveelheid data bij gebruik van een route vinden met de kaart in Iphone vliegt er in een razend korte tijd doorheen, kan hier iets aan gedaan worden? Voor je een restaurant bereikt hebt is je geld op...
Hi Flitser,

Nee we kunnen deze bundel helaas niet aanpassen. Wat je eventueel wel kunt doen is dat je een app download waarbij je de kaarten al kunt downloaden als je nog in Nederland bent. Voordat ik op vakantie ga gebruik ik zelf wel eens de "Stay.com" app. Met deze app kun je de kaarten van een stad al vantevoren downloaden en je kunt de kaarten dan ook offline raadplegen als je eenmaal in het buitenland bent. Op die manier kost dat je in ieder geval geen data! 😉 Aanrader dus! Zo zijn er vast nog wel meerdere apps te vinden.. Even Googlen. 😄
flitser
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die kaarten heb ik naturllijk allang ingeladen, voor het overzicht prima te gebruiken maar de kaart app' s  via internet zijn veel gedetailleerder en sneller. Bovendien met eventueel een satelliet beeld: veel duidelijker!
Ik denk dat ik toch maar een plaatselijke prepaid ga gebruiken, in 5 dagen terugverdiend alleen heel raar dat die niet bij Vodafone Nederland te krijgen zijn: waar blijft Europa voor de consument?
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Sygic en Navigon zijn beide goed, ikzelf heb Sygic gekocht en behoorlijk tevreden als (auto)navigatiesysteem, alleen bij stadswandelingen vind ik het minder duidelijk dan bv googlemaps. Je kan sygic en navigon gratis testen
TranQuil

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is afwegen wat je belangrijker vindt. Wil je via internet dan moet je een prepaid ter plekke regelen met data.

Zelf gebruik ik tegenwoordiger de Nokia Here maps en die werkt geweldig met vooraf downloaden. Tja, up to date verkeerssituaties heb je er niet op, maar nog niet mee gemaakt dat een weg er ineens niet meer is 😉

Toen ik mijn iPhone nog had dan gebruikte ik volgens mij de google maps die het ondersteunde en Navigon. Was tevreden met Navigon, maar die had ik gratis gekregen van T-Mobile(was mijn vorige provider).
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Voor restaurants kun je ook Tripadvisor met compasfunctie gebruiken, dan wijst hij alleen welke kant je op moet op basis van GPS. Wel avontuurlijk 😉

Grappig genoeg gebruik ik in het buitenland juist veel meer data dan in Nederland. Blijf het jammer vinden dat deze bundels niet stapelbaar zijn...
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, roaming is afgeschaft
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic