Fvandenberg

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data limiet buitenland deze maand verbruikt

Ik betaal toch 5 euro per dag
Ik krijg een sms'je dat mijn data limiet deze maand voor het buitenland verbruikt is
Ik heb mijn buitenland aan staan hoe kan het dan dat ik deze melding binnen krijg?
Ook kreeg ik een sms'je binnen dat mijn rekening boven de 100 euro is voor deze maand volgens mij is dit niet correct aangezien ik maar 2xeen melding heb gehad dat ik 80% van mijn dag tegoed heb verbruikt en zeker niet elke dag mijn mobile data en roamingaan heb staan zeker minder dan 10x deze maand kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven
12 Reacties 12
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Fvandenberg ,

wat voor telefoon heeft u?
Fvandenberg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
iPhone 5s
De Apps die aanstaan voor mobile data zijn
Foursquare
Whatsapp
Voipbuster (gebruik alleen op WiFi)
Instellingen
Mail

Kreeg vandaag wel een mail binnen van 17mb buiten de tijd dat ik o WiFi zat maar heb 30 mb per dag

Whatsapp heb ik niet veel foto's verstuurd en ontvangen

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste@fvandenberg,

weet u zeker dat dit aanstaat? hefet u dit gecontroleerd in mijnvodafone?
Fvandenberg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja ik heb een bericht gestuurd op 29jan daarna kreeg ik een bericht terug met buitenland aan

Ook heb ik die nieuwe Vodafone app waarin staat dat ik hem aan heb staan
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Laat je dataroaming constant aan staan of zet je het aan en uit als je van internet gebruik gaat maken? Want je constant maakt constant verbinding met internet alleen al voor Whatssap en e-mail. Als er dan net mails binnengehaald worden met afbeeldingen, of whatsappjes gestuurd worden met veel foto's en geluidsbestanden of filmpjes dan is je 30 mb zo op. Zet in ieder geval automatisch downloaden van afbeeldingen en video's uit als dit kan op je toestel.
Fvandenberg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb overdag en snachts gewoon WiFi dan staat deze uit als ik s avonds weg ga zet ik hem af en toe aan terug in mijn hotel zet ik deze gewoon uit dit is meestal een uurtje of 3, 4
Het vreemde is dat ik 2x een melding van 80% heb gehad nog nooit 100% tot laatst toen kreeg ik een melding dat mijn data limiet was verbruikt voor deze maand
Even later kreeg ik een bericht dat mijn rekening hoger was dan 100 euro
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Probleem met WiFi in een hotel is dat ze vaak instabiel zijn omdat er heel veel mensen gebruik van maken. Als het mobiele signaal dan sterker is dan schakelt hij om naar mobiel internet en gaat alle data uit die bundel. Vandaar dat ik aangeef dat je zodra je niet bewust aan het internetten bent gewoon je data roaming uit moet zetten. Dat bespaart gigantisch op de 30mb die je krijgt voor die €5.
Waarom je de smsjes niet gekregen hebt zou ik niet weten, daarvoor zul je even met de klantenservice contact op moeten nemen. De contactmogelijkheden vind je op de volgende pagina: Klantenservice

Fvandenberg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je voor de antwoorden
Ik zal contact opnemen met de klanten service
Over het verhaal van slechte WiFi weet ik daarom Zet ik data roaming overdag en snachts ook altijd uit
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ok! Dan zou dat het probleem niet moeten zijn. Hou je ons op de hoogte?
Fvandenberg
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klanten service niet te bereiken op mail
Gekker word het wel
Op mij. Vodafone app staat dat ik een rekening heb van 88 euro en dat ik de rekening al betaald heb
Op 24 feb 2014 dit kreeg ik te zien op 20 feb
Deze is trouwens niet afgeschreven maar vreemd is het allemaal wel
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Het moet inderdaad gewoon even uitgezocht worden. Je kunt de klantenservice op diverse manieren bereiken. Je vindt ze allemaal op vodafone.nl/support. Even bellen of chatten is denk ik de beste optie in dit geval.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic