woutw

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Duitsland. Kan geen ander netwerk kiezen

Goedemiddag.

Ik ben in Duitsland en Vodafone.de heeft hier geen/slecht bereik, E of R als ik geluk heb. Mijn vriendin zit op het Telekom.de netwerk (via t-mobile) en heeft gewoon 4g.

Ik kan echter niet registreren op een ander netwerk dan Vodafone.de. Mijn Samsung s6 (los gekocht) zegt "geselecteerd netwerk niet beschikbaar".

Hoe dit op te lossen?
7 Reacties 7
woutw
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Niemand die kan helpen? Iedereen met vakantie deze week?

De chat is ook al "te druk om je nu goed te helpen" sinds maandagochtend.

Bellen kan helaas ook niet omdat ik geen bereik heb met Vodafone.de

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
woutw, welkom op het Vodafone Forum. De chat is helaas inderdaad snel vol. Je kunt ons altijd bereiken via een ander toestel op +31654500100, dan kan namelijk meteen alles worden doorgelopen. Heb je dit probleem met Vodafone.de alleen op een bepaalde locatie? Of ook in andere gebieden? Handmatig een ander netwerk selecteren zou moeten lukken, maar vaak zijn wel meerdere pogingen nodig, wil je dit nog een keer proberen?
woutw
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc,
Op een locatie met betere dekking is het inderdaad gelukt (na 10+ pogingen) om op een ander netwerk dan Vodafone.de te registreren.
Bedankt
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Goed om te horen woutw! Graag gedaan uiteraard namens Marc.
Thomas1980nl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bekend probleem, al jaren lang. Voorheen had ik als zakelijke klant ook Europa internet bij Vodafone. In Duitsland, zelfs op de snelwegen, is internet via Vodafone NL altijd slecht. Na een half uurtje doet internet vrijwel niets meer. Af en toe net even genoeg data om bijvoorbeeld een emailtje te lezen, als je geluk hebt.

Meerdere SIM kaarten en meerdere telefoons geprobeerd, zonder resultaat. Nederlandse kennissen met KPN abonnement hebben dit probleem niet dus ik overweeg over te stappen.

Overigens is dit alleen een probleem in Duitsland, niet in andere EU landen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Thomas1980nl
Heb je dit ook al laten weten aan de klantenservice van Vodafone? Mocht je dit al hebben aangegeven dan snap ik wel dat als je vaker in Duitsland bent liever bij een provider zit waar je wel goed bereik hebt.

Maar het is natuurlijk wel vreemd. Als iedereen er last van zou hebben dan zouden ze Vodafone niemand meer overhouden. Zou je toch denken dat er iets anders aan de hand is.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic