JossiEnd

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

E-Sim kaarten (Embedded SIM)

Hooi allen!

Eigenlijk heb ik een korte en simpele vraag: Wat zijn de plannen van Vodafone NL met betrekking tot E-sim (ook wel bekend als esim of embedded SIM) kaarten? Deze nieuwe technologie wordt voornamelijk gebruikt in smartwatches en andere wearables. Zo is er een 4G LTE versie van de Samsung Gear S3. Deze versie is in heel Nederland nog niet te krijgen omdat er nog geen enkele provider is die esim kaarten ondersteund.
Ik kwam online heel weinig tegen over embedded simkaarten in Nederland. Enkel dat Vodafone DE in maart 2016 is begonnen met esim kaarten.

Bij voorbaat dank!
20 Reacties 20
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi JossiEnd,

We zijn hier inderdaad nog niet mee bezig.
Wellicht gebeurt dit wel in de toekomst, maar daar hebben we op dit moment nog geen informatie over.
timmermanj

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Waar blijft de ESIM-ondersteuning in Nederland? We wachten hier al veel te lang op. Vodafone-Duitsland heeft eind vorig jaar ESIM support gekregen i.c.m. de S3-GEAR. Gaat dit ook nog naar Nederland komen? En gaat de provider dan ook de LTE- S3-Gear smartwatch aanbieden (zowel de Frontier als Classic).
Buiten europa is er al ESIM support vollop door allerlei providers.
We betalen goud geld voor onze abonnementen maandeijks. Investeer dan ook in vernieuwingen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
timmermanj, op dit moment is dat nog niet bekend.
tareemer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Aanstaande weken Komt Applle met de watch 3 serrie met 4G /LTE ondersteuning.Maar gaan de providers dit met Esim nu ondersteunen?Lijkt mij wel? zeker gezien dat het niet heel erg complex is.Blijft immers zelde netwerk.Zo niet overweg ik prive als zakelijk uit te wijken naar KPN diet di wel gaat ondersteunen
Lark

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Na de lancering van de nieuwe apple watch ga ik er vanuit dat ook Vodafone NL deze ontwikkeling gaat facilitern. Wanneer is het plan dat de esim ondersteuning wordt geimplementeerd in het Vodafone NL netwerk?
Mrstootshorn

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Zowel in Duitsland als Nederland zal dw Apple Watch 3 met 4G/LTE niet worden gesupport. Een Duitse sportvriend heeft als antwoord gekregen dat het voor Vodafone niet rendabel is en is overgestapt naar Deutsche Telekom die het wel gaat aanbieden. Als ik om me heen luister zal dit ook in Nederland gaan gebeuren. Als Vodafone hier niet op inspringt heeft zij het nakijken.
cremmelts

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Vodafone,

inmiddels is deze vraag een aantal maanden geleden beantwoord, maar zijn er al ontwikkelingen op dit gebied?

Ik zou graag mijn Apple watch met esim in Nederland willen gebruiken.

dank voor de reactie

Coen
Mrstootshorn

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ja zou ik ook wel willen. Mijn Duitse vriendin heeft haar Vodafone opgezegd en rent nu lekker in Duitsland met een Telekom abbo.... Ik koop de Iwatch pas als deze in Nederland wordt ondersteund.
JossiEnd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Ik heb vandaag nog even gegoogled en kwam toen op een artikel van 5 oktober afgelopen jaar. Nog niet een heel concreet verhaal, maar wel een stap in de goede richting:
Tele2, T-Mobile en Vodafone gaan ingebouwde simkaarten ondersteunen in Nederland
Jeetje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
In dit artikel staat niets over Vodafone, dit komt alleen in de kop voor.
Verder is het artikel aangepast, tele2 blijkt er wel iets mee te doen, maar niet in Nederland.
Erg vervelend die afwachtende houding van providers. Niemand die roept dat gaan we helemaal niet doen, of ja, we gaan het zeker doen maar kunnen nog geen datum noemen. Alleen maar vaagheden.
JossiEnd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
"Vodafone stelt zich op hetzelfde standpunt: de provider gaat het ondersteunen, maar geeft geen planning. "Over de geplande beschikbaarheid voor klanten kunnen we nog geen mededelingen doen", zegt Alexis van Liebergen."
Brygga

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Kan iemand al iets nieuws vermelden over de ondersteuning (en levering) van apple watch 3 met 4G via E-sim?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all, op dit moment is er geen nieuws hierover. Zodra dit het geval is zullen we dit uiteraard via verschillende kanalen bekend maken.
Brygga

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@ ,

Ik herinner met jou nog van de leveringsforum van de iphone X. toen goed ondersteunt, dus wellicht kun je hier ook wat dingen vlot trekken.

Ik zie in het buitenland dat vodafone inmiddels al de e-sim ondersteund. Gaan ze dit ook op korte termijn in Nederland doen? Ik wil nl. graag een apple watch met embedded sim. Ik zou zeggen dat dit juist een kans is voor Vodafone om als eerste dit te bieden in NL....
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Brygga, ik had je reactie over het hoofd gezien. Op korte termijn zijn er in ieder geval geen plannen om dit te introduceren. Wat hier precies de reden van is weet ik helaas niet. Wellicht in de toekomst. Als hierover nieuws is zal ik dit met jullie delen.
cremmelts

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Vodafone,

jullie Duitse collega’s bieden inmiddels een esim+Samsung smart watch aan en in maart was het nieuws dat ze in testfase zitten voor Apple Watch.

Is er inmiddels al meer bekend voor Nederland? En, indien er een testfase is, ook een mogelijkheid om mee te werken als gebruiker in de test?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik werk dan wel niet bij Vodafone maar ik denk dat ik je het antwoord al wel kan geven 😄
Dat de moderatoren van Vodafone op korte termijn nog geen antwoord kunnen geven en dat ze ook nog niets weten over de plannen van het introduceren ervan. Wellicht in de toekomst en als ze meer nieuws hebben dan zullen ze het met ons delen. :S 😉

Wachten dus... Tot er iets op de website komt te staan of iets over in het nieuws komt :@ 😄
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Precies dat Energieboy 😉

@cremmelts,
Het klopt inderdaad dat het inmiddels in Duitsland geïntroduceerd is. Voor Nederland zijn er echter nog geen plannen, helaas. Mochten wij op de hoogte gehouden worden van een testfase, dan zal ik informeren of er een mogelijkheid is om mee te testen.
Bravo010

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De aanschaf van een iWatch hangt voor mij ook af van de E-Sim (wil hem zonder telefoon volledig kunnen gebruiken. Oh, en van een native spotify app ?) maar ik vind het raar dat deze in NL nog niet te activeren is. Zeker met alle reclame spotjes van Vodafone de laatste tijd: The future is exciting. Ready?
Vodafone in ieder geval NIET!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic