Wimke50

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

eerst geen wifi

sinds gisteren geen wifi .
nu opeens wel en nu springt mijn mobiel van E naar EG 3G 4G of naar H+.
kan iemand mij zeggen wat dit is .
ik woon wel direct aan de Duitse grens.
mvg. wim
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Wimke50

Het is niet handig als je geen Wi-Fi meer hebt.
Allereerst raad ik aan om eens het Wi-Fi netwerk opnieuw te koppelen in je telefoon.
Blijft het probleem zich voor doen, raad ik je aan om een powerflip te doen (modem even 10 minuten uitzetten en dan weer aan).

Ook raad ik je aan om te controleren bij je Wi-Fi provider of er storingen zijn etc.
Betreft je telefoon raad ik aan om andere Wi-Fi netwerken te controleren zodat je kan uitsluiten dat het niet aan de telefoon ligt.

Omdat je bij de grens woont zal je telefoon op zoek gaan naar het beste netwerk. Als eerste raad ik aan om Wi-Fi assistentie/ slimme netwerk wissel uit te zetten. Hierdoor blijf je verbonden met de Wi-fi in plaats van het mobiele netwerk (tenzij de WI-Fi weg valt) Deze optie zorgt ervoor dat de telefoon verbind met het sterkste netwerk. (bij Android staat dit onder de Wi-Fi instellingen en bij Apple onder mobiele data).

Daarnaast omdat je aan de grens woont zal het toestel sneller heen en weer springen betreft 4G H+ etc. Dit is afhankelijk van waar de netwerkpaal staat in Nederland en Duitsland en hoe sterk het Nederlandse en Duitse netwerk is.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Wimke50

Het is niet handig als je geen Wi-Fi meer hebt.
Allereerst raad ik aan om eens het Wi-Fi netwerk opnieuw te koppelen in je telefoon.
Blijft het probleem zich voor doen, raad ik je aan om een powerflip te doen (modem even 10 minuten uitzetten en dan weer aan).

Ook raad ik je aan om te controleren bij je Wi-Fi provider of er storingen zijn etc.
Betreft je telefoon raad ik aan om andere Wi-Fi netwerken te controleren zodat je kan uitsluiten dat het niet aan de telefoon ligt.

Omdat je bij de grens woont zal je telefoon op zoek gaan naar het beste netwerk. Als eerste raad ik aan om Wi-Fi assistentie/ slimme netwerk wissel uit te zetten. Hierdoor blijf je verbonden met de Wi-fi in plaats van het mobiele netwerk (tenzij de WI-Fi weg valt) Deze optie zorgt ervoor dat de telefoon verbind met het sterkste netwerk. (bij Android staat dit onder de Wi-Fi instellingen en bij Apple onder mobiele data).

Daarnaast omdat je aan de grens woont zal het toestel sneller heen en weer springen betreft 4G H+ etc. Dit is afhankelijk van waar de netwerkpaal staat in Nederland en Duitsland en hoe sterk het Nederlandse en Duitse netwerk is.
Wimke50
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Steven bedankt voor jou reactie.
gr. en nog een fijne zondag
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Graag gedaan! Fijne zondag 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Gesloten en gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic