TruusDeMier

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

EU datalimiet op Website Vodafone

Op de website
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/redelijk-gebruik.shtml
staan onder het kopje EU datalimiet, limieten in de EU buiten NL vermeld.

Bijv. bij een Red abo van 10 GB, verdubbeld door Ziggo naar 20, mag 10 GB elders in de EU worden gebruikt, zeg maar de oorspronkelijke, onverdubbelde, databundel.
Bij andere abo's ook zo, alleen de oorspronkelijke, onverdubbelde databundel.

Bij Red Together echter, 40 GB verdubbeld naar 80 GB staat dat je maar 20 GB, dus de helft van de oorspronkelijke onverdubbelde, bundel mag gebruiken. De helft!

A. Klopt dit dat bij Red Together maar de helft van de oorspronkelijke bundel of een kwart van de verdubbelde bundel gebruikt mag worden elders in de EU?
B. Ik hoor geruchten dat de hele EU-datalimiet website niet klopt en dat je álle, dus de volledige verdubbelde data, elders in de EU volledig mag gebruiken. Is dat waar? Dan moet deze website worden aangepast.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi TruusDeMier ,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Die geruchten moet je dan maar snel vergeten! Waarom zou de website niet kloppen? Juist, dus die gerucht moet je gewoon snel vergeten. Hier een lijstje met info:

Vanaf 1 juli 2017 kun je je abonnement in Nederland én de EU gebruiken. Bijvoorbeeld:

  • Met een Start L abonnement kun je 150 minuten bellen, onbeperkt sms'en en 1 GB internetten in Nederland én de EU. Bellen en sms’en vanuit Nederland naar andere EU-landen valt niet binnen je abonnement.
  • Met een Red abonnement kun je onbeperkt bellen, sms'en en 10 GB internetten in Nederland én de EU. Daarnaast vallen de eerste 100 belminuten van Nederland naar andere EU-landen binnen je abonnement.

Heb je ook Ziggo dan blijft het gewoon 10GB internetten in de EU! Uiteraard wel 20GB binnen Nederland. Ben je Ziggo-klant? Dan krijg je non-stop gratis extra's zoals Dubbele data. Ook (een deel van) die Dubbele data kun je in de EU gebruiken. Bij een Red abonnement geldt een limiet van 10 GB per maand, voor Red Super geldt een limiet van 20 GB per maand. Voor Red Essential en de Smart abonnementen mag je alle Dubbele data in de EU gebruiken.

De Fair Use Policy die geldt voor individuele abonnementen, geldt ook voor Red Together data. Voor de Red Together (Extra) abonnementen geldt een EU datalimiet van 20 GB per sim per maand. Kijk hier voor meer informatie over de Fair Use Policy.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi TruusDeMier ,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Die geruchten moet je dan maar snel vergeten! Waarom zou de website niet kloppen? Juist, dus die gerucht moet je gewoon snel vergeten. Hier een lijstje met info:

Vanaf 1 juli 2017 kun je je abonnement in Nederland én de EU gebruiken. Bijvoorbeeld:

  • Met een Start L abonnement kun je 150 minuten bellen, onbeperkt sms'en en 1 GB internetten in Nederland én de EU. Bellen en sms’en vanuit Nederland naar andere EU-landen valt niet binnen je abonnement.
  • Met een Red abonnement kun je onbeperkt bellen, sms'en en 10 GB internetten in Nederland én de EU. Daarnaast vallen de eerste 100 belminuten van Nederland naar andere EU-landen binnen je abonnement.

Heb je ook Ziggo dan blijft het gewoon 10GB internetten in de EU! Uiteraard wel 20GB binnen Nederland. Ben je Ziggo-klant? Dan krijg je non-stop gratis extra's zoals Dubbele data. Ook (een deel van) die Dubbele data kun je in de EU gebruiken. Bij een Red abonnement geldt een limiet van 10 GB per maand, voor Red Super geldt een limiet van 20 GB per maand. Voor Red Essential en de Smart abonnementen mag je alle Dubbele data in de EU gebruiken.

De Fair Use Policy die geldt voor individuele abonnementen, geldt ook voor Red Together data. Voor de Red Together (Extra) abonnementen geldt een EU datalimiet van 20 GB per sim per maand. Kijk hier voor meer informatie over de Fair Use Policy.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je hier nog vragen over TruusDeMier of heeft Energieboy al je vragen hiermee beantwoord?
TruusDeMier
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan mag ik dus aannemen dat de website klopt. De "geruchten" werden overigens de wereld in geholpen door (niet representatieve steekproef) de helft van de klantenservice medewerkers die ook beweren dat de info op de genoemde website verouderd cq onjuist is.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik denk dat het mis gaat omdat er verschillende abonnementen en oudere abonnementen zijn met allemaal een aparte fair use policy en ook allemaal met hun eigen tarieven en voorwaarden.
TruusDeMier
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat zal dan wel. Lekker duidelijk allemaal. Geldt dat trouwens ook voor die EU-datalimiet? Zijn er abonnementen die de EU voorschriften niet hoeven te volgen? Welke?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je hebt 2 dingen een limiet wat je zelf kunt verhogen en of verlagen en je hebt de fair use policy.

Het limiet kun je zelf instellen via My Vodafone. Je hebt bijvoorbeeld nog maar 100 MB over en je gebruikt in de EU of er buiten 300 MB. Dan maak je kosten buiten de bundel doordat je 200 MB te veel verbruikt hebt. Deze kosten kunnen oplopen tot aan het limiet.

De fair use policy geeft aan wat er verbruikt mag worden in de EU per abonnement. Hierbij wordt niet gekeken naar hoeveel er nog op dat moment over is van het tegoed.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic