kootert

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Extra bundel 100 minuten bellen naar EU wel erg misleidend

Mijn abonnement heeft 150 belminuten, en die was bijna op deze week. Je kan dan handig in de app naar bundels aan- en uitzetten. Ik kies daar voor 100 minuten bellen naar EU voor Euro 5,-

Prima leek mij dit, er staat verder geen omschrijving bij.

Nu achteraf blijkt dat er in de voorwaarden staat dat dit niet geldt voor bellen naar Nederlandse nummers!!!!! Maar dat is van tevoren absoluut niet aangegeven. Ofwel erg misleidend, 5 Euro voor niets uitgegeven en nu al weer 6 Euro buitenbundel kosten erbij.

Vodafone, houdt toch eens op met dit soort misleidende bundels en reclames.

Mark
12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi kootert
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Jeetje, wat vervelend dat je dit nu mee moet maken. Maar wat is er zo fout aan de reclame van Vodafone?
Als ik naar de website ga: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/

Daar staat: BloX voor Bellen naar het buitenland
100 minuten voor bellen naar de EU -> Meer informatie

Klik ik op meer informatie dan zie ik:
Met deze BloX kun je 100 minuten bellen vanuit Nederland naar landen binnen de EU voor € 5 per maand.

Voor mij is het toch duidelijk dat er staat naar landen binnen de EU en er staat geen tekst met landen binnen de EU en Nederland. Het is dan ook een 100 minuten voor bellen naar de EU en op de kop staat bellen naar het Buitenland. Voor mij is het heel duidelijk en geen misleidende reclame of zo. Als het onduidelijk was geweest dan had ik het ook wel geschreven, maar ik zelf kan me niet plaatsen in je onderstaande regel.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi kootert

Welkom op de Community!
Kun je mij vertellen wat er precies niet duidelijk was en waar je hiervoor gekeken hebt?
Mocht de feedback terecht zijn, dan passen we dit natuurlijk graag aan.

Zoals Energieboy aangeeft staat op onze website.
Ik heb via de app gekeken bij het kopje bundels en ik onderaan op het pijltje klik kom ik meteen bij alle voorwaarden uit.
Daar staat duidelijk ook benoemt dat dit niet voor bellen naar Nederlandse nummers is.
kootert
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Steven,

Je gaat niet eerst op de website kijken als je een extra belbundel direct in de app kan bestellen. Als je in de app gaat naar bundel aan- en uitzetten, dan naar bellen & SMS. Dan zie je de bundel 100 minuten bellen naar EU, Als je er op klikt krijg je... Bundel aanzetten, weet je zeker dat je 100 minuten in EU wilt aanzetten? Nergens een melding dat Nederland geen onderdeel van de EU zou zijn, en sinds wanneer is Nederland uit de EU getreden? Het klopt gewoon niet, het is niet duidelijk dat je hiermee geen extra minuten in Nederland koopt, Nederland is EU.

Mark
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi kootert
Als ik doe wat jij zegt, naar de app gaan, bundels aan- en uitzetten en dan naar bellen & sms dan die je daarna zeker de bundel 100 minuten bellen naar EU. Maar wat volgt er dan, informatie over deze BloX.

Heb zelfde handelingen gedaan die jij ook hebt gedaan.

Bekijk de foto's maar die ik gemaakt heb vanuit de Vodafone app:
Er staat zeker wel dat Nederland niet onder deze BloX valt!




kootert
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Steven,

Als je klikt op het blauwe vakje, zoals ik je hieronder kan zien bij de 50 minuten wereld, zie je dat echt niet. Kijk maar....het klopt gewoon niet, het is misleidend en niet duidelijk. Ik bel niet naar andere nummers in EU, alleen Nederlandse nummers en Nederland ligt toch echt in de EU.

kootert
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Steven,

Laat me raden, Nederland ligt ook niet in de Wereld zeker volgens Vodafone?

Mark
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Je hebt die andere BloX al actief, daarom staat die er nu niet meer tussen. En een andere BloX vergelijken met die van 100 minuten binnen de EU is net zoals Appels met Peren.

Het staat er gewoon echt hoor, je ziet mijn voorbeeld toch ook?! Maar goed, heb het laten zien en laat het verder aan Steven over.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Wat voor een toestel heb je als ik vragen mag kootert en kun je voor mij controleren welke variant je van de app hebt?
Dit doe je door te klikken op je initialen boven in het blauwe bolletje. Daarna klik je op instellingen. Onderaan bij over deze app staat alle info.

Als ik namelijk naar de bundels ga, staat er bij mij een pijltje bij waarop ik kan klikken in het witte vlak bij bundels.
Uit jouw bericht en screenshots zie ik het niet. Ik begrijp hier dan ook uit dat het onduidelijk is.

Dat de voorwaarden op verschillende plekken staan van deze blox. Daar kan ik niet om heen. Betreft de kosten kan ik vanuit hier nik voor je doen. Daarvoor mag je contact opnemen met de klantenservice. Zij bepalen wat ze erin kunnen betekenen.
Ook kan ik hierin geen toezegging doen.

Wat ik wel wil doen, is dit intern aankaarten. Als er namelijk voor meerdere klanten iets niet duidelijk is, dan moet er gekeken worden of het anders kan etc.
Je mag dit soort feedback ook altijd zelf in de app doorgeven via het vraagteken boven in.
kootert
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Steven,

Het is versie 5.37.0 voor de iPhone.

Mark
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dankjewel ik ga dit gelijk doorgeven! Mocht het aangepast worden, zie je dit terug in een van de volgende updates van de app.
Wat zou jij zelf als oplossing / aanpassing hierin zien zodat het wel duidelijk is?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
We ontvangen nog steeds graag jouw input hierover @kootert!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Aangezien we geen reactie meer hebben ontvangen, is dit topic nu gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic