andries82990

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Faxnummer toevoegen aan SIM naast "voice" nummer

Hallo.
Ik heb een vintage mobiel faxapparaat op de kop getikt en wil het apparaat werkend krijgen.

Ik heb daarvoor een specifiek faxnummer nodig, dus naast het "voice" nummer moet er ook een "fax" nummer worden aangesloten door de provider om gesprekken (fax dus) op te ontvangen en versturen.

Ik weet dat het vroeger mogelijk was maar nu fax in principe een uitstervend fenomeen is vraag ik me af of dit nog mogelijk is tegenwoordig op een prepaid nummer.

Weet iemand of dit bij Vodafone mogelijk is?

Bas
4 Reacties 4
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@andries82990,

Nice! Vintage faxen 😉 Het is helaas niet mogelijk om een faxnummer te koppelen aan je eigen prepaidnummer. Je kunt hiervoor wel een nieuwe prepaidsimkaart aanschaffen in een Vodafone winkel. Succes!
andries82990
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Kyra_,

Dat is goed nieuws!

Dus jij zegt dat ik in een winkel een reguliere prepay kaart kan kopen en dat de persoon in de winkel hier ter plekke een faxnummer aan kan koppelen dat direct te gebruiken is?

Wat ik kan vinden online met betrekking tot mijn "vintage fax" is dat er 2 nummers op 1 sim kunnen worden aangesloten zodat je kan bellen EN faxen. Zie hieronder de text:

Normaal krijgt u bij een abonnement alleen een Voice nummer, u kunt bij o.a. KPN, Vodafone ook een gratis Fax nummer aanvragen. Een Fax nummer heeft u nodig om de Possio in gebruik te stellen. Dus totaal dient u op 1 simkaart over 2 nummers te schikken, 1 voor Fax en 1 voor spraak!

Is dat ook mogelijk op een nieuwe SIM kaart, een voice en fax nummer?

Bedankt voor je hulp.


andries82990
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Kyra_

Ik ben net in een Vodafone winkel geweest en ze konden niets voor me doen en wisten totaal geen raad met mijn vraag. Een medewerker ging op zoek naar een data SIM en dacht dat ik met fax een dataverbdingin bedoelde.. Ze namen ook niet de moeite om te bellen met Vodafone om te kijken hoe het dan WEL moest, ook niet toen ik dat vriendelijk verzocht.

Zou je me kunnen vertellen wat ik aan een vodafone winkel moet vragen? Of beter nog, kan je me een SIM opsturen?

Andries
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi , je hebt wel een reguliere voice simkaart nodig.
Met een data simkaart zal het niet werken.
De fax service wordt tegenwoordig nauwelijks nog gebruikt, vandaar wellicht het enigszins ontbreken van duidelijk informatie. Excuses daarvoor bij deze 😉

Je kunt dus gewoon een Prepaid simkaart (spraak) in de Vodafone winkel aanvragen.
Dat is de snelste manier om er een aan te schaffen.
Je zou de sim dan direct al moeten kunnen gebruiken om te faxen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic