Galaxy S5 Camera fout

  • 4 september 2014
  • 24 reacties
  • 74435 Bekeken

Ik heb op 19 Augustus 2014 mijn abonnement verlengt om de Galaxy S5 + Gear Fit te ontvangen, Sinds vandaag heb ik het probleem dat de camera niet werkt en aangeeft 'Camera fout', dit lijkt mij 100% onder de garantie te vallen aangezien de telefoon nog geen maand oud is en dit probelem erkent word door samsung zelf. hoe kan ik dit het beste oplossen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hi! @Ferte ,

Dat zal vast onder de garantie vallen! Ga eens naar: Instellingen > Applicatie beheer > (Zoek de Camera app) > Zie cache leegmaken heeft dit enig verschil gemaakt?
En staan je foto's op en SD kaart of op je toestel? Kun je ook even kijken of de Google Camera app (die je kunt downloaden via de Google Play Store) wel gewoon werkt?

Zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.GoogleCamera&hl=nl
Hoi samsung expert. Ik heb dus t zelfde probleem. Ik heb alles geprobeerd ook de google camera en nog een andere gedownload maar krijg elke x weer die camera fout. Ook heb k de fabrieksinstellingen terug gezet en alles opnieuw geinstalleerd en nog steeds geen resultaat. Ik heb hem net een week.
Reputatie 7
Badge +16
Hi! @deejtje ,

Als alle camera apps ook die van Google zelf en de reset niet hebben geholpen kan dit echter liggen aan het toestel zelf. Als je en beetje research doet zie je dat er meerdere mensen last van kunnen hebben zo ook in de VS.
Heb je al de cache leeggemaakt van de camera?

Heb je VTS (Vervangend toestel service)? Mocht je dat hebben kun je het toestel het beste aanbieden voor reparatie, meer kan ik er niet uit verzinnen...
Ik had ook last van dezelfde foutmelding, met de nadruk op had.

Wat bij mij de oplossing bracht:
Herinstallatie van Lollipop vanuit Kies
Fabrieksreset (ja nadat Lollipop is geinstalleerd)
Samsung Apps verwijderen en uitschakelen

Ben inmiddels 4 dagen verder, met tussendoor opladen natuurlijk, zonder dat de foutmelding naar voren is gekomen. Heb inmiddels een stuk of 30 a 40 foto's en een aantal filmpjes geschoten.

So far so good!


malwareen spyware remover voor android eens proberen kan zijn dat je camera van buitenaf werd gebruikt krijg je ook van dat soort rare meldingen mits het natuurlijk geen overheidsinstantie zoals aivd of politie is
Reputatie 6
Oke voor dat laatste moet je wel erg alu hoedje zijn.

Doorgaans komt dit doordat een andere app je Camera bezet houd. Daarom zou inderdaad iets als Fabriekinstellingen dit probleem oplossen.

Maar wat ook kan is de telefoon in recovery opstarten (Volume up- Aan uit en home button) tegelijk inhouden en dan onder wipe data / factory reset even een Clean Cache doen.
Beste,

Kan je mij dit stap voor stap uitleggen?
Ik heb alle andere dingen gedaan. Werkt niet.
Ook batterij 2x per dag opladen.

Groet geo
Reputatie 4
Badge +8
hopelijk lukt het met onderstaand stappenplan:

1.Zet je telefoon uit

2. Houd de aan/uit-knop, de volumeknop (omhoog) en de home-knop tegelijkertijd ingedrukt.

3. Laat de knoppen los als je het Samsung logo ziet verschijnen en de tekst Recovery booting ziet

4. Je ziet nu het Android System Recovery scherm

5. Gebruik de volume-knoppen om naar Wipe Cache Partition te scrollen. Bevestig met de powerknop.

6. Je ziet nu onderin je scherm een notificatie dat je cache leeg gemaakt wordt

7. Kies vervolgens de optie Reboot System Now en bevestig met de power-knop. Je telefoon wordt nu opnieuw opgestart.

Laat je even weten of het geholpen heeft? :)



Reputatie 7
Geen reactie meer. Topic wordt over 48 uur gesloten.
Goedendag, ik heb sinds kort ook dit probleem.
Toestel opnieuw opstarten verhelpt het probleem tijdelijk.
Ik ben niet zo een held met de S5 maar alle hulp is welkom.

Nog geen reset gedaan naar fabrieksinstellingen.

Net bovenstaande uitgevoerd....Nu even aanzien of dit helpt.
Reputatie 7
Badge +15
Mocht het bovenstaande niet helpen, dan dient het toestel gerepareerd te worden. Hier kun je daar meer informatie over vinden https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml
Shoutstra,

Is het nog gelukt met de tips in dit topic of heb je het toestel inmiddels ter reparatie opgestuurd?
Nope. Gister deed het zich weer voor helaas.
Toestel is 2 jaar oud bijna dus ik ga maar voor de S7 denk ik...
Baal hier wel van want de S5 is goed met alles.
Reputatie 4
Shoutstra ,

Ik kan me voorstellen dat je daar van baalt! Hopelijk heb je met de S7 straks net zo'n fijne ervaringen als met de S5.
Zo. Ik heb vanuit het recovery opstart scherm een factory reset gedaan en dat lijkt nu het probleem verholpen te hebben.
Al 4 dagen geen foutmelding gehad.
Reputatie 7
Badge +15
Dat klinkt goed 
Ik hoop voor je dat je geen foutmelding meer krijgt!
Reputatie 4
Shoutstra , super! Ik hoop dat het inderdaad verholpen is en je nog lang van je vertrouwede S5 kunt genieten :)
JackieR

Kan wel een goede tip gebruiken om mij contacten wekelijks te backuppen.
Was dus ruim de helft kwijt.
Reputatie 7
Badge +15
Ik zelf gebruik mijn google account hiervoor, tevens als ik een nieuw nummer toevoeg dan sla ik deze in het toestel ook meteen onder het Google account op.

Reputatie 2
Badge +3
Shoutstra , er zijn verschillende manieren om je contacten op te slaan zoals bijvoorbeeld op je simkaart, computer of in een cloud. Wanneer je ze wekelijks wil opslaan dan is het inderdaad erg handig om je gmail account hiervoor te gebruiken. Een andere mogelijkheid van een cloud is bijvoorbeeld Backup+ van Vodafone. Hierin kun je ook je gegevens en contacten opslaan. Kijk hier voor meer informatie.
Reputatie 4
Shoutstra , heb je ondertussen een fijne manier gevonden om een backup te maken?
Ik geloof dat het nu werkt.
Reputatie 7
Badge +15
Dat is goed om te horen 
Reputatie 4
Topic gesloten.