Beantwoord

Galaxy Telefoons starten opnieuw op / verliezen netwerk

  • 29 april 2013
  • 74 reacties
  • 51362 Bekeken

Reputatie 6
Hallo allemaal,

Sinds 25-4 zien we op het forum ineens diverse vragen over verschillende types samsung telefoons die ineens rebooten (vanzelf opnieuw opstarten) of hun netwerk verliezen. Erg lastig natuurlijk.
Om iedereen daar zo snel en zo goed mogelijk mee te helpen ga ik die klachten verzamelen in één topic zodat we kunnen bekijken of er ergens iets mis is. Het kan dus dat je topic wordt samengevoegd in dit topic.

Wat als eerste te doen
Uiteraard hebben we al enige navraag gedaan. Er zijn een aantal dingen die verstandig zijn om te doen:


  1. Check of je de problemen pas sinds 25-4 merkt
  2. Check of je toestel helemaal up-to-date is.
  3. Check of je het probleem overal en altijd merkt of op een specifieke plek.
  4. Check of het probleem blijft voortduren als je de optie "cellbroadcasting" uit zet
  5. Check of je toestel op alleen GSM (2G) instellen helpt
Deze stappen kun je als volgt doorlopen:

  1. Wat het punt zegt 🙂
  2. Verbind je toestel met Samsung Kies. Is er een update? Dan download en installeer die. Is het probleem opgelost, dan ben je klaar met de stappen.
  3. Merk je dit probleem maar op één specifieke plek? Dan neem even contact op met de klantenservice. Mogelijk is er sprake van een probleem met de mast op die postcode. Met het opnemen van contact ben je weer klaar.
  4. Merk je het overal? Dan zet je als volgt de optie cell-broadcasting uit:[list]
  5. Startscherm.
  6. Druk op Berichten.
  7. Druk op de menu-toets.
  8. Druk op Instellingen.
  9. Scroll naar beneden.
  10. Druk op Infobericht activeren en vink deze uit.
  11. Keer terug naar het Startscherm.
  12. Zet de Samsung uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
  13. Het toestel zal Cell Broadcasting/infoberichten niet langer weergeven. NB: dit kan per Galaxy toestel een klein beetje verschillen maar het gaat zo goed als hetzelfde.
  • Zet je toestel op alleen GSM via instellingen > draadloos netwerk > mobiele netwerken > netwerkmodus
    Zet deze op alleen GSM.
    Ook deze optie kan weer enigszins verschillen per verschillend type Galaxy-toestel, maar het ziet er overal grotendeels hetzelfde uit.[/list]
    Wat te doen als je toestel nog steeds opnieuw opstart na stap 1, 2&3
    In dat geval zou je ons erg helpen als je ons de resultaten van de checks bij stap 3&4 doorgeeft.
    Dat kan via dit topic, of via Twitter, Facebook en de klantenservice.

    Neem je contact met ons op anders dan via het forum, verwijs dan wel altijd naar dit topic. Dan weten we waarom je contact opneemt en wat je al getest hebt. En dat scheelt je weer tijd :)

    icon

    Beste antwoord door BasT 2 mei 2013, 14:45

    Hallo allemaal,

    Bedankt voor alle informatie. Naar aanleiding van de info die jullie hier en via de klantenservice hebben doorgegeven zijn door onze technici aanpassingen in het netwerk gedaan.

    Ik wil iedereen vragen om, als je deze problemen merte, de optie cellbroadcasting weer aan te zetten in je telefoon en hem ook weer gewoon op 3G (ik raad de "auto-stand" aan) in te stellen.

    Je zou herstarts meer moeten ervaren, of toch in ieder geval niet vanwege de cell-broadcasting optie.
    Bekijk origineel

  • Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

    74 reacties

    Beste lezers,

    mijn Samsung Ace van 2 maanden oud start te pas en te onpas op nieuw weer op. :@
    Hoe kan ik dit oplossen? Of beter: waar kan ik mijn toestel naar retourneren? Ik neem aan dat dit gewoon onder de garantie valt.

    Hopend op een snel antwoord.

    Groetjes kim
    Hey kim, vaak kun je dit al oplossen met een update-je, of als je dat gedaan hebt juist terugzetten naar fabrieksinstellingen. Moet je eens proberen bij '' ínstellingen"" en dan ' over het toestel ' of bij 'Privacy". Als dit al helpt hoef je tenminste niet je Ace op te sturen en laten repareren. Denk trouwens wel dat dit onder de garantie valt want dit is waarschijnlijk een hardware fout. Of hij moet al gevallen zijn en de batterij maakt af en toe geen verbinding. Dit kan ook een reden zijn dat hij uitvalt.
    Succes ermee,

    Adios, José
    bedankt voor je reactie.
    een vals contact met de batterij kan het niet zijn: ook aan de oplader blijft het probleem bestaan.
    Apdate is het ook niet: heb ik geprobeert.
    fabrieksinstellingen zou ik nog kunnen proberen.
    hier zelfde probleem met Samsung galaxy Ace, in november 2012 van Vodafone ontvangen.
    Ik heb net Factory Reset gedaan, en ga alles weer installeren.
    Kijken wat er gebeurt.


    Update: dit heeft NIETS geholpen. Veel werk om toestel weer in gewenste staat te krijgen. Maar even later weer spontane restart....

    Advies van de Smartphone Crew: Naar de Vodafone winkel, onze kundige medewerkers helpen je snel weer op weg.....

    Update21jan13: toestel ingeleverd bij Vodafone winkel. Ik krijg geen nieuw en ook geen vervangend toestel. Is ter reparatie opgestuurd, zal 10 tot 15 werkdagen duren.
    Het ligt niet aan het toestel. Ook op andere toestellen speelt dit probleem.
     
    http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerk-support/connectie-valt-weg-Xperia-U/td-p/49434/page/2
     
    VF raad aan om bij de VFshop je simkaart om te ruilen.
    Toestel terugontvangen. Er is een software update opgezet, softwareversie: XEN S5830iXXLA2.

    Ben benieuwd of dit helpt.

    NB... Via het toestel en via KIES werd verteld dat er GEEN update beschikbaar was. XXLA1 is de laatste volgens kies.
    Kun je eens *#1234# intypen op je telefoon en vervolgens alle informatie die daar staat eventjes in een berichtje achterlaten? Ik zie dat je de laatste software heb, maar er mist nog een stukje informatie.

    Dankjewel alvast,

    Groeten Francois
    Dag,
     
    Sinds ruim 2 maandjes zijn we allemaal in bezit van een Galaxy Advance S. Sinds vorige week was ik ineens onbereikbaar, merkte ik zelf niet, maar wel toen vrouwlief thuiskwam 😉 Ook SMSen komen dan niet binnen, DATA is niet in te schakelen. Mensen die je bellen horen "toestel onbereikbaar oid". Bij opnieuw opstarten werkt alles weer even...
     
    Net bij de Vodaphone winkel een SIM wissel laten doen, daar werkte alles gewoon, maar thuis was 't weer voorbij...Ligt dit dus aan de Samsung? Ik weet dat er per morgen, volgens Wikipedia..., een update moet komen naar android 4.1 Zou 't daarmee over kunnen zijn? Heb overigens ook het idee dat het in een stad minder is (wellicht als er een bepaald soort "zendmast" oid staat werkt het niet).
     
    NB Het ligt ook niet aan het bereik. Na opnieuw opstarten heb ik de volle 3 of 4 streepjes. En als het probleem dan weer optreed, dan heb ik 4 donkergrijze. Nog geen rondje (geen bereik). En dan ook zonder bericht / piepje signalering, dus je weet ook niet wanneer je je telefoon opnieuw moet opstarten.
     
    UPDATE: Wat bij mij lijkt te werken is om je toestel zo in te stellen dat 'tie geen gebruik maakt van 3G maar alleen van 2G via: Instellingen, Draadloos en netwerk, Mobiele netwerken, Netwerkmodus: Alleen GSM.
    Ik heb hetzelfde toestel met dezelfde problemen. Ik moet inderdaad ook meerdere keren per dag opstarten. Waardeloos, zeker de situatie waarin ik op dit moment verkeer. Ik moet echt bereikbaar zijn voor een spoedgeval in de familie.
    Weet iemand wat de oplossing is?
     
    Ben
    Reputatie 4
    Hi MisterE,

    Heb je dit probleem ook al bij Samsung voorgelegd? Als je namelijk ook al een andere sim hebt gekregen en het probleem blijft, dan weten we vrij zeker dat het een telefoon issue is.

    Ik zou zeggen, chat eens met ze (http://livechat.support.samsung.com/LiveChat/customer/be )

    Dank voor je bericht!
     
    We hebben meerdere van deze toestellen waar het op voorkomt. Eerder werkte alles goed, nu sinds anderhalve week gaan al die toestellen tegelijkertijd niet goed. Kans dat het dan aan een toestel ligt is vrij klein, tenzij het natuurlijk iets is dat nu boven komt drijven, bv omdat er een update is geweest van de 3G. Als je op de fora kijkt zie je ook andere merken toestellen die hier op vodafone last van hebben. Denk dus eerder dat het in de 3G mastjes zit dan dat dit een specifiek Samsung probleem is. Zie ook een periode in Januari waarin dit veel voorkwam, oorzaak was toen ook een aantal vodafone 3G's. Maar ik ga 't ze wel 's voorleggen, kijken wat ze er daar van zeggen. Ik ben iig via de 2G workaround gered, gebruik 3G verder toch niet veel.
     
    UPDATE: Het probleem ligt volgens Samsung toch echt aan Vodafone. We zullen het nooit weten, tenzijn we door de barricades gaan en het echt gaan uitzoeken 😉 De Android 4.1 update zou volgens Wikipedia op 26 april (vandaag) komen, gelijk ook nog even gevraagd. Daar hebben ze geen informatie over aldus Samsung.
     
    Bedankt voor de chattip, goed weekend!
     
    Hoi!
     
    Mijn S3 mini heb ik nu ruim een maand, maar heb problemen met het het wegraken van het GSM netwerk. Dit gebeurt soms terwijl ik op wifi zit. Als wifi dan uit gaat, krijg ik geen mobiel data en blijk ik ook niet meer bereikbaar te zijn.
    Wat me tergelijkertijd opvalt is dat de accu veel sneller leeg is, met name door het 'media' proces: com.sec.android.providers.downloads.
    Het meest vreemde was ook dat mijn toestelstatus wijzigde tussen "officieel" en "aangepast", terwijl ik echt niets heb aangepast :o
     
    Ik heb mijn telefoon teruggezet naar factory default en slechts 5 apps opnieuw geinstalleerd, maar het probleem is al weer terug! Alleen blijft de status nu officieel?!
     
    Momenteel staat op mijn toestel versie 4.1.1, ik zou graag een andere versie willen proberen, maar hoe? Kies zegt dat ik de laatste heb, maar een collega van mij heeft 4.1.2 draaien. Hoewel ik hoop dat het iets met de software is, vrees ik voor een hardware probleem?
     
    Wie kan mij helpen aan de gouden tip, de oplossing of een nieuwe Ferrari?
     
    Bedankt vast voor het meedenken,
     
    Richard.
    Mijn Samsung bt-5510 start steeds opnieuw op sinds 26-04.....
    Nu heb ik dat al eens eerder gehad en vond toen via google dat het een storing bij Vodafone is.
    Ben erg benieuwd of dat nu weer het geval is, of dat er iets met mijn toestel is?
    Kan bij storingen niets vinden.
     
    GJ
    Sinds +/- zo'n 1.5e maand(na de nieuwste update) valt het netwerk van mijn telefoon weg, begint het licht van mijn telefoon te knipperen en daarna valt mijn telefoon uit. Het gebeurt meetal als ik veel met mijn telefoon doe, maar af en toe ook 's nachts. Als dat gebeurt, krijg ik mijn telefoon niet meer aan, of hij start op, totdat ik de pincode van mijn simkaart in moet voeren. Ik kan hem dan alleen nog maar opstarten met de oplader erin. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik hoor het graag!
    Heb hetzelfde probleem, maar dan met Sony Xperia Sola.
    Geen netwerk én batterij snel leeg.
    Ben bij BelCompany geweest: die herkenden dit probleem gelijk: hadden de laatste 2 dagen veel zelfde meldingen aan hun balie gehad over Vodafone. Hebben nieuwe simkaart gegeven, maar zeiden hierbij dat het waarschijnlijk niet zou helpen. Zeiden dat dit aan het netwerk van Vodafone lag en dat ze een melding aan Vodafone gedaan hadden.
     
    Het nieuwe simkaartje hielp idd niet, dus gebeld met klantenservice.
    Zij zeiden niks te kunnen vinden, maar hebben een soort update gemaakt. Moest toestel hierna uitzetten voor 10 minuten.
    Dit was vanmiddag om ca 17.00 uur en tot op heden heb ik wel netwerk én lijkt de accu niet zo snel leeg te gaan. Hoop natuurlijk dat dit zo blijft....
     
    Dus geen nieuwe Ferrari, maar misschien ook even bellen met klantenservice?
     
    Heb mijn Ace nu zo'n maand of drie en het probleem van spontaan uitgaan ban het toestel, doet zich ook bij mij voor.
    Zelf heb ik het idee dat dit gebeurd is na een nieuwe update die ik via mijn mobiel voorbij zag komen.
    Maar, de hamvraag; hoe krijg ik mijn toestel weer normaal werkend...?
    Hoihoi,
     
    gisterenmorgen werd ik wakker en wilde mijn telefoon pakken, maar hij deed het niet meer.
    Hij ging de hele tijd opnieuw aan en de hele tijd kwam het samsung logo opnieuw in beeld.
    Dit de hele dag door.
    Kan ik dit laten maken, zoja hoe?
     
    Alvast bedankt
    Reputatie 2
    Hey Roosje001,

    Super dat je ook op het forum te vinden bent!
    Wellicht dat het helpt om bij de instellingen cellbroadcasting uit te zetten.

    Groetjes,
    Kevin

    Hoihoi, bedankt voor je reactie!
     
    maar hoe moet ik dat doen? hij gaat namelijk helemaal niet aan.
     
    Groetjes
    Hallo,
     
    Mijn bereik valt steeds weg. Ik kan dan niet bellen /gebeld worden soms ook niet internetten.
    Door de telefoon uit te schakelen en weer aan te zetten doet hij het weer even maar valt daarna weer weg.
    De batterij is opeens ook veel sneller leeg.
    Wie heeft voor mij een oplossing.
    Ik heb een Samsung Gallaxy  S Advance.
     
    Vriendelijke groeten,
    Lia
    Reputatie 6
    Berichten tot hier samengevoegd
    Badge
    Hallo Bas,
     
    Ik heb al sinds Januari de problemen van het opnieuw opstarten van mijn telefoon (Samsung Galaxy Y).
     
    Hij is toen door vodafone 3 keer opgestuurd voor reperatie en ik heb toen een nieuw toestel gekregen.
    Bij deze kwam hetzelfde probleem weer binnen een week terug. Heb hem toen gereset en een software update gedaan.
    Nu kwam hetzelfde probleem vandaag weer terug.
    Via een link van concurrent T-Mobile kwam ik uit op het antwoord dat er een oude simkaart kan inzitten.
    Ik heb zelf een replaced simkaart van vodafone met simkaartnummer 8931440300487812489
    https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/samsung-valt-start-opnieuw-op-174231/index4.html
     
    Heb ik er een oude simkaart inzitten?
     
    Nog is even een vraagje. Merkte gisteren bij mijn telefoon als er zonlicht op staat dat er zwarte streepjes zichtbaar zijn bij donkere achtergronden op mijn scherm. Bij lamplicht zie je ze juist niet. Ondervindt er voor de rest geen hinder van maar ik zou graag willen weten of er niks met mijn scherm aan de hand is. Scherm is goed beschermd door middel van Flipcase. Hoop dat je mij verder kunt helpen.
    Hoi Bas,

    Mijn s3 mini heeft het probleem dat hij sinds kort zeer geregeld geen bereik heeft en pas weer een beetje bereik heeft na een restart, wat meerdere keren per dag nodig blijkt. Tevens loopt de batterij sinds kort zeer snel leeg. In de standby loopt hij in een nacht ongebruikt met ongeveer 55% leeg. Gevolg dat ik m sinds kort dus ook meerdere malen psr dag moet opladen.

    Mbt jouw stappenplan:

    1. Ik heb het probleem sinds een paar dagen, dus wellicht inderdaad per 25/4.
    2. Ik had al de laatste android versie
    3. Ik ben de afgelooen dagen niet buiten Amsterdam geweest, maar binnen verschillende wijken in Amsterdam is het bereik wel weggevallen en niet meer automatisch teruggekomen.
    4. De informatieberichten functionaliteit heb ik zojuist uitgezet. Hiermee zag ik jiet echt een verschil in bereik. Aantal 'puntjes' bleven gelijk.
    5. Nadat ik de netwerkmodus op alleen 'gsm' had gezet sprong het bereik gelijk naar maximaal bereik. Of dit zo blijft weet ik niet, maar nu branden al een uur alle 'puntjes'.

    Vooralsnog laat ik hem hier dus even op staan om eea te testen. Ik heb toch geen internet abonnement, ik gebruik alleen internet via wifi en ik neem aan dat deze netwerkmodus geen invloed heeft op het wifi gebruik qua snelheid....?

    Overigens ben ik vanmiddag met mijn telefoon naar Vodafone op het Rokin in Amsterdam geweest met dit probleem. Na bijna een half uur wachten werd ik zeer slecht geholpen. Ik was nog niet eens uitgepraat en zonder dat de medewerker mijn telefoon of mijn simkaart had gezien, concludeerde hij al dat mijn toestel ter reparatie opgestuurd moest worden. Ik gaf hem aan waarop hij dat baseerde gezien het feit dat ik het probleem in mijn telefoon niet ervaar als ik er de BEN simkaart van mijn vriendin in doe, alsmede de ervaringen die ik op dit forum lees. Hij beweerde dat hij nog nooit van dit probleem had gehoord. Vervolgens bood hij me een nieuwe simkaart aan die ik thuis dan maar moest proberen, en als het niet opgelost was ik terug moest komen en het toestel alsnog ter reparatie opgestuurd moest worden. Hij conrtoleerde noch mijn telefoon noch mijn simkaart. Na een half uur wachten was het blijkbaar de bedoeling dat ik weer binnen 2 minuten buiten stond. Slechte service. Ik heb Vodafone ondertussen gemaild met de vraag ofcer een Vodafone winkelmin Amsterdam is waar wel wat tijd en service wordt geleverd. Het vervangen vd simkaart hielp trouwens niet.

    Ik hoop dat jij middels de verzamelde info de daadwerkelijke oorzaak gaat vinden.

    Bedankt vor je inspanning en succes, en ik zal deze site inde gaten houden.
    Gr, Pattick
    Volgens Kies heb ik de laatste versie, 4.1.1 ? Terwijl er al nieuwere is?
    Maar stap 4 lijkt bij mij het probleem te hebben opgelost, ik ben al 3 uur zonder problemen op het Vodafone netwerk ingelogd.

    Maar de vraag die mij meteen te binnen schiet, wat is er dan veranderd de 25e, wat is de lange termijn oplossing, en ontvang ik nu nog alarmmeldingen?
    Ook hier slecht bereikbaar.
    Mijn man heeft een samsung galaxy en sinds een week kan hij niet meer bellen/gebeld worden/berict versturen of internetten. Kortom....alles vliegt er steeds af. Al gebeld met de klantenservice. Wanneer de telefoon opnieuw gestart wordt is het even goed maar na enige tijd is het weer terug bij af.
     
    De telefoon hebben we bij de vodafone winkel gekocht in maart.
     
    Ook mijn dochters, met prepaid sim, hebben geen bereik en kunnen niet bellen of gebeld worden.
     
    Graag willen we weten waaraan dit ligt. Ik heb al verschillende opties gebruikt en ben er eigenlijk nu wel een beetje zat van.
     
    Mijn eigen telefoon met abonnement (HTC windowsphone) geeft geen problemen tot nu toe. (tegelijk gekocht met mijn man)