Beantwoord

Galaxy Telefoons starten opnieuw op / verliezen netwerk

• 29 april 2013
  • 74 reacties
  • 51421 Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

74 reacties

Hallo,

Ook ik heb sinds 25-4 het probleem dat mijn netwerk van de samsung galaxy s3 mini compleet wegvalt.
Toestel pas 1,5 maand in bezit.
Na opnieuw opstarten een uur of 2 bereik en dan begint de ellende weer.
Diverse stappen al doorlopen die hierboven aangegeven werden, maar helaas.
Morgen toch maar naar de vf winkel.
Hier ook zelfde probleem, S-3 met vodafone abbonnement sinds 13 april in bezit dus gloednieuw.

sinds een week batterijverbruik extreem hoog ( -55%) na nacht niet gebruik. Telefoon lijkt ook steeds netwerk te zoeken, maar niet te vinden. Op wifi veel verkeer( pijltjes) terwijl ik niets doe, en 3G ligt er al een paar dagen bijna voortdurend uit, telefoon zoekt wel maar kan niets vinden. Dit komt overal voor, dus is niet locatie gebonden. Sim kaart in oude telefoon doet het prima, daar prima netwerk en niet voortdurend dataverkeer.

Baal hier behoorlijk van! Bij BC nieuwe accu gekregen, maar dat lost het probleem niet op.
Firmware update uitgevoerd, maakt ook geen verschil. Moet zeggen dat ik na het lezen van de diverse forumberichten niet erg veel vertrouwen heb dat het probleem zal oplossen. Heb nu maar de sim in mijn oude Ace gedaan, maar daarvoor koop je toch geen nieuw toestel!

Ook hier dezelfde problemen. Toestel sinds een maand (samsung galaxy s advance). Volgens toestel up to date (wanneer komt trouwens update van android?). Sinds enkele dagen (in ieder geval sinds 26 april) batterij snel leeg, kan niet gebeld worden of bellen, niet sms-en. Na aan/uit zetten weer even bereik maar houdt snel weer op. Heb nu volgens forum advies netwerk ingesteld op alleen gsm maar ja, dat is natuurlijk officieel niet de bedoeling, erg traag.
Toch van plan vandaag even langs Vodafone winkel te gaan. Baal er enorm van.
Probleem zoals in de topicstart is ook bij mij bekend met een Samsung Galaxy S3 mini.
Bij mij valt in het hele land (dus geen specifieke plaats) het netwerk geheel weg. Ik moet dan de accu helemaal verwijderen en het toestel opnieuw opstarten. Dit geeft slechts even verbinding. Na verloop van tijd (geen duidelijke verandering) valt de verbinding met het netwerk weer helemaal weg.

Bij controle bleek mijn toestel over de laatste update te beschikken. Ik heb nu Cell Broadkasting/infoberichten uitgeschakeld. Dit blijkt geen oplossing te bieden. Het netwerk valt gewoon totaal weg.

Ik ben nu overgeschakeld op G2 (GSM). Zodra ik hier meer van weet, zal ik verslag doen op dit forumdeel.

Wat ik wel hel vreemd vind, is dat dit probleem zich alleen bij Vodafoon voordoet en niet bij de andere providers (ik heb een zelfde toestel bij een andere provider en die doet het vlekkeloos). Dit zou betekenen dat het probleem toch wel degelijk in het netwerk zit.

In het andere forumtopic heb ik al aangegeven dat ik deel uitmaak van een zeer grote zakelijke klant van Vodafoon. Dit probleem waar alle collega's binnen mijn organisatie met dit toestel ook last van hebben, is inmiddels ook bij onze accountmanager van Vodafoon neergelegd.

We houden contact.
Korte update: Het overschakelen naar G2 lijkt nu een oplossing te zijn. De indicator geeft in ieder geval direct wer netwerkbereik weer.
Toch lijkt me dit niet de bedoeling bij een dergelijk goede smartphone.
Het probleem lijkt inderdaad in het G3 netwerk te zitten. Sinds ik overgeschakeld ben naar G2 doet het toestel het goed (ik kan in ieder geval weer bellen en gebeld worden).

Echter nog even een correctie op het starttopic: Hier wordt gesuggereerd dat het probleem zich pas sinds 25/4 voordoet. Dit is absoluut niet het geval. Zelf heb ik het probleem al ruim drie weken en elders op dit forum staat een specifiek topic (inmiddels door de moderator gesloten) over de Samsung Galaxy S3 mini waarin de eerste melding dateert van 15 januari 2013!

Badge
Is een vraagje.
Ikzelf gebruik alleen maar Wifi en dus niet de pakketgegevens op mijn Samsung Galaxy Y. Als ik hem zet op G2 dan verbruikt hij toch beltegoed?
Of ben ik mis met G2.
Ik zag namelijk nergens bij mij de functie om hem op alleen GSM te zetten in het stappenplan van Bas.
Weet iemand hoe dit moet bij de Samsung Galaxy Y?

Groeten,

Johnny
Sinds 25-04 had ik met S3 mini met Android 4.1.2 het probeem van wegvallen mobiele netwerk op verschillende locaties. Batterij ging nog geen dag mee. Nadat ik de optie cell broadcasting heb uitgezet zijn alle problemen verdwenen. G3 werkt goed en de batterij heeft weer de normale werktijd.
BasT: als jij zo snel komt met een mogelijke oplossing als het uitzetten van cell broadcasting dan ken jij ook de achterliggende gedachte. Wil je die met ons delen?
Reputatie 5
Hoi Lia,

Ik heb je bericht even verplaatst. Ik heb het idee dat je met hetzelfde te maken hebt als de problemen die in dit topic besproken worden. Wellicht kun je er iets mee.
Vandaag opnieuw met de klantenservice gebeld.
Het probleem is bekend en simpel op te lossen aldus de medewerker.

ga naar sms-berichten - instellingen - instellingen infobericht (CB)....
Deze stond aangevinkt en moest uitgezet.
Telefoon opnieuw opstarten.

NU afwachten of het echt opgelost is.
Reputatie 6
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle informatie. Naar aanleiding van de info die jullie hier en via de klantenservice hebben doorgegeven zijn door onze technici aanpassingen in het netwerk gedaan.

Ik wil iedereen vragen om, als je deze problemen merte, de optie cellbroadcasting weer aan te zetten in je telefoon en hem ook weer gewoon op 3G (ik raad de "auto-stand" aan) in te stellen.

Je zou herstarts meer moeten ervaren, of toch in ieder geval niet vanwege de cell-broadcasting optie.
heb een abo bij Hollandse nieuwe, 100% dochter van Vodafone. Gebruiken hetzelfde netwerk.
Het probleem met de samsung toestellen is al heel lang bekend en toch moet je als je de klantenservice belt allerlei onzinnige vragen beantwoorden en zaken uittesten. Kunnen jullie niet direct exact vertellen wat er aan de hand is en een oplossing geven?
Ik heb al diverse keren gebeld naar de klanten service en moet enkele dagen zonder telefoon omdat er eerst bekeken wordt wat het probleem is volgens agent Rachida van Hollandsenieuwe. Wat een bull**bleep**.
Los het probleem op of vervang de toestellen van Samsung door bv Nokia's. Maar ik denk zelf dat het probleem in het netwerk van Vodafone zit. De andere providers hebben dit probleem niet. En Vodafone.... stuur daarom de klanten niet naar Samsung. Graag een spoedige oplossing en een passende coulance regeling van bv 2 maanden gratis abonnement.
Reputatie 6
Hoi yvonne, ik zie dat je ontevreden bent, maar ik begrijp je vraag hier niet helemaal.

Als je problemen hebt ervaren door de cell-broadcasting optie, daar hebben we hier eerst een tijdelijke oplossing voor gegeven. Op dit moment komen ze helemaal niet meer voor.
Daarnaast heeft dit probleem maar een paar dagen bestaan.

Los daarvan is Hollandse Nieuwe een volledig zelfstandig bedrijf, dus eventuele problemen met je toestel of abonnement kun je het beste toch daar aankaarten.
Ik heb sinds eergisteren de Cellbroadcasting berichten uitgevinkt,tot nu toe g1 problemen meer gehad,SOFTWARE was al up to date.Heb  punt  5 niet gedaan,ook niet internet op 2G gezet,staat op WIFI en vindt hij niks dan buiten staat hij op 3G.
Ter Info: problemen begonnen idd pas rond 25-04,maakte niet uit waar ik mij bevond.

Dacht trouwens dat de problemen ziCH all1 voordeden met Samsung Galaxy SIII MINI en met VODAFONE klanten.
Hoi Bas,

Nav jouw meldinhg dat technici eea hadden aangepast en het probleem verholpen zou zijn, heb ik de netwerkmodus weer teruggezet van gsm naar automatisch. Echter gelijk viel mijn bereik weer helemaal terug naar 1 puntje en later naar geen bereik. Heb m dus weer op gsm gezet, waarmee ik maximaal bereik heb. Het probleem dat ik nu ongeveer een week heb met 3g is voor mij hier in Amsterdam, dus nog niet opgelost helaas.....
Heb alles weer aangezet, maar ik zie dat mijn ontvangst weer drastich afneemt.
Ben benieuwd hoelang ik ontvangst heb!
Ook bij bij valt 3G helemaal weg en dat al een tijdje. Voordat we uit Nederland weg gingen (28 april) kon ik af en toe nog wel op het datanetwerk komen door mijn mobiel aan het uit te zetten. Nu krijg ik 3G helemaal niet meer aan de praat. Alles heb ik geprobeerd, maar niets helpt. Mijn simkaart zal ik ook eens in mijn oude Nokia stoppen om te kijken of ik dan nog steeds een probleem heb.
Wat ik niet snap is de combinatie Telefoon starten opnieuw op en het verliezen van netwerk. VOlgens mij zijn dit 2 heel verschillende problemen. Bij mij start mijn telefoon helemaal niet op nieuw op, maar verlies ik wel steeds de netwerkverbinding.
Mijn dochter heeft met T-mobile helemaal geen probleem om op het netwerk te komen en heeft exact dezelfde Galaxy S Advance. Haar vriend heeft ook dezelfde mobiel, maar zit bij vodafone en heeft nu ook grote problemen.
Ik krijg toch heel sterkt het vermoeden, dat er iets met het netwerk mis is, zeker gezien het feit dat er hard aan het netwerk gewerkt wordt. Graag een oplossing, want ik ontvang hier ook pushmail van mijn werk op.
Ik heb cell broadcasting sinds gisteren weer aanstaan. Netwerkmodus staat op automatisch (GSM+3G). Vooralsnog geen problemen meer gehad. Probleem lijkt voor mij dus opgelost.
Wat in mijn geval heel kenmerkend was, is dat wanneer ik het toestel uit de vliegtuigstand haalde het geen mobiel netwerk kon vinden. Opnieuw opstarten leverde wel een (tijdelijke) verbinding op.
Weer geen netwerk....zet alles maar weer terug. Waar betaal ik eigenlijk voor? VF doe hier iets aan
Hoi Bas,

Ik zie staan dat het probleem opgelost zou zijn, echter ikzelf en ik zie op dit forum dat ook anderen nog steeds hetzelfde probleem ervaren. Deze conclusie dat het opgelost zou zijn lijkt dus wat voorbarig.  Ik heb gisteren op mijn werk ook wat mensen geplost, maar ook daar zijn mensen die hetzelfde probleem ervaren en door Vodafone naar hun telefoonleverancier worden verwezen...

Weet jij op basis waarvan beweerd wordt dat dit probleem opgelost zou zijn? En als het inderdaad opgelost zou zijn, hoe krijg ik dan weer normaal continue stabiel bereik terug via 3g?
Via 2g heb ik uitstekend bereik, ingesteld nav jouw tijdelijke advies.

Thanks en g
r, Patrick
Hallo Bas,

Ook ik merk nog niet dat er iets opgelost is. Zodra ik overschakel van 2G (waarop alles goed maar langzaam werkt) naar 3G valt de verbinding weg en kan ik niet bellen en gebeld worden. Ook het stroomverbruik van de Galaxy S3 mini neemt weer schrikbarend toe.
Het probleem is dus nog steeds niet opgelost.
Hallo,
Mijn samsung galaxy s4 valt steeds uit. Moet de telefoon elke keer aan de lader leggen.
Hij doet het nu bijna helemaal niet meer.
Hij valt met 70 % batterij al uit.
Ik snap er niets van. Heb de telefoon net 2 maanden!!!!
Is het de batterij of ligt het aan een software update???
Graag reactie!
Reputatie 7
Badge +16
Hi!

Heb je al gekeken of de software up-to-date is? Zo niet update deze via Samsung Kies of via het toestel zelf (OTA).
Als dat allemaal in orde is kun je het beste een reset maken van je toestel scheelt je misschien een reparatie...
Maak wel hiervoor een back up via Samsung Kies voor al je data, reset daarna je toestel.

Kijk ook even of de batterij in orde is. En sinds wanneer begon dit probleem?
Goedemorgen,

ik zou sowieso niet zoals de expert zegt een reset doen. Dit is zonde van al je gegevens, aangezien het al een tijd bekend is dat er een groot aantal (+-30%) van de accu's van de S4 fabricagefouten bevatten waardoor ze opzwellen en niet goed meer functioneren. Als ik jou was zou ik naar de vodafone winkel gaan en de accu omruilen onder de garantie. Dan doet je S4 het, hoogstwaarschijnlijk, weer naar behoren.

Met vriendelijke groet,

Maarten
Ik zou deze topic even lezen:

http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung/s4-snel-leeg-valt-steeds-uit/td-p/90120