Beantwoord

Galaxy Telefoons starten opnieuw op / verliezen netwerk

• 29 april 2013
  • 74 reacties
  • 51428 Bekeken

Reputatie 6
Hallo allemaal,

Sinds 25-4 zien we op het forum ineens diverse vragen over verschillende types samsung telefoons die ineens rebooten (vanzelf opnieuw opstarten) of hun netwerk verliezen. Erg lastig natuurlijk.
Om iedereen daar zo snel en zo goed mogelijk mee te helpen ga ik die klachten verzamelen in één topic zodat we kunnen bekijken of er ergens iets mis is. Het kan dus dat je topic wordt samengevoegd in dit topic.

Wat als eerste te doen
Uiteraard hebben we al enige navraag gedaan. Er zijn een aantal dingen die verstandig zijn om te doen:

1. Check of je de problemen pas sinds 25-4 merkt
  2. Check of je toestel helemaal up-to-date is.
  3. Check of je het probleem overal en altijd merkt of op een specifieke plek.
  4. Check of het probleem blijft voortduren als je de optie "cellbroadcasting" uit zet
  5. Check of je toestel op alleen GSM (2G) instellen helpt
Deze stappen kun je als volgt doorlopen:

1. Wat het punt zegt 🙂
  2. Verbind je toestel met Samsung Kies. Is er een update? Dan download en installeer die. Is het probleem opgelost, dan ben je klaar met de stappen.
  3. Merk je dit probleem maar op één specifieke plek? Dan neem even contact op met de klantenservice. Mogelijk is er sprake van een probleem met de mast op die postcode. Met het opnemen van contact ben je weer klaar.
  4. Merk je het overal? Dan zet je als volgt de optie cell-broadcasting uit:[list]
  5. Startscherm.
  6. Druk op Berichten.
  7. Druk op de menu-toets.
  8. Druk op Instellingen.
  9. Scroll naar beneden.
  10. Druk op Infobericht activeren en vink deze uit.
  11. Keer terug naar het Startscherm.
  12. Zet de Samsung uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
  13. Het toestel zal Cell Broadcasting/infoberichten niet langer weergeven. NB: dit kan per Galaxy toestel een klein beetje verschillen maar het gaat zo goed als hetzelfde.
  • Zet je toestel op alleen GSM via instellingen > draadloos netwerk > mobiele netwerken > netwerkmodus
    Zet deze op alleen GSM.
    Ook deze optie kan weer enigszins verschillen per verschillend type Galaxy-toestel, maar het ziet er overal grotendeels hetzelfde uit.[/list]
    Wat te doen als je toestel nog steeds opnieuw opstart na stap 1, 2&3
    In dat geval zou je ons erg helpen als je ons de resultaten van de checks bij stap 3&4 doorgeeft.
    Dat kan via dit topic, of via Twitter, Facebook en de klantenservice.

Neem je contact met ons op anders dan via het forum, verwijs dan wel altijd naar dit topic. Dan weten we waarom je contact opneemt en wat je al getest hebt. En dat scheelt je weer tijd :)

icon

Beste antwoord door BasT 2 mei 2013, 14:45

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle informatie. Naar aanleiding van de info die jullie hier en via de klantenservice hebben doorgegeven zijn door onze technici aanpassingen in het netwerk gedaan.

Ik wil iedereen vragen om, als je deze problemen merte, de optie cellbroadcasting weer aan te zetten in je telefoon en hem ook weer gewoon op 3G (ik raad de "auto-stand" aan) in te stellen.

Je zou herstarts meer moeten ervaren, of toch in ieder geval niet vanwege de cell-broadcasting optie.
    Bekijk origineel

• Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

74 reacties

Reputatie 6
    Berichten tot hier samengevoegd
    hier zelfde probleem met Samsung galaxy Ace, in november 2012 van Vodafone ontvangen.
    Ik heb net Factory Reset gedaan, en ga alles weer installeren.
    Kijken wat er gebeurt.

Update: dit heeft NIETS geholpen. Veel werk om toestel weer in gewenste staat te krijgen. Maar even later weer spontane restart....

Advies van de Smartphone Crew: Naar de Vodafone winkel, onze kundige medewerkers helpen je snel weer op weg.....

Update21jan13: toestel ingeleverd bij Vodafone winkel. Ik krijg geen nieuw en ook geen vervangend toestel. Is ter reparatie opgestuurd, zal 10 tot 15 werkdagen duren.
    Toestel terugontvangen. Er is een software update opgezet, softwareversie: XEN S5830iXXLA2.

Ben benieuwd of dit helpt.

NB... Via het toestel en via KIES werd verteld dat er GEEN update beschikbaar was. XXLA1 is de laatste volgens kies.
    Reputatie 4
    Hi MisterE,

Heb je dit probleem ook al bij Samsung voorgelegd? Als je namelijk ook al een andere sim hebt gekregen en het probleem blijft, dan weten we vrij zeker dat het een telefoon issue is.

Ik zou zeggen, chat eens met ze (http://livechat.support.samsung.com/LiveChat/customer/be )

Reputatie 5
    Badge +6
    Ik heb jullie vragen even toegevoegd aan dit topic. Kijk eens even naar de allereerste post van Bas. Daarin staan een aantal tips&tricks. Misschien helpen die jullie verder op weg.
    Reputatie 5
    Hoi Lia,

Ik heb je bericht even verplaatst. Ik heb het idee dat je met hetzelfde te maken hebt als de problemen die in dit topic besproken worden. Wellicht kun je er iets mee.
    Hi XCRMNN,

Dit ligt vaak inderdaad aan de software van je toestel. Heb je al eens een herstel van je toestel getest? Dit kun je doen door een backup van je toestel te maken en je toestel te herstellen naar de fabrieksinstellingen.

Raad je aan je toestel eerst even te gebruiken zonder de backup terug te zetten. Er kan namelijk ook een 'fout' in je backup zitten.
    Hi @mveld

Wat bedoel je precies met: "kunnen jullie zien of het toestel in het netwerk is opgenomen"? Je simkaart is namelijk aan ons netwerk verbonden, niet het toestel.

Je kunt eerst eens testen of het aan het toestel ligt door jouw simkaart eens in een andere telefoon te testen. Als je dan verbetering merkt dan kun je er eigenlijk vanuit gaan dat het aan het toestel of de software/firmware ligt en dan zou je de tip van @Android eens kunnen volgen.
    Reputatie 6
    Hallo allemaal,

Bedankt voor alle informatie. Naar aanleiding van de info die jullie hier en via de klantenservice hebben doorgegeven zijn door onze technici aanpassingen in het netwerk gedaan.

Ik wil iedereen vragen om, als je deze problemen merte, de optie cellbroadcasting weer aan te zetten in je telefoon en hem ook weer gewoon op 3G (ik raad de "auto-stand" aan) in te stellen.

Je zou herstarts meer moeten ervaren, of toch in ieder geval niet vanwege de cell-broadcasting optie.
    Reputatie 6
    Hoi yvonne, ik zie dat je ontevreden bent, maar ik begrijp je vraag hier niet helemaal.

Als je problemen hebt ervaren door de cell-broadcasting optie, daar hebben we hier eerst een tijdelijke oplossing voor gegeven. Op dit moment komen ze helemaal niet meer voor.
    Daarnaast heeft dit probleem maar een paar dagen bestaan.

Los daarvan is Hollandse Nieuwe een volledig zelfstandig bedrijf, dus eventuele problemen met je toestel of abonnement kun je het beste toch daar aankaarten.
    Reputatie 6
    Samsung heeft inderdaad bekend gemaakt dat er een probleem met de batterijen kan zijn.
    Mocht iemand dat probleem ervaren, of iemand kennen die het heeft, dan kijk aub even hier.

En zegt het voort!
    Reputatie 6
    Hallo claire, jammer om te horen dat je nieuwe toestel zo slecht bevalt. Het kan voor onze reparateur soms moeilijk zijn om vast te stellen waar een defect precies in zit. Heb je misschien een idee of je telefoon bij een bepaalde handeling vastloopt of uitvalt? Als we het probleem kunnen reproduceren dan zou ons dat al een eind opweg helpen naar een oplossing 🙂
    Reputatie 3
    Het is officieel.....

http://androidworld.nl/nieuws/samsung-galaxy-s4-opgezwollen-accu-probleem/
    Hey kim, vaak kun je dit al oplossen met een update-je, of als je dat gedaan hebt juist terugzetten naar fabrieksinstellingen. Moet je eens proberen bij '' ínstellingen"" en dan ' over het toestel ' of bij 'Privacy". Als dit al helpt hoef je tenminste niet je Ace op te sturen en laten repareren. Denk trouwens wel dat dit onder de garantie valt want dit is waarschijnlijk een hardware fout. Of hij moet al gevallen zijn en de batterij maakt af en toe geen verbinding. Dit kan ook een reden zijn dat hij uitvalt.
    Succes ermee,

Adios, José
    Beste lezers,

mijn Samsung Ace van 2 maanden oud start te pas en te onpas op nieuw weer op. :@
    Hoe kan ik dit oplossen? Of beter: waar kan ik mijn toestel naar retourneren? Ik neem aan dat dit gewoon onder de garantie valt.

Hopend op een snel antwoord.

Groetjes kim
    bedankt voor je reactie.
    een vals contact met de batterij kan het niet zijn: ook aan de oplader blijft het probleem bestaan.
    Apdate is het ook niet: heb ik geprobeert.
    fabrieksinstellingen zou ik nog kunnen proberen.
    Het ligt niet aan het toestel. Ook op andere toestellen speelt dit probleem.

http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerk-support/connectie-valt-weg-Xperia-U/td-p/49434/page/2

VF raad aan om bij de VFshop je simkaart om te ruilen.
    Kun je eens *#1234# intypen op je telefoon en vervolgens alle informatie die daar staat eventjes in een berichtje achterlaten? Ik zie dat je de laatste software heb, maar er mist nog een stukje informatie.

Dankjewel alvast,

Groeten Francois
    Reputatie 2
    Hey Roosje001,

Super dat je ook op het forum te vinden bent!
    Wellicht dat het helpt om bij de instellingen cellbroadcasting uit te zetten.

Groetjes,
    Kevin

Ook hier slecht bereikbaar.
    Mijn man heeft een samsung galaxy en sinds een week kan hij niet meer bellen/gebeld worden/berict versturen of internetten. Kortom....alles vliegt er steeds af. Al gebeld met de klantenservice. Wanneer de telefoon opnieuw gestart wordt is het even goed maar na enige tijd is het weer terug bij af.

De telefoon hebben we bij de vodafone winkel gekocht in maart.

Ook mijn dochters, met prepaid sim, hebben geen bereik en kunnen niet bellen of gebeld worden.

Graag willen we weten waaraan dit ligt. Ik heb al verschillende opties gebruikt en ben er eigenlijk nu wel een beetje zat van.

Mijn eigen telefoon met abonnement (HTC windowsphone) geeft geen problemen tot nu toe. (tegelijk gekocht met mijn man)

Vandaag opnieuw met de klantenservice gebeld.
    Het probleem is bekend en simpel op te lossen aldus de medewerker.

ga naar sms-berichten - instellingen - instellingen infobericht (CB)....
    Deze stond aangevinkt en moest uitgezet.
    Telefoon opnieuw opstarten.

NU afwachten of het echt opgelost is.
    Dag,

Sinds ruim 2 maandjes zijn we allemaal in bezit van een Galaxy Advance S. Sinds vorige week was ik ineens onbereikbaar, merkte ik zelf niet, maar wel toen vrouwlief thuiskwam 😉 Ook SMSen komen dan niet binnen, DATA is niet in te schakelen. Mensen die je bellen horen "toestel onbereikbaar oid". Bij opnieuw opstarten werkt alles weer even...

Net bij de Vodaphone winkel een SIM wissel laten doen, daar werkte alles gewoon, maar thuis was 't weer voorbij...Ligt dit dus aan de Samsung? Ik weet dat er per morgen, volgens Wikipedia..., een update moet komen naar android 4.1 Zou 't daarmee over kunnen zijn? Heb overigens ook het idee dat het in een stad minder is (wellicht als er een bepaald soort "zendmast" oid staat werkt het niet).

NB Het ligt ook niet aan het bereik. Na opnieuw opstarten heb ik de volle 3 of 4 streepjes. En als het probleem dan weer optreed, dan heb ik 4 donkergrijze. Nog geen rondje (geen bereik). En dan ook zonder bericht / piepje signalering, dus je weet ook niet wanneer je je telefoon opnieuw moet opstarten.

UPDATE: Wat bij mij lijkt te werken is om je toestel zo in te stellen dat 'tie geen gebruik maakt van 3G maar alleen van 2G via: Instellingen, Draadloos en netwerk, Mobiele netwerken, Netwerkmodus: Alleen GSM.
    Dank voor je bericht!

We hebben meerdere van deze toestellen waar het op voorkomt. Eerder werkte alles goed, nu sinds anderhalve week gaan al die toestellen tegelijkertijd niet goed. Kans dat het dan aan een toestel ligt is vrij klein, tenzij het natuurlijk iets is dat nu boven komt drijven, bv omdat er een update is geweest van de 3G. Als je op de fora kijkt zie je ook andere merken toestellen die hier op vodafone last van hebben. Denk dus eerder dat het in de 3G mastjes zit dan dat dit een specifiek Samsung probleem is. Zie ook een periode in Januari waarin dit veel voorkwam, oorzaak was toen ook een aantal vodafone 3G's. Maar ik ga 't ze wel 's voorleggen, kijken wat ze er daar van zeggen. Ik ben iig via de 2G workaround gered, gebruik 3G verder toch niet veel.

UPDATE: Het probleem ligt volgens Samsung toch echt aan Vodafone. We zullen het nooit weten, tenzijn we door de barricades gaan en het echt gaan uitzoeken 😉 De Android 4.1 update zou volgens Wikipedia op 26 april (vandaag) komen, gelijk ook nog even gevraagd. Daar hebben ze geen informatie over aldus Samsung.

Bedankt voor de chattip, goed weekend!

Ik heb hetzelfde toestel met dezelfde problemen. Ik moet inderdaad ook meerdere keren per dag opstarten. Waardeloos, zeker de situatie waarin ik op dit moment verkeer. Ik moet echt bereikbaar zijn voor een spoedgeval in de familie.
    Weet iemand wat de oplossing is?

Ben
    Ook bij bij valt 3G helemaal weg en dat al een tijdje. Voordat we uit Nederland weg gingen (28 april) kon ik af en toe nog wel op het datanetwerk komen door mijn mobiel aan het uit te zetten. Nu krijg ik 3G helemaal niet meer aan de praat. Alles heb ik geprobeerd, maar niets helpt. Mijn simkaart zal ik ook eens in mijn oude Nokia stoppen om te kijken of ik dan nog steeds een probleem heb.
    Wat ik niet snap is de combinatie Telefoon starten opnieuw op en het verliezen van netwerk. VOlgens mij zijn dit 2 heel verschillende problemen. Bij mij start mijn telefoon helemaal niet op nieuw op, maar verlies ik wel steeds de netwerkverbinding.
    Mijn dochter heeft met T-mobile helemaal geen probleem om op het netwerk te komen en heeft exact dezelfde Galaxy S Advance. Haar vriend heeft ook dezelfde mobiel, maar zit bij vodafone en heeft nu ook grote problemen.
    Ik krijg toch heel sterkt het vermoeden, dat er iets met het netwerk mis is, zeker gezien het feit dat er hard aan het netwerk gewerkt wordt. Graag een oplossing, want ik ontvang hier ook pushmail van mijn werk op.