Udo_R_1967

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Garantie na overnemen iPhone 8plus

Ik klant bij Simpel wil particulier een iPhone 8plus overnemen, deze heeft hem los gekocht via Vodafone.
het toestel is fevr 2018 aam hem geleverd en verkoopt de iPhone met aankoopbon waarop de verkoopdatum staat.

Nu is mijn vraag : De overgebleven garantie termijn van +/- 15maand is die voor mij als nieuwe eigenaar geldig.
Mocht er wat gebeuren, bv. intern defect, bij wie moet ik dan zijn ? Vodafone of Apple ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Mijn collega aan de telefoon bedoelt inderdaad de verzekering @Udo_R_1967. Wanneer je het toestel over koopt en er is iets mee aan de hand, dan kun je inderdaad bij Vodafone terecht.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Udo_R_1967
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Volgens mij is het zo dat als je het toestel koopt, en je krijgt er de aankoopbon bij, want je moet altijd aan kunnen tonen wanneer deze is gekocht, dan kan je deze garantie gewoon blijven gebruiken. Het is namelijk toestel gebonden en niet persoons gebonden! Het ligt helemaal aan jezelf waar je het toestel naar toe wenst te brengen. Dit mag bij Apple zijn, maar ook bij Vodafone.

Mocht je daar nog specifieke vragen over hebben dan kan je dit het best doen door een privé bericht te sturen via Twitter en/of Facebook.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Is het gelukt met de informatie van Energieboy, @Udo_R_1967?
Udo_R_1967
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gelezen wat Energieboy schreef. Dinsdag de Vodafone klantenservice gebeld en daar kreeg ik een
heel ander antwoord. Vandaar dat ik eens ben gaan rond vragen, zo dus ook hier de vraag gesteld heb.

Het antwoord vd klantenservice was kort maar krachtig : als je je Mobiel verkoopt vervalt de garantie.
Ook al is deze nog maar 8 of 14 maand als nieuw los gekocht toestel in je bezit.
Dat vind ik nogal vreemd, de garantie is toch niet verbonden aan de persoon maar ad mobiel.
Na nog een keer duidelijk vragen bleef ze erbij dat de garantie na verkoop verviel.

Terwijl op een KPN forum staat dat je gerust je (bij kpn gekocht)mobiel mag verkopen MET garantie erbij
die je gekregen hebt bij de aankoop van je iPhone/Samsung/of merk X.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Nou nou, dit is iets waar ik, maar dat is persoonlijk, het dan niet mee eens ben. De garantie is toestel gebonden en niet persoon, lijkt me. Omdat ik de achtergrond niet helemaal zeker weet hweet ik natuurlijk niet hoe dit nu echt zit.

Misschien dat Sharon hier intern bij Vodafone kan informeren?
Udo_R_1967
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die dame ad telefoon had het ook nog over dat de klant er immers voor betaalde, iets van 10 euro p/m.
Na verkoop zou deze betaling stoppen en daarmee ook de garantie vervallen.
Zou ze daarmee soms de extra garantie bedoelen, zoals valschade of verlies van de mobiel ?

Ik had het alleen over de normale garantie als een mobiel intern stuk gaat en niet val/verlies schade.
Daar zul je idd extra voor moeten betalen, dat zie ik meer als verzekering, zolang je daarvoor betaald heb je dekking.

Zoals je bij een auto de WA versus de All-Risk.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dit gaat mijn pet nu te boven want er komen nu nog meer dingen naar boven zoals de aanvullende garantie. Ik laat dit toch verder aan Vodafone over om antwoord op te geven.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Mijn collega aan de telefoon bedoelt inderdaad de verzekering @Udo_R_1967. Wanneer je het toestel over koopt en er is iets mee aan de hand, dan kun je inderdaad bij Vodafone terecht.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten. Geen reactie meer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic