Beantwoord

Geen bereik buitenland

  • 8 september 2018
  • 2 reacties
  • 1222 Bekeken

Als mijn man en ik naar België gaan hebben we geen bereik, terwijl wij wel abonnement 4G hebben. Wij kunnen geen app ontvangen of versturen. Hoe kan dit ??? Onze instellingen misschien niet goed ???
icon

Beste antwoord door Energieboy 8 september 2018, 15:08

Hoi @Pifran
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend dat jullie in het buitenland geen bereik hebben. Het zou goed kunnen dat jullie instellingen niet goed staan. Eerst zou je kunnen kijken of Roaming wel aan staat (instellingen - mobiele netwerk). Als die aan staat zou je nog even handmatig je netwerk kunnen veranderen en daarna weer terug zetten op het Vodafone netwerk (soms wil dat nog wel eens helpen). En anders kan je nog kijken naar je APN gegevens, deze ook te vinden onder instellingen, mobiele netwerk.

De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:
  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4
Laat nog even weten of het is gelukt 🙂
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Pifran
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend dat jullie in het buitenland geen bereik hebben. Het zou goed kunnen dat jullie instellingen niet goed staan. Eerst zou je kunnen kijken of Roaming wel aan staat (instellingen - mobiele netwerk). Als die aan staat zou je nog even handmatig je netwerk kunnen veranderen en daarna weer terug zetten op het Vodafone netwerk (soms wil dat nog wel eens helpen). En anders kan je nog kijken naar je APN gegevens, deze ook te vinden onder instellingen, mobiele netwerk.

De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:
  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4
Laat nog even weten of het is gelukt 🙂
Reputatie 7
@Pifran, is het nog gelukt met de juiste internetinstellingen? Of werkt het nog niet? Kun je wel bellen en sms'en?