Rita747

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik in mijn huis (gewoon baksteen)

Ik kan nog steeds niet bellen of gebeld worden in mijn huis en dat al sinds september 2017!
Eerst dacht ik dat het opstart problemen worden van een nieuwe buurt etc.
Daar ben ik van terug gekomen omdat het al ruim een jaar later is en ik nog steeds niet optimaal gebruik kan maken van mijn abonnement bij Vodafone. Ik ben gewoon niet bereikbaar. Bij tijd en wijle gaat het goed, in de auto en buiten de wijk ben ik wel te bereiken. Maar niet thuis en daar krijg ik de meeste gesprekken binnen.
8 Reacties 8
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Rita747

Welkom op de Community!
Ik kan mij voorstellen dat je zeker in je eigen huis bereikbaar wilt zijn. De verbinding van het netwerk is afhankelijk van de omgeving, isolatie van het huis, waar de netwerkpalen staan etc.
Kun je eens controleren of jouw toestel bellen over Wi-FI/4G ondersteund. Mocht je deze optie hebben, kun je hem dan activeren? Hierdoor ben je namelijk wel bereikbaar in je huis.

Ik raad je sowieso ook aan om de stappen via http://voda.fo/ne/3ugam te doorlopen en eventueel aan het einde een onderzoek aan te maken voor mijn collega's van de technische dienst.
Rita747
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Steven,
Wi-FI/4G wordt ondersteund door mijn toestel.
http://voda.fo/ne/3ugam geeft netwerk werkzaamheden etc. aan, daar is in mijn buurt ook geen sprake van.
Het ligt aan de omgeving en waar de netwerkpalen staan. Ik ben alleen verstaanbaar vanuit een raam in de keuken. Dan heb ik wel redelijk bereik, soms ook niet, dan wordt de verbinding verbroken.
Het is wel lekker rustig zo. Ik ben en blijf onbereikbaar terwijl anderen met een andere provider wel bereikbaar blijven in mijn woning...
Goed dat je Wifi ook noemt, die was ook uitgeschakeld door Ziggo maar doet het nu weer redelijk. Ik kan tenminste op de laptop weer Wifi gebruiken.
De telefoon verbinding blijft een probleem. Wat nu?
Rita747
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist werd ik weer gebeld en weer werd de verbinding verbroken voordat ik de keuken bereik waar de enige plek is bij het aanrecht waar ik redelijk te verstaan ben... :zipper_mouth::disappointed_relieved:
Rita747
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Telefoon heeft de laatste updates al.
Telefoon is ook opgeschoond.
Wifi doet het op de telefoon.
Telefoon is geschikt voor 4G.
Er zijn geen netwerk werkzaamheden in de buurt (let wel, dit onbereikbaar zijn geldt voor meer dan een jaar).

Ik kan niets meer bedenken waar het door komt dat ik geen bereik heb en niet gebeld kan worden.
:thinking:
Rita747
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Netwerkprobleem maar doorgegeven. Na chat met medewerkster die veel vroeg waarschijnlijk probeem gevonden. De simcard is waarschijnlijk niet goed.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik raad je sowieso aan om te controleren of je de optie bellen over wifi en 4g kunt aanzetten. Mocht de simwissel niet geholpen hebben, raad ik je aan om de stappen via onze network check te doorlopen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heeft de nieuwe simkaart het gewenste effect @Rita747? Ben je weer bereikbaar?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Geen reactie meer ontvangen, topic is gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic