duikert

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen filmpjes in 4G

Vandaag is mijn abonnement over gezet naar Vodafone Red. Wanneer ik verbonden ben met 3g of 4G worden de filmpjes in bijvoorbeeld de dumpert-app niet geladen. Bij mij vorige provider deed het het nog wel.
Via wifi laden de dumpert-filmpjes wel.
Andere sites en apps met filmpjes (Youtube en NOS) laden en spelen wel.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
De reden dat de app wel op WiFi werkt is dat de app zeer waarschijnlijk detetecteert dat er een WiFi verbinding wordt gebruikt en daarom een hogere kwaliteit (en dus andere) stream kiest.

Als het met de KPN simkaart wel werkt dan zou je het probleem nog voor kunnen leggen aan de Smartphone Crew (0900- 1000 140). Als ze het niet weten dring er dan op aan dat ze een ticket aanmaken in hun systeem zodat het uitgezocht kan worden. Verwijs naar dit Vodafone forum topic voor meer informatie.

Bekijk in context

11 Reacties 11
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @duikert ,

Zou je kunnen kijken of het opnieuw installeren van de app wel werkt?
duikert
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gedaan, maakt geen verschil.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Check eens of misschien de proxy aan staat bij je mobiele internetverbinding (moet uit staan).

Intellingen > Meer... (onder kopje Draadloos en netwerken) > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Vodafone Internet. Kijk dan naar de 3e regel, daar hoort "Niet ingesteld" te staan. Als daar 192.168.251.150 staat dan staat de proxy aan en die houdt de video's tegen. Verwijder dat IP nummer en ook de Poort die er onder staat (8799). Verder naar onderen staat nog een keer de MMS-proxy, die moet je zo laten.
duikert
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Proxy stond aan. IP nummer en poort verwijderd, opnieuw opgestart, maar helaas nog geen positief resultaat.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik heb de Dumpert app ook even geïnstalleerd op mijn Xperia Z1 en bij mij werkt het wel maar duurt het echt heel erg lang voordat er een filmpje start (5 minuten wachten).

Vervolgens heb ik het op mijn iPhone 5S getest en daar werkt het wel op 3G en 4G.
En daarna nog op mijn Samsung Galaxy S5 (ja, ik ben een verzamelaar) en daar werkte het ook op 3G en 4G.

Het lijkt dus specifiek samen te hangen met Sony. Nu nog even uitvlooien waarom...:@
duikert
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké, het is dan in ieder geval geen specifiek geval. Moet ik dit nog ergens anders bij Vf melden, of is het hier op de juiste plek?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Het lijkt er op dat de media player van Sony Xperia de schuldige is. Iedere Android fabrikant mag namelijk zelf een media player installeren en degene die Sony heeft gekozen heeft blijkbaar moeite met de verwerking van de videocontent die Dumpert stuurt. Ik heb nog geprobeerd om een alternatieve media player app te installeren (VLC, OPlayer lite) maar die worden door de Dumpert app genegeerd. Nu heb ik laatst een update gehad van deze app, wellicht dat er sindsdien iets mis is. Heb je nog een simkaart van KPN of T-Mobile om nogmaals te testen met de huidige versie?
duikert
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben gisteren overgegaan van kpn naar Vf, zonder toestel te wisselen, direct bij de overgang is het "probleem" ontstaan. Oude simkaart werkt niet meer, dus dat kan ik nu niet meer testen. Ik zal vanavond de sim van mijn vrouw eens proberen. Maar via wifi werkt de applicatie prima, dan zou het toch niet aan de mediaplayer mogen liggen.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
De reden dat de app wel op WiFi werkt is dat de app zeer waarschijnlijk detetecteert dat er een WiFi verbinding wordt gebruikt en daarom een hogere kwaliteit (en dus andere) stream kiest.

Als het met de KPN simkaart wel werkt dan zou je het probleem nog voor kunnen leggen aan de Smartphone Crew (0900- 1000 140). Als ze het niet weten dring er dan op aan dat ze een ticket aanmaken in hun systeem zodat het uitgezocht kan worden. Verwijs naar dit Vodafone forum topic voor meer informatie.
duikert
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt, ga ik doen!
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik heb ook een klacht aan laten maken en ben zojuist terug gebeld. De oplossing was simpel, een ander type APN toegangspunt instellen. Nadat ik bij Instellingen > Draadloos & Netwerken > Meer... > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten een nieuwe APN had toegevoegd werkte het, de filmpjes startte vrijwel direct.

Voor de nieuwe APN voeg je dit toe:
Naam: Vodafone web
APN: web.vodafone.nl
APN-type: default
Alle andere velden hoef je niet te wijzigen.

Let op: standaard staat deze APN niet open. Je moet even de klantenservice via 1201 bellen en daar vragen of ze de web APN voor jouw nummer open willen zetten.

Voor de techneuten onder ons: bij de standaard live APN kan het verkeer "geoptimaliseerd" worden. Bij de web APN is dat niet het geval. Met optimalisatie wordt meestal compressie bedoeld, dit betekent dat het dataverbruik iets hoger kan worden als je de web APN gaat gebruiken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic