FrankLangenhof

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen Internet buitenland Red Business Super abonnement

Ik heb een Red Business Super abonnement en zodra ik in het buitenland kom valt mijn Internetverbinding weg. Ik heb hierover meerdere malen met jullie klantenservice gebeld, zij hebben de internetbundel er afgehaald en opnieuw geplaatst en volgens de medewerker zou het internet dan weer moeten werken (na het opnieuw opstarten telefoon). Dit werkt echter nog steeds niet. Hoe kan dit worden opgelost? Ik zit nu al sinds 26 maart zonder internet in het buitenland Alvast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FrankLangenhof
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Allemaal bedankt voor het meedenken! Het is inmiddels opgelost. Er stond een restricitie op de multi-sim waardoor het niet werkte. Technische helpdesk heeft het opgelost.

Bekijk in context

9 Reacties 9
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Misschien stomme vraag, maar staat dataroaming aan op je toestel? Zo nee dan krijg je inderdaad geen internetverbinding in het buitenland.

In de handleiding van je toestel (of via Google) vind je hoe je het aan kunt zetten.

Indien het wel aan staat: om welk land / welke landen gaat het, en op welke providers zit je daar?
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@ FrankLangenhof ik zie dat RuudNL je enkele vragen heeft gesteld maar dat je niet meer gereageerd hebt. Is het inmiddels gelukt?
FrankLangenhof
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste RuudNL, ik heb het toestel meerdere malen aan en uit gezet en dit heeft het probleem niet verholpen. Het vreemde is dat ik hiervoor wel internet in het buitenland had en dat ik pas sinds 25-03 geen internet heb. De instellingen op mijn telefoon staan goed. Ik heb dit probleem in Duitsland. Hier zit ik gewoon op het Vodafone netwerk.

Gr.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@FrankLangenhof probeer eens of het wel lukt met een andere lokale provider. Ben je sinds de 25e nog in andere landen geweest? Werkte het daar ook niet? Als je de mogelijkheid hebt raad ik je aan om je simkaart te testen in een andere telefoon. Heb je dan wel internet?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ook geen telefoon geswitcht sinds 25-03? Of andere wijzigingen rond die tijd? En is het op meerdere locaties met Vodafone in Duitsland? (zou een lokaal probleem van dat netwerk kunnen zijn)

Wat je zou kunnen proberen is een ander netwerk selecteren (bijv. T-Mobile of E-Plus). Het kan zijn dat je een paar pogingen moet doen om daarop te komen. Probeer bijv. 4x achter elkaar te registreren op E-Plus totdat het (eindelijk) lukt. Zodra je erop zit kan het nog een minuut ofzo duren voordat je dataverbinding het doet, dus heb even geduld dan.

SMS en bellen werkt wel zonder problemen verder?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste FrankLangenhof,

Klikt als een gevalletje: Roaming staat uit.

Roaming (Engels voor rondzwerven) is een algemene term in de draadloze telecommunicatie waarbij een bepaalde dienst wordt voortgezet hoewel de gebruiker zich niet in het netwerk bevindt waarin deze geregistreerd staat.

Wat dus het geval is als je in het buitenland zit. Default staat dit uit op android. Je kan dit als volgt aanzetten:

  • Ga naar instellingen
  • Ga naar Draadloos en netwerken
  • Zet het vinkje bij Gegevensroaming aan
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Hoi @FrankLangenhof,

Is het ondertussen met de tips van RuudNL en NetwerkFreak al gelukt?
FrankLangenhof
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Allemaal bedankt voor het meedenken! Het is inmiddels opgelost. Er stond een restricitie op de multi-sim waardoor het niet werkte. Technische helpdesk heeft het opgelost.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
FrankLangenhof , fijn dat het is opgelost! Ik zal je post als oplossing accepteren en het topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic