gavdberg

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen Internet op ipad met multi-sim buitenland Red Super abonnement

Geen Internet op ipad 3G/4G met multi-sim in buitenland Red Super abonnement.
Melding is "geen service" Ik had hier enige tijd terug over gebeld, maar toen werd me verteld dat er niets gedaan kon worden omdat ik me op dat moment in Nederland bevond. Gisteren was ik in Duitsland en heb toen ongeveer 30 minuten aan de telefoon gezeten met klantenservice.
Zij vertelde me dat ik bij de inlog van de APN-instellingen "live.vodafone.com" moest invullen. Over mijn vraag wat daar voor wachtwoord bij hoorde kreeg geen echt antwoord. Ik moest het maar laten staan. Gevolg was geen resultaat.
De uiteindelijke conclusie van de operator was dat mijn sim stuk is. In Nederland werkte alles echter prima.
Eenmaal terug in Nederland werkt mijn internet ook niet meer. Ik heb toen de inlog weer terug gezet naar de originele waarde (office.vodafone.com) waarna ik na enige tijd weer internet op 3G/4G had.

Nu las ik zojuist in het forum bij iemand dat er een restrictie voor buitenland aan stond en dat het opgelost is door die restrictie uit te zetten.
Zou het kunnen zijn dat ik dat zelfde probleem heb?
Het betreft 2 ipad's die allebei hetzelfde probleem hebben.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi,
Ik zelf zou zo 123 niet weten wat er aan de hand kan zijn. Heb je misschien deze informatie gelezen?
https://support.apple.com/nl-nl/HT201643

Ik heb nog eens gekeken naar de instellingen voor APN en ik denk dat ze heeft aangenomen dat je een particulier abonnement hebt ipv een zakelijk abonnement. Want dan is het wel live.vodafone.com en nu is het gewoon office.vodafone.nl

Je zou ook je kaartje even kunnen laten controleren bij een Vodafone winkel. Misschien is er wel iets mis met het kaartje. Proberen kan je het natuurlijk altijd 🙂

De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:
Naam: Vodafone
APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl als je zakelijke klant bent)
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld (sommige gevallen kan het ook vodafone zijn als gebruikersnaam)
Wachtwoord: Niet ingesteld (sommige gevallen kan het ook vodafone zijn als wachtwoord)
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi,
Ik zelf zou zo 123 niet weten wat er aan de hand kan zijn. Heb je misschien deze informatie gelezen?
https://support.apple.com/nl-nl/HT201643

Ik heb nog eens gekeken naar de instellingen voor APN en ik denk dat ze heeft aangenomen dat je een particulier abonnement hebt ipv een zakelijk abonnement. Want dan is het wel live.vodafone.com en nu is het gewoon office.vodafone.nl

Je zou ook je kaartje even kunnen laten controleren bij een Vodafone winkel. Misschien is er wel iets mis met het kaartje. Proberen kan je het natuurlijk altijd 🙂

De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:
Naam: Vodafone
APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl als je zakelijke klant bent)
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld (sommige gevallen kan het ook vodafone zijn als gebruikersnaam)
Wachtwoord: Niet ingesteld (sommige gevallen kan het ook vodafone zijn als wachtwoord)
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
gavdberg, is het nog gelukt met bovenstaande instellingen? Of via de klantenservice?
gavdberg
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaaas kan ik nog niet bevestigen dat het nu werkt omdat ik niet zo vaak buiten Nederland ben.
Ik hoop het binnenkort te kunnen testen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oke, dan hoort Vodafone het wel als je weer in Nederland bent.
Veel plezier in ieder geval!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
gavdberg, nog gelukt om te testen?
gavdberg
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heeft lang geduurd voor ik weer in het buitenland was met iPad.
Ik kan nu echter bevestigen dat ik nog steeds geen internet heb zodra ik de Nederlandse grens passeer naar het buitenland.
Ik weet niet of het te maken kan hebben met feit dat het een Friends & Family abonnement is.
en het is ook alleen op de extra kaartjes dat het niet lukt. Ik heb een Red Super abonnement met multi sims voor 2 iPads.
Op de telefoon werkt het internet gewoon goed, zowel binnen als buitenland.
Zit nu gelukkig weer in een hotel met WiFi op de kamer, anders zou ik dit bericht niet eens kunnen versturen vanaf m'n iPad.

Groet,
gedesillusioneerde Geert
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Welk wachtwoord heb je ingevult bij de APN?
gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.
gavdberg
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zowel met als zonder gebruikersnaam/wachtwoord geprobeerd op 2 verschillende iPad's omdat we nu allebeibonze eigen iPad mee hadden genomen. Allebei de iPad's hebben een eigen sim-kaartje.
Vorige keer werd er verteld dat er GEEN gebruikersnaam en wachtwoord moest worden ingevuld bij APN.
Anyways, het werkt nog steeds niet en dat is toch wel jammer als je daar iedere maand je abonnementskosten voor betaald.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
In dit geval raad ik aan om hierover contact op te nemen met mijn collega's. Zij kunnen controleren of alles correct staat in onze systemen en of de simkaart correct is aangemeld.
Zorg ervoor dat je beide simkaartnummers bij de hand hebt. Kun je ons hierover een berichtje sturen via Twitter of Facebook
Wegens privacyredenen kunnen wij helaas niet in de systemen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic