toepus

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen nummerweergave

Als mijn vriendin mij belt staat er onbekend nummer. Ze staat wel in de contactenlijst. Beide hebben nummerweergave goed ingesteld. Waar kan dit aan liggen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Bedankt oor je update.
Erg vervelend dat dit nu moest gebeuren. De klantenservice heeft enkele mensen kunnen helpen met bovenstaande info over het uitzetten, Sim-kaart eruit enz enz. Zou je dit nog eens willen proberen. Mooi als het werkt, hoop het toch wel een beetje.

Anders toch maar wachten op de update.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi toepus
Welkom op de vernieuwde klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Vervelend genoeg blijken meer mensen hier last van te hebben en daar is inmiddels een oplossing voor. Neem aub contact met op de klantenservice van Vodafone. Die kunnen je helpen door je netwerkinstellingen een reset te geven. Je kan ook contact opnemen via My Vodafone. Daar kan je online met de klantenservice chatten in de app en/of via je browser (via deze weg heb je sneller contact en antwoord).

Volgens deze topic heeft het geholpen bij een andere klant. Zou het dus ook even proberen. Zal gelijk even een melding maken naar Vodafone dat meer mensen hier last van hebben. Succes en laat nog even weten of het is gelukt. Mocht dit antwoord het antwoord zijn, wil je deze dan als best antwoord opgeven. Hier help je andere klanten ook weer mee. Bedankt!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
toepus
Ik heb overigens van iemand anders vernomen dat je ook het volgende kan doen:
(zou je dit eens willen testen, dan hoef je de klantenservice niet te benaderen)

Een netwerkreset zou je ook zelf kunnen forceren:
- toestel staat aan
- haal simkaart (en eventueel batterij) gedurende 5 minuten uit toestel
- neem kopje koffie ( met een gebakje eventueel :yum: )
- alles opnieuw installeren (je simkaart) en herstarten

Dit zou hetzelfde effect moeten hebben.
toepus
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Energieboy

Thx voor reactie, ik wil bovenstaande wel proberen. Is Batterij eruit halen nodig? Want dit gaat namelijk niet, ik heb een Nokia 7 Plus.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Nee, dat is niet nodig. Daarom staat het ook tussen haakjes 🙂
En je zou ook nog daarna je netwerk op handmatig kunnen zetten en dan even zoek naar een andere provider (dan zegt die dat het niet lukt) en dan weer terug naar Vodafone.nl. Maar dat doe je dus na alles wat hier boven staat beschreven.

Ik hoop dat het lukt, dat zou voor iedereen veel makkelijker zijn dan elke keer klantenservice te moeten bellen 😛
toepus
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
toepus wrote:
Energieboy

Thx voor reactie, ik wil bovenstaande wel proberen. Is Batterij eruit halen nodig? Want dit gaat namelijk niet, ik heb een Nokia 7 Plus.

Even een update: ik heb de klantenservice gebeld en zij hebben een netwerk reset gedaan. Daarna moest ik 1330 bellen en de nummerweergave eerst uit en aan zetten. Zonder resultaat. Nog eens teruggebeld naar de klantenservice. Daar kreeg ik te horen dat er deze week meerdere klanten met een Nokia dit probleem hadden. Zou te maken hebben met de laatste update. (8.1) Ik kan deze niet terugzetten omdat deze al op het toestel zat toen ik hem kocht. Ik ga nu contact opnemen met Nokia wanneer deze bug gefixt wordt met een nieuwe update.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oké, bedankt voor de update. Klopt wel dat er meer mensen last hebben de laatste paar dagen. Goed dat je hier even een terugkoppeling zet, dan kunnen we andere klanten ook helpen die ook deze Nokia hebben. Mocht je nog een verder update hebben, laat maar weten. Bedankt!
toepus
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Met nu met Nokia aan het chatten. Ik zal daarna updaten.

Heel wat settings met Nokia support doorlopen zonder resultaat. Ik lees echter op tweakers dat er meer Nokia 7 Plus gebruikers hier last van hebben na de update van Juni. Ik denk dat er sprake is van een Bug in de laatste update. Afwachten maar:persevere:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Bedankt oor je update.
Erg vervelend dat dit nu moest gebeuren. De klantenservice heeft enkele mensen kunnen helpen met bovenstaande info over het uitzetten, Sim-kaart eruit enz enz. Zou je dit nog eens willen proberen. Mooi als het werkt, hoop het toch wel een beetje.

Anders toch maar wachten op de update.
toepus
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Probleem is bij opgelost. Ik ben vandaag naar Vodafone winkel geweest en een nieuwe Sim kaart erin gezet. Na opstarten in de winkel met de verkoper getest. Alles werkt weer perfect. :wink:Lijkt er dus op dat er met de update iets met je simkaart misgaat. Nummerherkenning inkomende oproepen dus. :thinking:
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te lezen dat het opgelost is!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
toepus wrote:
Probleem is bij opgelost. Ik ben vandaag naar Vodafone winkel geweest en een nieuwe Sim kaart erin gezet. Na opstarten in de winkel met de verkoper getest. Alles werkt weer perfect. :wink:Lijkt er dus op dat er met de update iets met je simkaart misgaat. Nummerherkenning inkomende oproepen dus. :thinking:

Grappige is dat het bij jou werkt maar bij iemand anders hier op de Community vertelde dat die daarna toch weer last had. Uiteraard hoop ik dat het nu bij jou goed blijft doen. Laten we nog even afwachten want volgens Nokia ligt het niet aan Vodafone.
toepus
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ja laten we het hopen dat t goed blijft totdat Nokia een oplossing heeft.?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Er waren minimaal 5 topics aangemaakt over exact hetzelfde. Ik laat bij deze één topic over waarin we verder kunnen discussiëren: https://forum.vodafone.nl/overige-toestelfabrikanten-18/nummerweergaven-verdwenen-na-nokia-7-plus-update-294899

Dit topic bij deze gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic