Cootje83

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen service in buitenland

Ik ben al bijna 2 weken op vakantie in Frankrijk en al die tijd geeft mijn telefoon (iphone 6 plus) aan dat ik geen service heb.
Dit betekent dat ik niet kan bellen en ook geen internet heb. Alle instellingen staan goed. Heb al telenisch contact gehad met de klantenservice. Telefoon aan en uit zetten werkt niet en ook nadat de klantenservice mijn telefoon van het netwerk had gehaald en ik hem volgens aanwijzingen na 15 min weer aanzette deed hij het nog steeds niet.
Handmatig of automatisch netwerk zoeken, het netwerk gebruiken wat ik volgens de klantenservice moet gebruiken, niets werkt 😞
Wat wel werkt: telefoon op vliegtuigstand zetten, dan weer normaal, dan ‘pakt’ hij voor heel even (20 sec) netwerk waar hij dan weer vanaf floept. Zo kan ik dus nog wel iets (appen) maar echt blij word ik er niet van.
Herkent iemand dit en wat is er aan te doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dankjewel voor de terugkoppeling Cootje!

Ik raad je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Wat je nog zou kunnen doen is eens je toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen. Maak dan wel eerst een back up van het toestel zodat je geen gegevens kwijt raakt.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Cootje83

Welkom op het forum!
Ik leg je graag stap voor stap uit wat je kunt proberen.

Ik raad je aan om eens de volgende stappen te doorlopen:
Mobiele data dient aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Gesprekken over 4g moet aan staan bij de opties onder de instellingen - mobiele data - opties en dan gesprekken over 4g.

Onder de instellingen - mobiele netwerk - opties en dan mobiele data kun je de apn instellen. Dit is live.vodafone.com wachtwoord en gebruikersnaam: vodafone

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Krijg je een foutmelding dan mag je dit 5x herhalen. Het kan zijn dat er een voorkeursnetwerk in staat. Hiermee verwijder je dit.

In My Vodafone kun je zien of er nog een rekening eventueel open staat of dat er een blokkade op het nummer staat.
Tevens kun je contact opnemen met mijn collega's. Zij kunnen zien of er een blokkade bij ons op staat en hoe het nummer is aangemeld op het netwerk.

Vanuit hier kan ik dit helaas niet controleren wegens privacy redenen.
Stuur je ons een berichtje via Facebook of Twitter zodat we dit kunnen controleren?
Cootje83
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Steven

Helaas heb ik al je tips al geprobeerd en werken ze allemaal niet 😞
het gekke is dat ik dus wel heel even op een netwerk kan en dat hij dan weer op geen service springt.

groeten,
cootje
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dankjewel voor de terugkoppeling Cootje!

Ik raad je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Wat je nog zou kunnen doen is eens je toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen. Maak dan wel eerst een back up van het toestel zodat je geen gegevens kwijt raakt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het inmiddels verholpen? Of heb je nog de kuirstest, simwissel en terug zetten naar fabrieksinstellingen gedaan?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic