maartjeebisch

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen sms ontvangen galaxy s advance

Hallo allemaal,

Sinds kort kan ik met mijn mobiel geen smsjes meer ontvangen. Dit is heel irritant . Ik heb hem geupdated naar de laatste software, mijn simkaart er vaker in en uit gedaan, en ook al mijn sms instellingen zijn juist. Als ik mijn simkaart in een andere mobiel doe krijgt deze de smsjes wel binnen. Laatst heb ik mijn mobiel ook helemaal teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dit had geen resultaat, behalve dat ik alles kwijt was.
Hopelijk heeft iemand een antwoord voor mij.

Groetjes Maartje
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Dat is vreemd...

Aangezien het in een ander toestel wel werkt, maar ik jou toestel niet. Kan ik je niets anders aanraden dan je toestel langs te brengen bij de Vodafone Winkel. Voordat je dit doet zou je nog een laatste test kunnen uitvoeren. Dat is een andere actieve simkaart in jou toestel stoppen om te zien of die dan ook geen sms daarin ontvangt. Dan ben je er 100% zeker van dat het toestel gerelateerd is. Als die wel sms in jou toestel kan ontvangen, dan kan het nog een issue met je sim zijn...

Je hebt al de sim-geheugen voor sms gecontroleerd, maar nog niet de sim-contacten geheugen. Check eens of je contacten op je sim hebt staan. Als dit het geval is, zet ze dan over op je toestel geheugen en wis ze van je sim.
Als het goed is moet je dan weer sms kunnen ontvangen na een reboot van je toestel.

Mocht dit niet zo zijn. Zit er niks anders op dan je sim en toestel in de winkel te laten checken.

Succes!

Groeten,
Flow


Bekijk in context

13 Reacties 13
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
SMS messages worden opgeslagen op het geheugen van de telefoon. Als je ze niet verwijderd, loopt dit geheugen vol en ontvang je ze niet meer (Je kan ze dan nog wel verzenden) .

Ga naar de Play Store en installeer de app SMSBackup. Het is een gratis app. Je kan het gebruiken om de smsjes te downloaden en verwijderen. De gedownloade smsjes worden op de sd kaart gezet. je kan ze vervolgens verwijderen op datum. Zodat je recente smsjes kan bewaren.


maartjeebisch
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het geprobeerd, mmaar omdat ik mijn smsjes gewist heb, geeft hij aan dat er niks te back-uppen valt..
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hallo Maartje,

Probeer eens het volgende:
- Open "berichten"
- Druk links onder op de "menu" toets
- Ga naar "berichten op SIM beheren"

Mochten daar berichten in staan. Allemaal wissen.

Als je sim geheugen vol is kun je vreemd genoeg op een galaxy toestel geen sms meer ontvangen, terwijl ze gewoon op je toestel geheugen opgeslagen worden.

Groeten!
maartjeebisch
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Flow,

Heb het net geprobeerd maar ook dit maakt geen verschil. Evengoed bedankt!!

Groetjes

Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Jammer...
Btw. Kun je van niemand een SMS ontvangen of alleen van bepaalde personen niet?

Het kan nl. ook de blokkadelijst zijn van je toestel die het tegen houdt.

Op mijn HTC One kan ik nl. gesprekken en SMS blokkeren. Ik weet dat je gesprekken sowieso kunt blokkeren op de Advance, maar weet niet of dit ook voor SMS geldt. Wie weet...

Kijk eens onder Instellingen>Bellen/Gesprekken>Alle Gesprekken>Blokkadelijst (ongeveer).

Gr
maartjeebisch
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan van helemaal niemand een sms ontvangen, zelfs niet van vodafone zelf.. 😞
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Dat is vreemd...

Aangezien het in een ander toestel wel werkt, maar ik jou toestel niet. Kan ik je niets anders aanraden dan je toestel langs te brengen bij de Vodafone Winkel. Voordat je dit doet zou je nog een laatste test kunnen uitvoeren. Dat is een andere actieve simkaart in jou toestel stoppen om te zien of die dan ook geen sms daarin ontvangt. Dan ben je er 100% zeker van dat het toestel gerelateerd is. Als die wel sms in jou toestel kan ontvangen, dan kan het nog een issue met je sim zijn...

Je hebt al de sim-geheugen voor sms gecontroleerd, maar nog niet de sim-contacten geheugen. Check eens of je contacten op je sim hebt staan. Als dit het geval is, zet ze dan over op je toestel geheugen en wis ze van je sim.
Als het goed is moet je dan weer sms kunnen ontvangen na een reboot van je toestel.

Mocht dit niet zo zijn. Zit er niks anders op dan je sim en toestel in de winkel te laten checken.

Succes!

Groeten,
Flow


maartjeebisch
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel erg bedankt! Denk dat dat inderdaad de enige oplossing is!
Annelies_60

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb ook een probleem, bij mijn contactpersoon die kan geen sms ontvangen van mij, heb nu wel ontdekt dat je het verbindingsnummer moet invoeren dat heb ik gedaan, alleen zie ik dat er 4 cijfers voor DSN 1 staan moet je die ook invoeren, zo ja welke, dan heb ik alles ingevoert wat moet, graag uitleg hierover

vriendelijke groeten Annelies 60
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Annelies_60

Je zegt dat je 4 cijfers voor DSN 1 ziet staan. Als je een sms wilt sturen dan hoef je alleen maar het 06nummer in te voeren.
Annelies_60

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


Dat is een vreemd antwoord hierop, heb allang gevonden wat ik hebben moest, had het netwerknr. nog niet ingesteld, en hier neem ik aan dat je dan wel smssen kunt versturen en ontvangen.
Van een mobielnr. weet iedereen!
Dat was mijn vraag niet.

Annelies_60

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes



Heb ook een probleem met sms versturen, en ontvangen, je moet dan effe kijken of het netwerknr. in is gesteld
bij netwerk verbindingen, dit heb ik nu van de week ontdekt, je moet dan Vodafone instellen bij verbindingen dan dit
nr. dan kan de server wel verbinding krijgen met versturen, het nr.: 192.168.251.150
Hoop dat dit dan wel goed opgelosd is, want ik was eerst bij een ander netwerk, toen werkte die smssen wel,
maar had ook een ander nr. voordat netwerk.
Want alleen dat centrale nr. baat niet, wel moet ook daar zo staan, maar dat nr. van het netwerk is ook
belangrijk!
Hoop dat ik hiermee goed geholpen heb
vriendelijke groet
Annelies
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic is verouderd, topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic