Fast_Richy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen verbinding in Amerika

Begin deze week in New York geweest. Daar verbinding met AT&T. Prima met zowel bellen, SMS als internet. Nu in Arizona en alleen Commnet en Verizon als providers beschikbaar. Met beiden komt geen verbinding tot stand dus geen mogelijkheid tot bellen, SMS of internet op mobiel. Ik weet dat T-Mobile de voorkeursaanbieder van Vodafone in Amerika is maar als die niet beschikbaar is en 2 anderen wel dan verwacht ik dat ik met 1 van die 2 (en in ieder geval Verizon) verbinding moet kunnen maken. Any ideas?
5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Fast_Richy

Als hij een foutmelding geeft met het verbinden van een van de netwerken dien je het 5x achter elkaar het netwerk te selecteren. Dit heeft er mee te maken dat er dan nog het netwerk wat voorkeir heeft vast staat.
Je kunt contact opnemen met de klantenservice om te zien of er een blokkade op staat, limiet bereikt hebt etc.
Het kan ook zijn dat het aan de netwerken daar ligt maar daar hebben wij geen invloed op. Netwerken in het buitenland zijn vaak maar voor een ding bedoeld... Of bellen of internetten.

Ik hoop voor je dat je zo snel mogelijk verbinding maakt en in ieder geval een fijn verblijf toegewenst!

Groetjes Steven
Fast_Richy
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha steven- ,

Dank voor je reactie. Ik krijg geen foutmelding anders dan dat er boven in scherm 'geen service' blijft staan. Normaliter staat toestel ingesteld dat deze automatisch provider selecteert. Heb toestel ook al uur uit gedaan en weer geprobeerd maar geen resultaat. Handmatig provider selecteren (paar keer gedaan) lukt in die zin dat er dan wel een vinkje bij de provider komt te staan (en dus ook geen foutmelding) maar melding blijft nog altijd 'geen service'.

Groet,

Richard
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen voor de zekerheid via http://handleidingen.vodafone.nl/web
Als het dan nog niet werkt dien je echt even contact op te nemen met de klantenservice. Dit kan via facebook, chat of via de telefoon. Bij facebook kun je een link van dit topic plaatsen zodat ze het kunnen na lezen Fast_Richy
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@Fast_Richy,

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt op dit topic. Ervaar je de problemen nog steeds of is het inmiddels opgelost?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ik heb slecht nieuws voor je: Vodafone biedt geen roaming op Commnet en Verizon. Grappig trouwens, want Vodafone was tot voor kort deels eigenaar van Verizon. Verizon draaide echter een ander soort netwerk dan in Nederland (CDMA / EvdO, ipv GSM / UMTS).

De reden dat je het wel kunt ontvagen is dat je een 4G-telefoon hebt die Verizon 4G ontvangt, echter daar heeft Vodafone nog geen afspraken mee. Via 4G kun je namelijk nog niet bellen, zodra dat mogelijk wordt zullen ze vast een deal maken.

Het Commnet-netwerk is alleen aanwezig in gebieden waar andere providers geen dekking bieden in Amerika. Dus je bent sowieso op een enorm dunbevolkte plek nu en niet in een grote stad. Als je in steden komt kun je weer bellen via AT&T en T-Mobile. In sommige steden ook via een paar kleine lokale providers, maar helaas dus niet via Commnet.

Misschien kan iemand van Vodafone checken of het niet mogelijk is om Commnet toe te voegen als roamingpartner? Wel zo fijn dat er nog iets van verbinding mogelijk is zonder Amerikaanse simkaart in the middle of nowhere in de VS?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic