Roelselen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen verbinding in Slovenië

Hallo,

Ik ben reeds anderhalve week op vakantie in Slovenië. Sinds vanmorgen heb ik echter geen stabiele netwerkverbinding meer. Wanneer van de Wi-Fi af ga kan er geen verbinding worden gemaakt met de partner provider A1 Si. Wanneer ik mijn telefoon opnieuw opstart, heb ik ongeveer 1 minuut verbinding met 4G, daarna verandert het naar 3G om vervolgens helemaal weg te vallen. Bellen en sms'en lukt helemaal niet. zelfs niet binnen die ene minuut.

Vóór het ingaan van deze maand was ik reeds door mijn bundel heen, maar maakte ik gebruik van vertraagd internet. Deze was wel gewoon stabiel (m.u.v enkele buitengebieden).
3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Roelselen
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het is altijd lastig zoiets. Vodafone is ook afhankelijk van het buitenlandse netwerk en kan vanuit hier niet zien waarom je daar geen 4G of stabiel internet hebt. Dit kan door allerlei facturen komen zoals niet voldoende netwerk palen, teveel mensen op 1 mast, gesloten in een dal of juist te hoog en het weer kan er soms nog mee te maken hebben.

Je zou eventueel handmatig nog kunnen proberen van provider te wisselen en weer terug gaan naar de huidige provider om te kijken of het dan weer goed werkt en anders even je APN gegevens controleren. Ik lees op internet dat veel hotels, restaurants, bars en de luchthaven bieden wifi aan en in het stadscentrum van Ljubljana zijn wifi hotspots. Misschien via die weg proberen anders op internet te komen.

Mocht je heel erg veel problemen ondervinden, neem dan via via My Vodafone online contact op met de klantenservice en chat in de app en/of via je browser om te vragen wat je eventueel nog meer zou kunnen doen.

Controleer deze ook nog even:
De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @Roelselen,

Balen dat je niet bereikbaar was! Heb je iets gehad aan de tips van Energieboy? Heb je ondertussen weer verbinding met het netwerk?

We zijn benieuwd naar een update. Mochten we deze niet meer ontvangen, wordt dit topic binnenkort gesloten.

Groetjes, Sharon
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic