missvinex

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geluid samsung galaxy s4 valt steeds uit

Ik heb nu een jaar een samsung galaxy s4 en al ongeveer 9 maanden heb ik het probleem dat na een aantal minuten het geluid wegvalt. Dat kan na 1 minuut zijn, na 30 minuten, maar het gebeurt zeker 10x op een dag. Ik krijg dan geen ringtone meer als iemand belt, geen toon meer bij ingekomen berichten, ik hoor degene aan de andere kant van de lijn niet etc. Als ik de telefoon herstart is het voor even verholpen, maar na een aantal minuten doet het probleem zich gewoon weer voor. Ik ben al meermaals bij de Vodafone winkel geweest, die hebben de telefoon teruggebracht naar fabrieksinstellingen, updates uitgevoerd of juist ongedaan gemaakt etc. Maar niks lijkt te helpen. Ik heb ook al gelezen bij iemand met hetzelfde probleem op een ander forum dat vervanging van onderdelen etc het probleem niet oplost en/of het probleem niet gedetecteerd wordt door de mensen die het moeten verhelpen. Heeft iemand nog een ander idee wat ik kan proberen?
16 Reacties 16
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Klinkt als een gevalletje: Driving mode aanstaan?

hoe hem uit te zetten:
Linkje
missvinex
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

bedankt voor je reactie, maar nee: mijn handsfree stand staat uit.
missvinex
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het lijkt erop dat een of andere softewarefout steeds mijn microfoon uitzet, terwijl de telefoon aangeeft dat hij op 'melodie' staat.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @missvinex

Goed dat de fabrieksinstellingen al zijn teruggezet. Is daarna misschien een back-up teruggezet met al je gegevens? Je kunt het beste namelijk eerst testen of het is opgelost zonder het terugzetten van een eventuele back-up. Wanneer ook dat niet het geval is kun je het beste even kijken op http://vodafone.nl/reparatie.
Gerardus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn s4...
Ik ben al een maand aan het tobben met mogelijke storende apps, reboots met en zonder automatische backup en niets helpt.
Heb jij ondertussen de oplossing voor jou probleem gevonden?

Mvg Gerard
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
SamsungExpert heb jij nog ideeën of input?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai Gerardus,

Zou je even kunnen kijken of er en nieuwe update beschikbaar is voor je Samsung Galaxy S4? Maak je misschien ook gebruik van en bepaalde hoes om je toestel? Zo ja, welke?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ook misschien handig om missvinex te vragen of zij nog input heeft. Hoe heb jij het probleem uiteindelijk opgelost?
missvinex
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, helaas nog steeds geen oplossing hier. Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd dat ik binnen 6 maanden een nieuw toestel mag uitzoeken 😞
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Eerlijk gezegd denk ik dat het een technisch probleem betreft en dat een reparateur er misschien even naar moet kijken. Misschien is er toch iets kapot in het toestel zelf.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
missvinex , het reparatietraject kun je vinden op deze site. Je kunt het vaak ook online aanmelden.

Gerardus heb je ook al zoals missvinex geprobeerd de fabrieksinstellingen terug te zetten? Wat bij de ene persoon niet werkt kan vaak wel bij iemand anders werken.
Gerardus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc-

Ja dat heb ik al meerdere keren geprobeerd zelfs...
Gerardus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert

Ik check bijna dagelijks of er updates zijn en gebruik momenteel geen hoesje..
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste mensen,

Wat ik een beetje opmaak uit de posts is dat Fabrieksinstellingen en reparatie het probleem waarschijnlijk niet zouden oplossen echter moet het probleem wel in de Software of Hardware zitten.

Als je het toestel ter reparatie aanbied word waarschijnlijk de speaker(SPK) aan der achterkant achter de cover vervangen en de receiver(RVC) bij de bovenkant van het beeldscherm waar geluid uit komt als iemand je belt. Je kan beide testen door te bellen naar *#0283# en vervolgens te kiezen voor RCV/SPK Loopback ON en aan de onderkant bij de microfoon waar ook zich de fysieke home knop bevind te spreken. Als je dit bij RCV doet dan zou je boven in jezelf moeten horen praten en bij de SPK zou je dit moeten horen door de luidspreker onderin. Je zou dit ook kunnen testen door *#0*# (Een menu die altijd word doorlopen door het reparatie bedrijf om te testen of alles werkt int het toestel). De opties reciever(RCV) en speaker(SPK) kun je selecten om te kijken of deze werken en ook langer laten aanstaan om te testen of deze uitval klachten hebben.

Als deze onderdelen vervangen zijn is de kans niet heel groot meer dat je enige vorm van geluids problemen zal ervaren m.b.t. bellen, gebeld worden, muziek luisteren, videos kijken en noem maar op. Het zou echter nog bij het moederbord kunnen liggen maar die kans acht ik niet erg groot. Dan is er nog het Software gedeelte die het probleem zou kunnen veroorzaken die meestal met een factory reset opgelost zijn maar in dit geval niet. Dit zou bijvoorbeeld kunnen komen door de recente update naar Andrioid 5.0 Lolipop als die geinstalleerd zou zijn. Bij het reparatie bedrijf hebben ze de mogelijkheid om software te flashed over de KNOX software laag afhankelijk van of het een branded of unbranded toestel is lijkt het me sterk dat de software die hun hierover heen zetten deze klachten bevat aangezien het bedrijf anders een hele hoop repeats zou krijgen wat inhoud dat ze heel veel van dezelfde toestellen met het zelfde probleem zouden terug krijgen.

Dit is een beetje een onderbouwing waarom ik denk dat een reparatie wel het probleem zou kunnen oplossen. Natuurlijk kan het in elk geval net wat anders liggen en is het ook nog maar een questie van wie, wat en hoe er naar gekeken word.

Met vriendelijke groet,
MrMister
Dorienaa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb helaas hetzelfde probleem! Als ik *#0*# doe, en ik klik speaker / reciever aan, doen beide het gewoon.
Als ik *#0283# doe gebeurt er vrij weinig. Als ik een van de opties aanvink gebeurt er niets, ik heb wel wat ingesproken maar dit hoorde ik niet terug.

Zou dit een aanwijzing kunnen zijn op wat het probleem is?
Het moet bij Samsung inmiddels toch hoop ik ook wel bekend zijn? Gezien het een veelvoorkomende klacht is

Alvast hartelijk bedankt!!
Anonymous
Niet van toepassing
Het Dorienaa

Dan kun je in dit geval drie dingen doen:
*je kunt het aankaarten bij Samsung
*je kunt wachten op een nieuwe software update om te zien of het daarmee verholpen is (regelmatig dus controleren of er een update beschikbaar is .
*of je laat het toestel repareren. In het bericht van marc- leest je hoe dit kan.

Groetjes stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic