Rickerttt

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

GPS op hoge precicie

Hallo allen

Ik heb een Note4 met het volgende probleem.
ik heb een probleempje met mijn GPS ( het werkt, maar niet zoals ik zou willen.)
Als ik mijn GPS aanzet maakt deze gebruik van GPS en mobiele netwerk.

Dit kun je wijzigen naar alleen GPS bij instellingen, zoals in deze onderstaande link is beschreven.
http://handleidingen.vodafone.nl/web/samsung-galaxy-s5/ontdek-het-toestel/gps-kaart-en-navigeren/gps-in--of-uitschakelen/

ECHTER, als ik mijn GPS weer uitzet en hierna weer aanzet staat deze automatisch weer op ''hoge precicie'', dus kost me dit internet-tegoed en tevens zwaarder belast voor de batterij.
Hoe kan ik dit wijzigen dat ik mijn GPS voortaan alleen gebruik maakt van GPS, ipv ''hoge precicie''

Grtz
3 Reacties 3
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Rickerttt,

Met 'hoge precisie' wordt GPS bedoeld. GPS is momenteel de meest precieze sensor in je telefoon. Het klopt dat dit meer batterijduur kost. Echter is dit een verbinding tussen je telefoon en de satelliet en geen verbinding tussen je telefoon en Vodafone. Je dataverbruik wordt hierdoor dan ook niet hoger.

De andere, minder precieze, locatie-instellingen maken gebruik van wifi en Vodafone antennes om de locatie te bepalen.
Rickerttt
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij lokatiemethode staat het volgende:

Hoge precisie
Gebruikt GPS, Wi-Fi en mobiele netwerken om uw locatie te schatten.

Spaarstand
Gebruikt Wi-Fi en mobiele netwerken om uw locatie te schatten.

Alleen GPS
Gebruikt GPS om uw locatie te schatten


Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Rickerttt, in dat geval heb je gelijk. Ik zou je zo niet kunnen aangeven hoe je dit 'standaard' kunt uitzetten. Ik vermoed dat dit niet mogelijk is en je dus elke keer nadat je GPS uit/aan hebt geschakeld deze optie dient te veranderen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic