Harde ruis tijdens gesprek

• 15 april 2014
  • 48 reacties
  • 28696 Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

48 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem met Vodafone hoop dat ze het probleem snel op gaan lossen anders voor mij geen Vodafone meer
Ik heb sinds vorige week een iPhone 5S en heb hier ook last van als ik met andere Vodafone klanten bel. Hiervoor had ik een 4S en daarmee heb ik nooit deze problemen gehad.... Ik ben woonachtig in Apeldoorn.
Reputatie 5
Badge +6
Het Vodafone Forum is een medium voor en door klanten. Zoals meerdere keren aangegeven is het nodig om jullie gegevens te bekijken. Hiermee kunnen andere forumgebruikers niet helpen.
Neem even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen (nogmaals) een onderzoek starten.
Beste Astrid,

Na zoveel cases en nooit serieus genomen te zijn weet je zelf ook wel beter.

Via-via is het nu na tig aantal traces in kaart gebracht en wordt het probleem enigszins serieus genomen. Het is laatste tijd minder, al heb ik er ng steeds last van.

Ik ben er in ieder geval nog niet klaar mee.
ik heb het ook; omgeving Bemmel / Arnhem.
Nieuwe sim, nieuwe telefoon, nieuwe sim + nieuwe telefoon, helpt allemaal niets
Is er al een oplossing voor dit probleem? Nooit ruis gehad bij Telfort, KPN. Sind we zakelijk overgestapt zijn naar Vodafone deze problemen. Probleem heb ik landelijk, ik heb dit voornamelijk met gesprekken naar mede vodafone gebruikers. Drama! Ik bel met iPhone 6 en had dit probleem ook met de iPhone 5. Zojuist 4G uitgezet en nu maar hopen dat dit een tijdelijke oplossing is.

Vodafone hoe lossen we dit op!
Hallo Avhalteren,

Allereerst welkom op het forum.

We hebben het probleem helaas niet kunnen reproduceren. Dus ook geen oplossing. Wat zijn je ervaringen als je het 4G netwerk uitschakelt? En heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen?

Hoor het graag van je.
Bellen gaat goed met 4G uit. Zelfde probleem met de iPhone 5. Er zijn vele met dit probleem. Moet toch op te lossen zijn. Zoals eerder gezegd, probleem doet zich alleen voor op jullie netwerk
Wat ook opvalt is dat het probleem zich alleen voor lijkt te doen bij bellen met andere Vodafone abonnees.
Begrijp ik het goed dat je dit dus alléén met het 4G netwerk ervaart en met name naar andere Vodafone nummers? Kun je ook eens testen of je verschilt merkt op verschillende locaties?
Dat begrijp je goed. Voor mijn werk reis ik het hele land door. Overal hetzelfde. Staat volgens mij los van de locatie.
Reputatie 6
Ok, dan is het in ieder geval geen lokaal probleem. Ik raad eigenlijk aan om eens te bellen met de klantenservice en daarbij eventueel te verwijzen naar dit topic.
Het is namelijk geen algemeen probleem. Als dat zo was waren er in 5 maanden wel meer dan 2 mensen die zich gemeld hadden. Wil niet zeggen dat het niet bestaat natuurlijk, maar betekent denk ik wel dat er meer onderzoek gedaan moet worden dan wij via het forum kunnen doen. Mijn collega's bij de telefonische klantenservice kunnen dit in gang zetten voor je.

Voor je belt nog: ik neem aan dat ander toestel & andere sim getest zijn? Dat blijven altijd mogelijke factoren en mijn collega's moeten er naar vragen als die niet uitgesloten zijn. Scheelt weer gedoe als je die al getest hebt wanneer je belt 🙂
Ik zou niet weten wat ik nog kan toevoegen aan dit onderwerp. Het enige dat ik nog niet getest heb is een andere sim. Als je het forum hier op na leest is de kans klein dat dit soelaas zal bieden. Enfin dat zal nog proberen. Wat wel steekt is dat je de indruk wekt dat er maar 2 personen zich gemeld hebben. Je zou eens een kwartje in de google moeten gooien.
Zojuist gebeld met de klantenservice. Meer dan klagen van de Vodafone medewerker dat jullie dit niet in het interne systeem gezet hebben kwam ik niet. Ik zal via de zaak een nieuwe sim aan moeten vragen. De medewerker zou dit niet mogen doen. Pff wat een bedrijf.
Reputatie 6
avhalteren schreef:
Wat wel steekt is dat je de indruk wekt dat er maar 2 personen zich gemeld hebben. Je zou eens een kwartje in de google moeten gooien.
Nu, wat ik er vooral mee wil zeggen: wij hebben er amper meldingen over gekregen. Ik kan wel een kwartje in de google gooien, maar dat is voor mij helaas onbruikbare info. Om maar een stom voorbeeld te noemen: speaker van de telefoon is niet helemaal in order en geeft soms een harde kraak. Grote kans dat dat op het net gaat als "probleem bij Vodafone met harde ruis". Ja, je zit bij Vodafone een je ervaart dat probleem, maar de oorzaak zit niet in ons netwerk. Al dat soort details worden echter bij de google zelden tot nooit genoemd. Vandaar dat ik af moet gaan op meldingen die bij ons gedaan zijn en we andere factoren uit moeten sluiten.

Als je een groot-zakelijk abonnement hebt, dan is het daarbij inderdaad zo dat je niet via de klantenservice een nieuwe sim kunt krijgen. Het nummer wordt immers betaald door de zaak, heeft wellicht toegang tot dingen als een bedrijfsnetwerk, inbelnummers, etc. Vandaar dat de zaak/telecombeheerder een nieuwe sim kan uitgeven of aanvragen en de eindgebruiker niet. Lijkt me vanuit security-standpunt zeer begrijpelijk en verstandig toch?

Ik snap uiteraard wel dat het de ervaring als eindgebruiker niet ten goede komt, en dat vind ik erg jammer. Kan er helaas niet zo veel aan doen alleen 😞. Het enige dat ik jammer vind is dat mijn collega je klacht niet erg proactief opgepakt lijkt te hebben. Een heldere melding kan onderzocht worden immers, en als het forum extra informatie verschaft lijkt me dat alleen maar goed.

Hoe dan ook, test eventueel even je eigen sim in een ander toestel of vraag de andere sim aan, dan zijn andere factoren uitgesloten en kan een nader onderzoek gestart worden.
Bedankt voor je reactie. Maar heel eerlijk ik ben er klaar mee. Bellen met de telefoon op 3G gezet, daar zal ik wel mee leren leven. Een andere sim is aangevraagd, is dit de oplossing niet zal ik pleiten voor een andere provider.
Heeft dit ook niet gedeeltelijk met HD gesprekken te maken? Of is daat dit topic te oud voor.
Reputatie 7
Badge +16
Goedenavond ,

Welkom op het Vodafone forum!

Ervaar je problemen met HD bellen (zoals het wegvallen van HD naar normale kwaliteit), of heb je dit niet ter beschikking?
Reputatie 7
Mic2005 , als het gaat over ruis tijdens het gesprek (ook met HD Voice) is het prima om het bericht hier te plaatsen.
Ik heb hetzelfde probleem sinds een 4G abonnement heb. Hiervoor geen probleem met ontvangst, ik dacht eerst dat het aan mijn toestel lag. Dit kan niet het geval zijn want ik kan de beller goed horen, maar de beller mij niet. Ook als ik iemand bel met vodafone zijn ze soms slecht te verstaan. Klantenservice gebeld en zij hebben mij geadviseerd om mijn 4G uit te zetten. Dit vind ik erg jammer, want je betaald wel voor een 4G abonnement.

Ik vind ook dat Vodafone dit probleem moet oplossen en niet dat de klant een tijdelijke oplossing moet zoeken om normaal te kunnen bellen. En dan nog kan ik als ik mijn instellingen op 2G of 3G zet ben ik niet te verstaan. Echt jammar dit, want ik ben wel "verplicht" verbonden aan abonnement
Reputatie 7
Badge +15
Wat je kunt doen is een onderzoek plaatsen via mij collega's van de klantenservice.
Hierbij zijn de tijdstippen, datums, nummers en postcode voor nodig waar je op dat moment was. Tevens zou je een kruistest kinnen proberen. Hierbij gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Op deze manier kun je uitsluiten of het de simkaart is of het toestel.
Reputatie 4
Hoi Rona , heb je na de tip van Steven nog contact gehad met de klantenservice? Wat je ook eens kunt doen is de Network Check volledig doorlopen. Leveren de stappen in de Check niets op, dan kun je het probleem bij de laatste stap melden bij onze Network Crew. Zij kunnen er dan verder mee aan de slag.
Topic gesloten.