Beantwoord

Hotspot voor Nintendo Switch

  • 19 november 2018
  • 10 reacties
  • 733 Bekeken

Hi allemaal,

Sinds een half jaar heb ik een lekker ruim 4G abonnement met 20GB (+ de verdubbelaar). Aangezien ik hier toch nauwelijks doorheen kom, wil ik de hotspot vanaf mijn telefoon graag gebruiken voor mijn Nintendo Switch. Ik krijg echter telkens de melding dat er problemen zijn met mijn verbinding. Dit terwijl de hotspot op mijn laptop en tablet wel gewoon werkt.

Is dit een bekend probleem en zo ja, is er een oplossing voor? Bij de magenta concurrent lijkt het volgens forum berichten wel gewoon te werken...

Ik hoor het graag van jullie,

Kevin
icon

Beste antwoord door Steven 21 november 2018, 15:59

Dat is inderdaad apart @KevvR
Ik heb een Samsung S9+

Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @KevvR
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ligt het niet aan je snelheid van internet bij Vodafone?
Normaal gezien zou snelheid niet zo'n probleem zijn maar als je een spel gaat spelen kan ik me voorstellen dat je meer snelheid nodig hebt via internet en ik vraag me af of je dan wel kan behalen. Zeker als je ook nog binnen zit in huis. Zeker ben ik er niet van, het is maar een gedachten.

Misschien dat iemand anders nog een idee heeft?
Hi @Energieboy! Bedankt voor je reactie. Internetsnelheid zit wel goed: 14,4 Mbps down en 4,3 Mbps up volgens de Nintendo Switch. Probleem zit vooral in de NAT Type, deze is type D, wat volgens wat Google zoekopdrachten voor de problemen zorgt.
Reputatie 7
Badge +17
Hi @Energieboy! Bedankt voor je reactie. Internetsnelheid zit wel goed: 14,4 Mbps down en 4,3 Mbps up volgens de Nintendo Switch. Probleem zit vooral in de NAT Type, deze is type D, wat volgens wat Google zoekopdrachten voor de problemen zorgt.
Oeps, daar heb ik niet zoveel verstand van eigenlijk. Hopen dat er iemand komt die daar meer over kan zeggen 🙂
Geen idee waarom het forum mijn vraag nu markeert als opgelost. Krijg het ook met geen mogelijkheid weg... 😂
Ik heb het antwoord weggehaald @KevvR
Ik heb ook een Nintendo Switch, echter staat hij gewoon gekoppeld aan de Wi-Fi.
Mocht ik ergens vandaag of morgen tijd hebben, zal ik proberen om hem te koppelen aan mijn telefoon. Puur om te kijken wat er gebeurt etc. Ikzelf heb helaas ook geen ervaring met NAT Type etc.
Ik heb het zojuist bij mij geprobeerd. Ik kan hem gewoon verbinden met mijn hotspot en het werkt.
Ik heb verder niks ingesteld. En heb het getest met fortnite.

Bij je instellingen van internet kun je eventueel de instellingen veranderen door te klikken op de naam van het netwerk.
Beveiliging heb ik staan op WPA2-PSK (AES)
Ip adres toewijzen automatisch
DNS instellingen op automatisch
Proxyserver niet gebruiken
MTU 1400

Gegevens netwerk:
NAT-type B
Downloadsnelheid 17.7 MBPS
Uploadsnelheid 3.4 MBPS

In mijn telefoon heb ik 4G aan staan
Heel bizar @Steven. Precies dezelfde instellingen op mijn Switch, maar blijf NAT D houden. Hoe staan jouw toegangspunt instellingen voor Vodafone op je telefoon? Misschien dat daar het verschil in zit...
Dat is inderdaad apart @KevvR
Ik heb een Samsung S9+

Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Had je nog gekeken naar de instellingen van je toestel?
Reputatie 6
Aangezien we geen reactie meer ontvangen hebben, is dit topic nu gesloten.