fabians112

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

huawei w 1 update

Update: door

Hallo,

ik vroeg mij af ofbde windows 8.1update ook voor de huawei w1 uitkwam. Op het internet kon ik hierbgeen duidelijk antwoord op vinden. De telefoon geeft wel san dat er wen update gevonden is maar bij het installeren geef de telefoon de melding: update kan niet Worden geinstalleerd.

bvd

fabian
Hallo,

ik vroeg mij af ofbde windows 8.1update ook voor de huawei w1 uitkwam. Op het internet kon ik hierbgeen duidelijk antwoord op vinden. De telefoon geeft wel san dat er wen update gevonden is maar bij het installeren geef de telefoon de melding: update kan niet Worden geinstalleerd.

bvd

fabian
9 Reacties 9
Pazzie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Windows Phone 8.1 komt ook voor de Huawei Ascend W1 uit, maar deze is nog niet officieel uitgebracht. Het is wel mogelijk om de developer preview te installeren. In de store is een app "Preview for Developers" beschikbaar. Volgens mij kun je de telefoon middels die app updaten naar de Developer Preview versie van Windows Phone 8.1.

Je moet dan wel een OS versie hebben welke nieuwer of gelijk is aan:
8.0.10322.71

Welke fout krijg je tijdens het updaten? Is dat toevallig deze fout?:
"De update is gedownload maar kan niet worden geopend. (8018830f)"



Pazzie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Recent heb ik twee Huawei Ascend W1 Vodafone Prepaid telefoons aangeschaft. Eén voor mijn jongere broer en één voor mijzelf.

Ik krijg echter helaas een fout bij beide telefoons, als ik deze wil updaten:
"De update is gedownload maar kan niet worden geopend. (8018830f)"

Ik heb diverse methodes geprobeerd om dit op te lossen (zoals het herstellen naar de fabrieksinstellingen alvorens het updaten, het installeren van een andere taal en het proberen om de telefoon zonder simkaart te updaten), maar dit heeft helaas niet geholpen.

Op een Microsoft forum las ik een bericht van een andere gebruiker met een Huawei Ascend W1 Vodafone Prepaid telefoon, welke last had van dezelfde foutcode.

Kan het zo zijn dat Vodafone een foutieve update aanbiedt, aan Huawei Ascend W1 telefoons?

Gegevens:
Model: HUAWEI W1-U00
Besturingssysteem: 8.0.10211.204
Revisie firmware: 1030.5610.000000.05410
Revisie hardware: HD1U8835M Ver.B
Chip-SOC-versie: 8230
fabians112
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ik heb geprobeerd met de Preview for developers app de update te downloaden maar krijg dan de melding
Je moet dan wel een OS versie hebben welke nieuwer of gelijk is aan:
8.0.10322.71.

Maar mijn telefoon kan ik dus niet updaten want krijg inderdaad de melding "De update is gedownload maar kan niet worden geopend. (8018830f)".

Wat moet ik doen ?

Fabian
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @Pazzie en @fabians112,

Het is inderdaad niet handig dat het updaten niet lukt. De 'Preview voor developers' is echter een pre release en is mogelijk niet compatibel of werkt niet zo goed als een normale reguliere update. Het kan zijn dat je telefoon hierdoor niet meer goed werkt of dat je de update niet kunt installeren. Je kunt daarom het beste wachten tot de officiële reguliere 'final' update wordt uitgebracht. Je mag uiteraard blijven proberen of wachten op tips van andere gebruikers, het risico dat je telefoon niet werkt zoals het hoort blijft dan uiteraard wel bestaan ;).
Pazzie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Marc-,

Bedankt voor je reactie.

Het gaat mij zelf echter niet om het updaten naar de 'Preview for Developers', maar het toepassen van een 'normale reguliere update'. Daarom had ik ook een apart bericht aangemaakt.

Hier is een overzicht met de uitgebrachte updates voor Windows Phone (8.x):
http://www.windowsphone.com/nl-nl/how-to/wp8/basics/windows-phone-8-update-history

De Huawei Ascend W1 wordt door Vodafone verkocht met versie OS versie 8.0.10211.204. Dit is Windows Phone 8 Update 1. Voor de Huawei Ascend W1 zijn inmiddels ook Windows Phone 8 Update 2 en Windows Phone 8 Update 3 uitgebracht.

Het toepassen van deze 'normale reguliere updates' is echter niet mogelijk. De telefoon geeft aan dat er een update beschikbaar is, maar deze kan niet geïnstalleerd worden:
"De update is gedownload maar kan niet worden geopend. (8018830f)"

Aangezien dit probleem bij meerdere gebruikers/telefoons voorkomt en het in de gevallen die ik op internet tegen ben gekomen steeds om Vodafone Prepaid toestellen ging, vermoed ik dat het probleem ergens bij jullie ligt.
Jack_K

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Al tijden. Van alles geprobeerd. Heel internet afgestruind. Inmiddels ook van provider gewisseld, maar dat is dus het probleem niet!. Er schijnt een officiele fix te zijn, maar bij mij werkt het dus niet. Ik zal helaas verstoken blijven van alle voordelen die de updates bieden. Wel een reden om tzt toch maar weer voor een ander besturingssyteem te kiezen.
pietertj33

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste, mensen

Op mijn huawei w1 zit zonder probleem windows 8.1 op maar dat begrijp ik wel omdat jullie hem in nederland gekocht hebben.
Ik heb hem rechtstreeks uit china gekocht.
Bij begin zat nog wel 8.0 op maar ik kreeg hem zonder probleem naar 8.1

Groet Pietertj33
jeroemv27

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een huawei kan ik ook niet update maar nu heb ik huawei Nederland gebelt gevraagt wat er aan de hand is het probleem ligt bij Microsoft zij hebben fout in de update wanneer dit opgelost is weet niemand
gr jeroen

jeroemv27

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb een oplossing om de,8.1 update te krijgen neem contact. Op met huawei,Nederland het probleem ligt aan Vodafone firmware die er nu op zit ik gaa mijn huawei op stuuren en heb gevraag dat ze Vodafone firmware er af haalen dat ze huawei firmware. Er op,zeten,dat heb uitgezocht bij huawei,zelf naar alle. Klachten over niet update dus Vodafone doe maar, geen firmware meer op Windows Phone dat werk,niet ik post als ik mijn telefoon. Terug hebt gr jeroen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic