Niels1275

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

I-phone 5 verliest verbinding ( data en spraak)

Mijn 2 jaar oude Iphone5 verliest soms verbinding met Vodafone

je ziet boven in het scherm dan nog wel VodafoneNL maar daarnaast komt geen GPRS of 3G te staan

je merkt het vaak pas als je probeert te bellen, ( het blijft dan stil, of als je iets op internet wilt opzoeken als je niet op wifi zit) ik hoor nu soms achteraf dat ik niet bereikbaar was terwijl ik mijn toestel gewoon bij me had

de telefoon aan en uitschakelen lost het weer voor een aantal dagen op

ik heb vorrige week een update naar ios 9.1 gedaan maar dit heef het niet opgelost

is dit een bekend probleem en is er een oplossing?

groet

Niels
3 Reacties 3
Anonymous
Niet van toepassing
De iPhone 5 ontvangt andere frequenties dan de overige Iphones. De frequenties die nodig zijn, zijn wel uitgerold in de grotere steden, kijk eens op https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ om te zien of deze ook bij u in de buurt is uitgerold. Tevens op de dekkingskaart is ook zichtbaar of er een storing is. De frequenties van de iPhone 5 zijn eigenlijk bedoeld voor in de usa.
Is dit wel het geval dan: Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Eerste-hulp-bij-Netwerkproblemen/td-p/255897
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
@Niels1275 heb je nog iets gehad aan het advies van Steven-?

Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Helaas hebben we niets meer van je vernomen @Niels1275. Ik heb het topic daarom dan ook gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic