kwintie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben gebeld door een +243 nummer

Hallo,

Ik ben gebeld door een +243 nummer. Deze oproep heb ik gemist dus ook niet opgenomen. Wel heb ik (heel dom natuurlijk) teruggebeld maar werd mijn oproep geannuleerd. Ik heb dus geen contact gehad met dit nummer en ook niemand gesproken. Heeft dit nu gevolgen voor mij, of heb ik geluk gehad ?
2 Reacties 2
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @kwintie ,

Goed dat je niet hebt opgenomen (alleen van het terugbellen dat weet je nu wel ;)). Het nummer wordt gebruikt vanuit Afrika en het gaat in sommige gevallen om fraudeurs, je kunt op sommige toestellen bepaalde nummers blokkeren.
Het zal ook vast en duur nummer zijn als je opneemt wat voor jou hoge bedragen kan opleveren, voor de oplichters is het misbruik maken van jou.

Mocht je in de toekomst en SMS krijgen met bepaalde woorden zoals 'gewonnen' of en link die je ziet in het bericht, blokkeer de zender > Klik nooit op de link! En verwijderen.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Opnemen kost je nooit geld eigenlijk, zo lang je tenminste in Nederland bent.

Terugbellen kost juist wel geld. Soms wordt er gebeld vanuit reeksen voor satelliettelefoons (+88) ... als je daarnaar terugbelt dan kan het je meerdere euro's per minuut kosten.

Dus laat ze jou maar bellen. Kunnen ze je aan de telefoon zeggen dat je een erfenis uit Afrika krijgt ofzo, of een miljoen hebt gewonnen, wat je pas krijgt als je eerst 1000 euro overmaakt naar ze (telefonische oplichting wordt steeds populairder namelijk :P)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic