Shilkla

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan niet afmelden voor jullie nieuwsbrief

Ik kreeg een ellenlange e-mail van jullie waar ik niet zit te wachten (wel van jullie, geen spam/phising: afzender: nieuwsbrief@informatie.vodafone.nl ), en wil deze afmelden met behulp van de link onder aan de brief.

Bij de eerste keer klikken op "afmelden" moet ik eerst cookies accepteren, waarna ik op een cookie pagina kom en na instellen niet doorgeleid wordt naar een afmeld pagina, dus dat werkt al niet goed.

Bij de tweede keer op afmelden klikken moet ik eerst inloggen, en wordt ik na het inloggen weer niet doorgeleid naar een afmeld pagina, dus dit werkt ook al niet goed.

Bij de derde keer op afmelden klikken kom ik op een pagina zonder afmeld mogelijkheid, maar met deze mededeling:


Kortom, dat werkt ook al niet.

Dus bij deze de volgende vragen;

Waarom werkt de afmeld link in jullie nieuwsbrief niet?

Hoe moet ik mij nu afmelden?

Bij voorbaat dank.
4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Shilkla
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Waarom het niet mogelijk is via de link weet ik niet. Je kan dit via de website (my Vodafone) afmelden.
Lukt het niet zou je dan een chat willen starten zodat vodafone je kan afmelden of via de klantenservice van Vodafone.

Laat nog even weten hoe je het hebt gedaan, alvast bedankt.
Shilkla
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb in my vodafone in 'privacy' bij 'acties en aanbiedingen' alles uitgezet. Ik neem maar aan dat de nieuwsbrief hier ook onder valt? Laat me graag weten als dit niet zo is. 🙂

Die nieuwsbrief hoort verder wel een werkende afmeld link te hebben trouwens, anders voldoet het niet aan de AVG regels, die verplicht namelijk wel een werkende opt-out link in een nieuwsbrief. Ik hoop dus dat hier nog wel naar gekeken wordt door het AVG team van vodafone,

Bedankt voor je hulp Energieboy bij het beantwoorden van mijn tweede vraag 🙂
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wat je zegt, in de nieuwsbrief moet natuurlijk ook een goed werkende link zitten.
Daarin is Vodafone dan niet netjes en zal opgelost moeten worden. Gelukkig lopen er hier moderatoren van Vodafone en die kunnen vast dit probleem voor je doorgeven aan de betreffende afdeling. Die nieuwe AVG wet die kent me toch een hoop problemen bij veel bedrijven maar wel goed voor ons als klanten :wink:

Als er een moderator langs komt en je bericht ziet zal die wel een melding kunnen maken richting de afmelding nieuwsbrief afdeling (als daar een afdeling voor is) :).

Fijne zondag nog 🙂
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @Shilkla,

Je hebt gelijk. Een afmeld-link in de e-mail moet gewoon werken. Ik heb dit intern doorgezet en we gaan uitzoeken wat hier mis gaat.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic