Jan180

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik word gebeld door een vreemd nummer

Ik word steeds gebeld door het nummer +1235.
Ik vind dit nogal een vreemd nummer en wil daarom graag weten wat dit voor een nummer is.

Alvast bedankt.
23 Reacties 23
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Jan180 ,

Gewoon niet opnemen, het gaat om en oplichtings nummer deze proberen je te overtuigen dat je wat heb gewonnen maar wel ze hebben en aantal (vele) gegevens nodig, goed dat je niet hebt opgenomen!

Laten gaan en niet erop ingaan.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Jan180 , lastig! Het is wel heel erg belangrijk om dergelijke signalen te melden bij Vodafone. Gebruik hiervoor het formulier op deze site. Wanneer niemand het meldt via dit formulier is de kans groot dat het ook niet kan worden opgelost.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @marc en@Jan1980,

Niet te vergeten bij het formulier online is dat er 1 keer moet worden opgenomen zijn.
Voor der rest hoe vaker ze bellen hoe meer er gerigistreerd staat.
Ook is het in enkele telefoons mogelijk om een nummer te blokkeren. Helaas kunnen niet alle telefoons dit.

Groetjes stevied86
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Het is hopen dat je ze volgende keer weer bellen maar ik hoop natuurlijk ook van niet! Mochten ze naar je bellen dan moet er wel en korte connectie zijn als je hebt opgenomen. Meestal zul je dit soort mensen niet meer tegenkomen, via je telefoon dan...
batman1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De laatste tijd krijg ik erg veel telefoontjes (3 keer per week ongeveer) van telefoonnummer onbekend. Deze neem ik meestal niet op, nadat mijn telefoon niet meer overgaat krijg ik vaak een sms waar dan in staat 'u heeft een oproep van ...... gemist'.

En de laatste tijd staat daar dus heel vaak het nummer +1234 en +1235 in. Waar zijn deze nummers van?

Als deze nummers van mensen zijn waar ik beter niet mee kan praten, weet iemand dan hoe ik deze kan blokkeren, want ik kan het niet gevonden krijgen op mijn telefoon. Ik heb een Huawei G510.

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel het helpen!
Anonymous
Niet van toepassing
Als je ze wilt blokkeren kun je kijken of je ze kunt blokkeren bij je oproepen, nummer selecteren en dan opties, nummer blokkeren.
Heb je deze optie niet dan kun je nog aangeven dat je geen Internationale nummers wilt ontvangen. Dit kun je doen bij de oproepen, opties en dan blokkeren of via my Vodafone.
Tevens als je een keer hebt opgenomen kun je ook dit formulier invullen: https://www.vodafone.nl/support/overlast-melden/telefonische-overlast-melden.shtml
JolandaF

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi mensen,
Weet niet of dit topic hier goed staat, maar ik probeer het toch maar.
Zonet ben ik door een onbekend nummer gebeld. Deze heb ik niet opgenomen, waarna ik later een sms van Vodafone kreeg dat ik een gemiste oproep van +1234 had. Weet een van jullie van wie is dit nummer is? Vind het er vrij vreemd uit zien namelijk.
Alvast bedankt!
Jolanda
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Ik heb je berichtje even verplaatst naar en ander topic. Hopelijk vindt je in dit topic je antwoord als het gaat om buitenlandse nummers en wat je het beste ermee kunt doen, heb je nog vragen stel deze gerust.

Fijne avond.
Anonymous
Niet van toepassing
Durf je niet te zeggen van wie het nummer is. Vaak kun je dit soort nummers beter niet opnemen.
Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen is het verstandigste om het nummer te blokkeren. In sommige telefoons zoals HTC kun je hem blokkeren en anders zijn hier gelukkig ook apps voor.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Jan180 , batman1 , JolandaF , worden jullie nog wel eens gebeld door +1234 of +1235? Ik heb het vermoeden dat de voicemail je dan terug heeft gebeld. In de instellingen van je Voicemail (voicemailnotificatie) kun je namelijk aangeven dat voicemail je belt en meteen het ingesproken bericht afspeelt. Op dit moment wordt dat nog voor de zekerheid onderzocht.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Ik heb inmiddels een terugkoppeling van onze technische afdeling. Het is een probleem met voicemail. Je zou normaal gewoon het nummer moeten zien van de beller. Dit probleem wordt zo snel mogelijk opgelost 😉 .
Anonymous
Niet van toepassing
Is het inmiddels opgelost bij jullie
ResulGeyikli

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik ben vanmiddag gebeld door een onbekend nummer. Die keer nam ik niet op. Ik ben zojuist weer gebeld, en toen nam ik gewoon op, om te kijken wie het was. Iemand met een hele zware stem praatte tegen me. Alsof het een computer was. Dit werd tegen me gezegd: "Ik kom je ophalen." Ik vroeg wie het is, maar het was al opgehangen. Ik werd hier een beetje bang van, want het is geen mens die het spreekt. Meer een stem die is bewerkt door een computer, alsof een robot tegen me praatte. Geen minuut later kreeg ik drie smsen met erin: "U heeft een oproep gemist van +1234." Kan iemand me hiermee helpen? Want ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Ik heb het nummer al geblokkeerd. Moet ik hier bang van zijn of het gewoon laten?

Alvast bedankt!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Geen pretje inderdaad en zeker niet fijn om aan te horen! Toen je werd opgebeld was dit het nummer +1234 of stond de 1234 in een lange reeks nullen?

Want zoals in een eerder bericht al vertelde in dit topic; ''worden jullie nog wel eens gebeld door +1234 of +1235? Ik heb het vermoeden dat de voicemail je dan terug heeft gebeld. In de instellingen van je Voicemail (voicemailnotificatie) kun je namelijk aangeven dat voicemail je belt en meteen het ingesproken bericht afspeelt. Op dit moment wordt dat nog voor de zekerheid onderzocht.''

Misschien dat een bevestiging hiervan kan geven aan ? Want het zou inderdaad zomaar om je voicemail kunnen gaan.
ResulGeyikli

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er stond alleen dat ik een gemiste oproep heb van +1234
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
ResulGeyikli ik kan je geruststellen. Dit is inderdaad van je voicemail. 🙂 Mocht je liever een berichtje willen als je een nieuwe voicemail hebt, dan kun je dit via de instellingen aanpassen.
gerritwijma

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb zojuist aangemeld
gerritwijma

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja dit is van opsporing van vermiste personen
gerritwijma

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit nummer is van Burgernet als je eenmaal hebt aangemeld en je meldt je weer af dan probeert een computer je toch te bellen!.. burgernet heeft zijn zaakjes niet voor elkaar.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic