Vierdaagsefan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik word gebeld door een vreemd nummer dat begint met +235

Ik ben vandaag gebeld met een nummer dat begint met +235.
Ik heb de oproep gemist maar later wel teruggebeld.Niet erbij stil gestaan, dat het oplichters zouden kunnen zijn, omdat ik druk was met zaken dacht, dat ik door een relatie werd gebeld. Ik kreeg de melding, dat het nummer tijdelijk niet
bereikbaar was.
Op weg naar huis kreeg ik een vreemd gevoel erover. Zou ik nu ook met scampraktijken te maken hebben gehad en zit mijn nummer nu gekoppeld aan een of ander duur telefoonnummer?
De klantenservice gebeld, maar hier schijnen ze nog niet van het fenomeen gehoord te hebben. Gek, want het is toch ook al eens bij Radar geweest.Ik moet de rekening maar in de gaten houdenBen ik dan niet te laat? Als je een dergelijk item ziet, denk je, dat je er niet intrapt.
Wat kan ik nu doen? Ik heb de klantenservice gebeld, ik heb Vodafone gemaild en het nu hier gemeld.
Moet ik straks voor de kosten opdraaien indien het toch scampraktijken blijken te zijn?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Als er in My Vodafone inmiddels nog altijd geen kosten te zien zijn, vermoed ik dat die ook niet meer zullen komen. We krijgen de laatste tijd meer vragen over dit soort telefoontjes. Bekijk ons topic waarin we meer uitleg geven: Telefoontjes uit het buitenland.

Bekijk in context

8 Reacties 8
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Het landnummer dat begint met +235 is afkomstig uit Tsjaad. Het is niet de bedoeling om de nummers terug te bellen of op te nemen wanneer ze bellen. Of dit betekent dat je aan en duur abonnement opeens vastzit weet ik helaas niet.

Balen dat het niet helemaal lukte via de klantenservice.
Heb je enig contact in Tsjaad? Het is en Afrikaans land waar ook oplichters actief zijn. Is dit nummer onbekend voor jou en weet je het volledige nummer nog dan zou je (mocht je het willen delen op het forum posten)
bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ik krijg ook telefoontjes van dit Russisch nummer... 3 weken lang elke avond. De eerste keer per ongeluk opgenomen... Gelijk dit nummer geblokkeerd in mijn telefoon... maar ze zijn sneaky.... werd op gegegeven moment ook gebeld door Spaans nummer... Deze ook geblokkeerd...
vervolgens bellen ze met Russisch nummer weer..gaat gelijk naar Voicemail en vervolgens bellen ze 2 keer achter mekaar met onbekend nummer.. Wat een gedoe allemaal... tis nu 3 dagen rustig.
Ook word ik gebeld door mensen waarbij de gevraagd wordt naar de vorige eigenaar van mijn nieuwe nummer dat ik sinds maart heb.. Schijnbaar gebruikt deze persoon dit nummer gewoon om dingen te regelen en te omzeilen.
Maar ook offertes worden aangevraagd...
Bij mijn vrouw in de contactenlijst zag ik zelfs zijn Google+ account gekoppeld aan mijn nieuw nummer...
Vodafone zegt gewoon dat het nemen van weer een nieuw nummer geen optie is.. daar nummers tegenwoordig maar 3 maanden oud zijn en niet een half jaar tot een jaar.
Ik word er af en toe gek van maar ja wat doe je er tegen???
Robbb64

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben gebeld door nummer uit Tjaad +23590873344
Ik had het gemist en met mijn slaperige hoofd terug gebeld. Ik kreeg een bandje te horen met een Fanse stem. Ik heb gelijk opgehangen. Daarna Vodafone gebeld en zij zeiden dat het waarschijnlijk geen probleem is omdat ik het bandje niet heb afgeluisterd. Er kunnen pas kosten komen als ik het bandje had afgeluisterd. Maak me toch wat zorgen over eventuele kosten. Iemand hier ervaring mee gehad?
Bij Vodafone hadden ze naar belkosten gekeken, maar daar stonden (nog) geen extra kosten vermeld.
Groet Rob
Anonymous
Niet van toepassing
Dit zijn idd vervelende spamnummers. Het enige wat je zelf hierin kunt doen is het nummer blokkeren in je toestel of door een app te downloaden hiervoor.
De kosten (als die gemaakt zijn) zul je terug zien in my Vodafone of inderdaad via de klantenservice.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Als er in My Vodafone inmiddels nog altijd geen kosten te zien zijn, vermoed ik dat die ook niet meer zullen komen. We krijgen de laatste tijd meer vragen over dit soort telefoontjes. Bekijk ons topic waarin we meer uitleg geven: Telefoontjes uit het buitenland.

Robbb64

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, bedankt Jackie!
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Graag gedaan en tot ziens op het forum! 😉
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic