Majamosa

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IMessage wacht op activatie...

Sinds gister heb ik een vodafone abonnement en werkt IMessage niet meer... er staat bij dat ik moet wachten op activatie en dan verschijnt de mededeling “Fout tijdens activeren. Probeer het opnieuw” en verder kom ik niet.
Mijn oude abonnement was bij Tele2, ben overgestapt met nummerbehoud en mijn telefoon is een iPhone 6plus (voor als dat er iets mee te maken heeft)
alvast dank voor reacties!
7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Majamosa
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dat is niet echt leuk, het moet natuurlijk gewoon en goed werken.
Je zou het volgende kunnen doen: Instellingen -> Berichten en dan iMessage even uit- en weer aanzetten. Werkt dit dan nog niet, zet dan je iPhone even helemaal uit, maar echt helemaal:

Resetten klinkt misschien eng, maar met een harde reset verliest u geen data. Heeft u een iPhone 6S of ouder? Houd dan voor een harde reset de aan/uit-knop en homeknop enkele seconden tegelijk ingedrukt. De iPhone sluit zichzelf na enkele seconden af en zal automatisch opnieuw opstarten.

Probeer daarna nog eens te kijken of het werkt.
Majamosa
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy
IMessage uit en aanzetten uiteraard al geprobeerd, evenals het uit en aan zetten van de IPhone 6 plus (geen S). Maar dat heeft niet mogen helpen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Er staat ook 6S of ouder en je telefoon is ouder dan de 6S (6 en 6+ uit 2014 & 6s uit 2015). 😛
Even ter info, verder niet belangrijk.

Lukt eerdere info niet om iMessage te activeren, hier nog enkele andere oplossingen:
Voor je onderstaande oplossingen gaat proberen is het aan te raden om de systeem- en statuspagina van Apple te controleren. Misschien zijn er problemen met iCloud of iMessage waardoor de activering niet voltooid kan worden.

Tijdzone en locatievoorzieningen:
iMessage gebruikt ook je tijdzone en locatie om de activering te voltooien, zorg er dus voor dat beide actief zijn. Ga naar Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen en schakel deze optie in. De tijdzone kun je (automatisch) instellingen via Instellingen -> Algemeen -> Datum en tijd.

Kies je eigen contactkaart:
Er kan een conflict ontstaan wanneer je niet de juiste of geen persoonlijk contactkaart hebt ingesteld. Dit kun je aanpassen via Instellingen -> Contacten -> Mijn info -> Kies je persoonlijk contactkaart

Netwerkinstellingen herstellen:
Wanneer bovenstaande opties niet helpen kun je de netwerkinstellingen herstellen. Dit doe je via Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerkinstellingen. Mocht dat niet kunnen kun je ook de iOS instellingen zelf herstellen. In de meeste gevallen kun je de iMessage activeren.

Laten we dit dan eens proberen, hopen dat het dan wel weer werkt.
Majamosa
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas, helaas, helaas. Alle stappen uitgevoerd (met dank voor de duidelijke uitleg) update gedaan (iOS12) maar nog steeds geen activering van IMessage...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Als laatste optie zou ik zeggen, neem contact op met de klantenservice van Vodafone. Misschien dat die je nog kunnen helpen of eventueel je nummer een keer kunnen resetten. Misschien dat er met de overgang iets niet goed is gegaan in het systeem en dan zou het kunnen wanneer ze een reset hebben gedaan dat het dan wel weer werkt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het nog gelukt? Kun je wel sms'en?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Aangezien we geen reactie meer ontvangen hebben, is dit topic nu gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic