VF_Frank

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In gebruik nemen Signaal Plus

Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen heb ik een Signaal Plus in huis. Hoewel er op de doos 'Plug & Play' staat valt dit in de praktijk lelijk tegen. Ik heb het volgende gedaan:
* Geregistreerd met het juiste serienummer op My Vodafone
* Aangesloten op mijn router via Ethernet. Connectie werkt, hij is pingbaar vanaf het interne netwerk, lampjes branden dus daar zit het probleem niet.
* Resultaat is steeds hetzelfde: de Signaal Plus start op, het Internet lampje gaat van oranje naar wit, het service lampje wordt heel even wit en gaat vervolgens geel knipperen. Het internet lampje gaat uit.
* Via de troubleshooter zag ik dat er aan aantal UDP poorten open moeten staan (staat niet in de installatiehandleiding). Die open gezet en geforward naar het interne ip adres van de Signaal Plus-> zelfde resultaat.

Zie ik iets over het hoofd? Of heb ik gewoon een defecte Signaal Plus gekregen?
6 Reacties 6
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @VF_Frank,

Het lijkt alsof je SignaalPlus nog altijd geen verbinding krijgt met internet. Heb je de mogelijkheid om je SigaalPlus met een andere internetverbinding te testen?
ludy

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
als ik mijn signaal plus installeer gaat alles zoals het moet gaan , maar naar een dag of wat gaat het service lampje uit , mijn vraag is dat normaal of zit er iets niet goed
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @ludy,

Dat is inderdaad apart. Wat krijg je als uitkomst als je de SignaalPlus Troubleshoot volgt?
ludy

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Men geeft als mogelijke oplossing mijn signaalplus te deblokeren , maar hij is niet geblokeerd.
Maar ondanks dat het servicelampje niet continu brand heb ik binneshuis wel dekking.

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @ludy,

Bedoel je misschien het meest rechtse lampje? Dat is het gebruikers lampje. Deze brandt alleen wanneer er een actieve gebruiker is verbonden. Het servicelampje (de tweede van rechts) moet normaal wel blijven branden, anders kun je het normaal niet gebruiken.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, signaalplus wordt uitgefaseerd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic