springer

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet buitenland

Ik kan nog steeds niet internetten en emailen in het buitenland. In NL werkt het wel.
Kan wel bellen/smsen in buitenland.
Ben al 4x of meer in de winkel geweest, zou aan van alles en nog wat moeten liggen. meerdere keren contact geweest met vodafone zowel via chat als telefonisch. Moest maar bellen als telefoon in buitenland was, heb dit zelfs ook gedaan. Nu is telefoon opgestuurd en zou gerepareerd en nieuwe software hebben en moest het probleem opgelost zijn.
Je raad het al hij doet het nog steeds niet. Melding in Buitenland "kan geen verbinding met server maken"
Heb smart 500 abonnement en Sony Xpreia Z3 compact.
Ik wordt het echt zat om door vodafone van kastje naar muur gestuurd te worden. Nu al 5 maanden een abonnement waar ik niks aan heb, en vodafone maakt belofte niet waar.
Heeft iemand anders ook deze problemen.

Moderator: Bericht verplaatst naar afzonderlijk topic. Oude topic is naar archief
13 Reacties 13
Siem1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hai,
Ik heb een tijdje in Afrika gewoond en een Afrikaanse simkaart in m'n iPhone gehad. Na mijn terugkomst in Nederland weer m'n Vodafone sim (abonnement). Thuis geen enkel probleem maar nu voor de 2e keer in t buitenland en ik heb databundel etc, ik kan ook bereik krijgen met 3G netwerk, maar dit doet het op de een of andere manier niet.

Help! Ik wil dit graag oplossen.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
en
Ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd. Lees de tips in dit topic eens.
Helpen die niet? Misschien hebben andere forumgebruikers iets meer info nodig. Bijvoorbeeld:

  • Sinds wanneer heb je dit probleem?
  • Helpt het als je je simkaart in een ander toestel gebruikt?
  • Helpt het als je een andere buitenlandse provider kiest?
  • Welk netwerk zie je in je scherm? (2G, 3G og 4G)
  • Heb je problemen in één bepaald land? Of in alle landen?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Siem1 Ik heb je topic samengevoegd met een ander topic over dit onderwerp.
springer
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes


Sinds ik een nieuw abonnement heb. van BlackBerry telefoon naar Xperia Z3. en van zakelijk naar smart500 abonnement (prive).
In geen enkel buitenland werkt het, zodra je de grens of de boot afrijdt, kan ik niet meer internetten of emailen. wel bellen/sms-en. Geeft volgens mij gewoon 4G (of 3G) aan.
Ik ben weer in de winkel geweest afgelopen maandag. Nu wordt ik teruggebeld door de technische dienst van Vodafone binnen 14 dagen. Wellicht lukt het dit weekend om andere telefoon uit te testen.
Ik ben bang dat er geen oplossing komt, kan al ruim 4 maanden mijn abonnement maar half gebruiken en ook 14 dagen mijn telefoon kwijt geweest. Moet nu gewoon een keer gaan werken, zo niet dan ik wil dat het nummer vrij komt en abonnement ontbonden wordt zodat ik naar andere provider kan.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Laten we eerst afwachten wat de technische dienst aangeeft.
Daarna indien er geen oplossing is dien je contact op te nemen met de klantenservice hierover. Vanuit hier kunnen wij geen contracten laten ontbinden.
Ik neem aan dat de instellingen van de telefoon correct staan. Zie ook handleidingen.Vodafone.nl/web
falcovalkenburg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Gisteravond laat in Hongarije aangekomen. Ik heb een business Red sim-only abonnement. Gebruik dit in m'n iPhone 5 die ik Sl lang heb en met mijn vorige abonnement bij KPN nooit problemen heb gehad.
Ik krijg geen internetverbinding. Wel laat het toestel "3G" of "4G" zien.
Uitermate vervelend.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
falcovalkenburg , dat is niet fijn natuurlijk. Zou je de tips in het bericht van Astrid willen proberen? Vermeld ook zoveel mogelijk overige informatie. Wat je al hebt getest etc. Of je simkaart in een ander toestel werkt, of het werkt met aan andere provider in hetzelfde land en of je het ook in andere landen hebt.
springer
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zit nu al 14 dagen te wachten op een reactie/contact van de technische dienst. Vodafone laat je gewoon 5 maanden aanklooien. 5x in de winkel geweest, uren aan de lijn met de klantenservice, telefoon opgestuurd, ook weer 14 dagen telefoon kwijt. En als toppunt zie ik op de rekening van september dat iemand de blox buitenland heeft aangezet, is mijn rekening plots 10 euro duurder. Ik heb meerdere malen gezegd dat ik dit niet wil. Zal wel weer tijd duren voordat dat gecorrigeerd wordt, want de rekeningen van mei en juni zijn ook nog steeds niet juist gecorrigeerd door vodafone.
Sim kaart doet het ook niet in andere telefoon.
Er zal wel een restrictie op de simkaart zitten, maar daar doen ze kennelijk erg lang over om er achter te komen. Mijn vertrouwen zal je begrijpen is gedaald naar zero.
begrijp dat jij hier ook niets aan kan doen, maar je zal ook begrijpen dat ik baal van dit alles.
Anonymous
Niet van toepassing
Tuurlijk kan ik me dit heel goed voorstellen 😞

Woefmiauw8

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ooit eens het probleem gehad dat mijn APN stond ingesteld op live.vodafone.nl

Na urenlang pielen en afkijken van mobiel van vriend die ook Vodafone had en wel kon internetten, zag ik dat het .com moest zijn op het einde.

Dus APN: live.vodadone.com

Dit onder instellingen > mobiele netwerk > datainstellingen

Ingewikkelde is dat live.vodafone.nl in Nederland wel werkt en in Duitsland dus niet.

Misschien is iemand hiermee geholpen.
Anonymous
Niet van toepassing
Kleine aanvulling op
Heb je een zakelijk abonnement dan moet dit office.vodafone.nl zijn.
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
Woefmiauw8

In Nederland hebben we een feature op het netwerk waardoor onjuiste APN's gecorrigeerd worden. Je kunt in NL dus instellen wat je wilt als APN. Uiteindelijk zul je online komen.

Helaas hebben niet veel providers deze feature aan staan, waardoor je bij een onjuist ingestelde APN geen data kunt gebruiken in het buitenland.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic